Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lusläst ridlägrets hästbeskrivningar och blivit tokkär... i en skimmel, så klart 🙄
Det är något med mig och skimlar. Har aldrig sökt upp dem aktivt men jag hamnar alltid på skimlar och klickar med skimlar.

Mardrömsfärgen på alla vis typ! :laugh:
De blir lätt synligt skitiga, deras jävla hår är styvare än andra färgers och fastnar i all tyg-utrustning och så kan de få skimmelmelanom.
När jag bodde och jobbade hos mina tränare fanns där ett gäng väldigt vackra PRE och Lussar. De fick under inga omständigheter använda övriga gängets täcken och schabrak. De där vita håren sabbade ju allt för evigt annars... :cautious:

Min sån "åh, det är den vackraste hästen i världen"-färg är fux med mkt vitt eller flaxfux.
Himla tur att mina kusar båda haft samma färg, linfux. Halvblod som islandsluddgubbe. Så det verkar väl som jag köpt häst endast pga färg iom i övrigt totalt olika exteriör. :laugh:
 
Mardrömsfärgen på alla vis typ! :laugh:
De blir lätt synligt skitiga, deras jävla hår är styvare än andra färgers och fastnar i all tyg-utrustning och så kan de få skimmelmelanom.
När jag bodde och jobbade hos mina tränare fanns där ett gäng väldigt vackra PRE och Lussar. De fick under inga omständigheter använda övriga gängets täcken och schabrak. De där vita håren sabbade ju allt för evigt annars... :cautious:

Min sån "åh, det är den vackraste hästen i världen"-färg är fux med mkt vitt eller flaxfux.
Himla tur att mina kusar båda haft samma färg, linfux. Halvblod som islandsluddgubbe. Så det verkar väl som jag köpt häst endast pga färg iom i övrigt totalt olika exteriör. :laugh:
Det där märkte jag när jag skaffade en skäck :cautious:
Och min bruna häst är också grön ibland, lite oklart hur hon lyckas. Och nu har hon fått en vit fläck på magen O_o

Jag tycker att ljust rödbruna med mycket tecken är väldigt fina. Men linfuxar är också väldigt fina, framför allt om de är av halvblodstyp :love:
 
FB56415A-7559-4F2E-93BC-B75F14A0D2D9.webp
Plågas lite 🤪
 
Jaha med F. Därför jag gick bet när jag googlade. Eller hamnade på:
”Nils Lövgren född 29 mars 1852 i Södra Höke i Kila, död 7 februari 1920 i Västerås, var biskop i Västerås stift”
(lät orimligt).

Vem är hans fru? Mvh troligen dåligt allmänbildad

Hans fru heter Amy "nagonting", de bor i Scottsdale Arizona och hon ar mycket involverad i hjalpverksamhet dar. Och det ar allt jag vet om henne. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
83 082
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 703
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 154
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp