Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tills man får lårskav...
40-tals hus med eternitplattor - not so goodGamla svenska hemman från 1800-talet med tjocka väggar funkar rätt bra också... Jag släpper in kylig luft under natten och stänger sedan till, då hålls temperaturen nere under större delen av dagen iaf
Dottern red min ponny idag. Efter typ 20 minuter i paddocken var ponnyn skummig av svett. (Pga det orimligt klibbiga vädret.)
Efter stallet har jag tömt diskmaskinen och torklinan samtidigt som dottern har rensat en av sina byråer.
Nu väntar jag på att hårinpackningen ska verka klart så jag kan duscha och tvätta håret. Avskyvärt i det här vädret men ska iväg till stan och håret har inte tvättats sen i måndags
Jag tror jag ska klippa av en decimeter då blir det lättareHar precis tvättat håret och det är såå drygt
Tills man får lårskav och då är kjol långt ifrån skönt! Jag kan bli orimligt störd över alla klädkoder på golfen trots att jag inte ens spelar själv. Kompisen blev förbannad på en bana utomlands där hon inte fick spela i jeans men regnbyxor gick bra. Men hon spelar normalt i shorts eller "byxkjol" när hon spelar.
Det är många underförstådda regler, vi umgås med en av banarbetarna och snackar en hel del med banans pro. Herregud, att man ens måste ha piké, tshirt är egentligen inte okej. Jeansshorts är heller inte okej egentligen osv. Nu är det inte så hårt på den banan maken och sonen spelar på, men banans pro skulle nog gärna se att det följdes hårdare.Jag tycker inte klädkoderna är så problematiska. Faktum är att jag inte ens vet om vilka de är Sambon spelar i shorts och piké och jag i byxor, kjol (knälång) och träningslinne typ. Men tror det kanske är striktare i en del andra länder!
Har precis tvättat håret och det är såå drygt
Inte 60-talas hus med plåttak40-tals hus med eternitplattor - not so good
Tills man får lårskav och då är kjol långt ifrån skönt! Jag kan bli orimligt störd över alla klädkoder på golfen trots att jag inte ens spelar själv. Kompisen blev förbannad på en bana utomlands där hon inte fick spela i jeans men regnbyxor gick bra. Men hon spelar normalt i shorts eller "byxkjol" när hon spelar.
Jag känner mig lite irriterad. Vår hyresgäst håller på att flytta ut.
1. Vi nyrenoverade köket med kakel när dom flyttade in och dom ville ha andra hyllor än de befintliga, så sambon monterade dom, i kaklet. Dom tänkte ta med sig hyllorna, vilket hade lämnat hål i kaklet, så jag köpte hyllorna för 500kr.
2. Dom höll på att ta med sig hallgarderoberna. Det fanns två större garderober när dom flyttade in, dock rätt fula. Så dom köpte nya och slängde dom gamla. Jag sa att det gick bra, men att dom i så fall måste lämna dom nya garderoberna när dom flyttade eller ersätta med likvärdiga. Dom tänkte typ ersätta med två vanliga vita "städskåp". Där sa jag dock ifrån.
3. Dom frågade om dom fick lägga in ett klickgolv när dom flyttade in, jag godkände det. Jag trodde faktiskt att vi hade betalat en del, men hyresgästen påstår att vi betalade färgen som dom målat väggarna med.
Är det rimligt att ta med sig golvet när man flyttar? Det handlar om ett billigt klickgolv. Dom påstår att de inte gjort åverkan på golvet under, men dom la inte in det speciellt skickligt, så det är säkert någon skada. Är det rimligt att vi ska köpa golvet för 2000kr? Det är alltså använt i typ 2-3 år och inte snyggt lagt.
Det var ungefär vad sambon sa. Han tror dessutom att dom har skurit i plastmattan som ligger under. Det är dessutom riktigt dåligt inlagt, så vi tänker inte betala för det i alla fall.Jag vet inte vad lagen säger men jag säger spontant aldrig i helvete. De får väl återställa då... plus att jag utgår ifrån att du inte kommer att vara en bra referens om de behöver någon i framtiden vad gäller hyresrätt.