Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag är rätt säker på att dom kommer acceptera vårat nej. Men det är tråkigt att behöva säga ifrån på något som vi tycker är självklart. Har man bytt golv så kan man inte ta med sig det när man flyttar!?
Fasta installationer får man inte ta med, är jag rätt säker på. (Och de har ingen rätt att få betalt för det när de lämnar kvar)
Golv borde räknas som en fast installation.
Kolla i hyreslagen, jordabalken eller nåt :confused:
 
Hela grejen är ju helt absurd :laugh: vem fan river upp ett golv för att ta med sig, det lär ju aldrig passa perfekt nån annanstans. Tror dom försöker klämma er på pengar.
Men precis! Det var typ min reaktion. "Alltså vad har ni tänkt göra med golvet??" :laugh:
Fasta installationer får man inte ta med, är jag rätt säker på. (Och de har ingen rätt att få betalt för det när de lämnar kvar)
Golv borde räknas som en fast installation.
Kolla i hyreslagen, jordabalken eller nåt :confused:
Jag kommer nog inte behöva slåss för det, jag ska bara säga att dom inte kan ta det. Tror att dom accepterar det om jag säger ifrån. Dom är faktiskt generellt ganska vettiga och har ju bott på våran gård i 2-3 år nu.
 
Funderar på hur i helsike jag ska kunna..
1) Dra fram kyl/frys för att rengöra bakom, vilket säkert behövs egentligen eftersom jag bott här i ca sex år. Jag gillar inte tanken på allt damm och skit där bakom.. (Skåpet står i ett platsbyggt "fack" - tänk att det står i en garderob utan dörr, liksom, och har dessutom ett sånt där klassiskt skåp för torrvaror ovanpå. Jag tror att det är fysiskt omöjligt för mig att dra fram eländet för hand - det måste nog dras rakt framåt och det finns ju för sjutton inget utrymme att greppa i..!).
2) Öppna/dela mitt stora fönster för att putsa/göra rent mellan rutorna. (Det är ett rejält stort vippfönster. Ett gammalt där nederkanten trycks utåt för att öppna det. Jag hittar ingen spärr på sidorna, som det brukar vara..).
Den dag jag ska flytta så blir flyttstädningen ett intressant projekt..! Kan en begära att hyresvärden ska hjälpa till att dra fram och ställa tillbaka kyl/frys, så att jag kan städa bakom (både medan jag bor här och när det är dags för flytt i framtiden) ? Spisen gör jag regelbundet rent bakom/under, så klart, men jag lyckas verkligen inte rubba det där skåpet en mm..
 
Sitter och väntarpå att hästarna har ätit upp sitt kraftfoder. Ser fram emot att komma hem och torka, det regnar ute. Åskar lite också :)
 
Nog med tankar för ikväll, jag blir ju bara mer stressad och orolig och ledsen och slut. Bort med tankar.
Duschat i svalt vatten och lägger nu lite ansiktsmask innan sovdags! Ska nog titta på lite sminkrelaterat på Youtube så länge. :)
 
Funderar på hur i helsike jag ska kunna..
1) Dra fram kyl/frys för att rengöra bakom, vilket säkert behövs egentligen eftersom jag bott här i ca sex år. Jag gillar inte tanken på allt damm och skit där bakom.. (Skåpet står i ett platsbyggt "fack" - tänk att det står i en garderob utan dörr, liksom, och har dessutom ett sånt där klassiskt skåp för torrvaror ovanpå. Jag tror att det är fysiskt omöjligt för mig att dra fram eländet för hand - det måste nog dras rakt framåt och det finns ju för sjutton inget utrymme att greppa i..!).
2) Öppna/dela mitt stora fönster för att putsa/göra rent mellan rutorna. (Det är ett rejält stort vippfönster. Ett gammalt där nederkanten trycks utåt för att öppna det. Jag hittar ingen spärr på sidorna, som det brukar vara..).
Den dag jag ska flytta så blir flyttstädningen ett intressant projekt..! Kan en begära att hyresvärden ska hjälpa till att dra fram och ställa tillbaka kyl/frys, så att jag kan städa bakom (både medan jag bor här och när det är dags för flytt i framtiden) ? Spisen gör jag regelbundet rent bakom/under, så klart, men jag lyckas verkligen inte rubba det där skåpet en mm..
Det är inte oöppningsbart fönster? Vi har sånna fönster du beskriver och de går inte att dela på. De är av årsmodell - 84
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
83 084
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 704
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 154
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp