Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag såg att birka slutar med kryssningar!
Vad ska jag nu göra när jag ska ha kul?

Har också åkt de senaste åren på flera EXTREMT bra långkryssningar runt om i Östersjön (Visby, Härnösand, Rugen, Köpenhamn, Bornholm) som ingen annan erbjuder.

Hade bokat Visby/Klaipeda i maj i år men blev såklart inget, och hade planerat att boka om till nästa år.

Supertrist. Något unikt försvinner.
 
Har också åkt de senaste åren på flera EXTREMT bra långkryssningar runt om i Östersjön (Visby, Härnösand, Rugen, Köpenhamn, Bornholm) som ingen annan erbjuder.

Hade bokat Visby/Klaipeda i maj i år men blev såklart inget, och hade planerat att boka om till nästa år.

Supertrist. Något unikt försvinner.
håller med dig, något unikt försvinner
 
Men hey, tycker du verkligen att det var rätt tillfälle att påpeka det när hen uppenbarligen mår dåligt/känner sig ledsen över hur det gått? Det blir ju lite att strö salt i såren. Jag hade förstått det om inlägget varit i trist ton mot/om hästen ifråga, men så uppfattar jag absolut inte inlägget. En kan vara ledsen över hur det går och hur ser känns, utan att resonera oschysst gentemot hästen, och det är lätt nog att sparka på sig själv som det är.
Ja håller med. @Problematisk mår uppenbarligen inge bra.
Sen kan det ändå ha gått hyfsat ridmässigt men kännas skit ändå. Det vet vi ju ingenting om.
 
Ska upp tidigt imorgon så jag borde sova nu, men eftersom jag sov ett tag på eftermiddagen så är jag ur fas och inte alls trött nu :meh: Och så har jag äcklig pizza-eftersmak i munnen, hur nu det är möjligt med tanke på att det var flera timmar sedan jag åt pizza och jag har både ätit annat och borstat tänderna sedan dess :confused:
 
I dag har jag mest pysslat med hast och hundar ... och borjat stada "hundbilen" (holey cow sa mycket HAR :crazy:) Bil buren ar utlyft och blir stadad i morgon, nu ar det snart dags att starta grillen och lagga pa en rejal kottbit jag kopte haromdagen. Lite sallad till den och det blir bra. :p

Jag haller just nu pa att ata ihjal mig pa korsbar fran var narmaste farm forsaljning (med "honor system" betalning sa man tar vad man vill ha och betalar i en platlada). Jordgubbarna och korsbaren darifran ar bara de sotaste och godaste EVER. :d
 
Polisen jagar någon i vårat lilla samhälle :nailbiting:

Så nu är (nästan) alla fönster stängda och dörrarna låsta. Tycker inte om att de blinkar så, vill undvika fler krampanfall för min hund. Får hoppas att de får fångat vem det nu är, våran granne hade blivit stoppad när hen var ute. Polisen hade tydligen dragna vapen då och hade rekommenderat att gå in och låsa om sig.

Lite läskigt när det händer sånt här i lille samhället här
 
Men hey, tycker du verkligen att det var rätt tillfälle att påpeka det när hen uppenbarligen mår dåligt/känner sig ledsen över hur det gått? Det blir ju lite att strö salt i såren. Jag hade förstått det om inlägget varit i trist ton mot/om hästen ifråga, men så uppfattar jag absolut inte inlägget. En kan vara ledsen över hur det går och hur ser känns, utan att resonera oschysst gentemot hästen, och det är lätt nog att sparka på sig själv som det är.

Ja, herregud! Man kan ju vara superbesviken på sig själv och därför grina.

Jag har grinat flera gånger efter träningspass då jag inte fått en bra känsla. Det var rätt många år sedan. Men visst fasen har det hänt och visst fasen är det fler som gjort detsamma.

Vi pratade om det i ett stall jag stod i för ca 15 år sedan. Jag eller någon annan berättade att man grinat i sadelkammaren och fler höll med. Visade sig att det var vi dressyrryttare som grinat medans hoppryttaren och westerntjejen mer kände "Va, varför det?". Vi enades om att dressyrryttare kanske är mer neurotiska perfektionister :laugh:
 
Jag skulle behöva en ny säng (min har verkligen passerat bäst före för länge sen..jag har haft den i kanske 14-15år och då var den inte ny..) men känner att det inte är läge ekonomiskt. Tittat en stund nu och inser att jag haft rätt när jag tänkt att jag får räkna med en månadslön (en bra säng och helst 140cm)..och då är flera av dem på kampanj. Men, jag hoppar nog att lägga ett par tusen på en ny bäddmadrass till den nuvarande iaf (den är några år men betydligt nyare än sängen, och överdraget tvättas någorlunda regelbundet ;) ) !
 
1593846688222.webp




Alltså Gud, den anglofila delen av min hjärna skuttade till. Mer sånt här vardagen! :love::love:
 
Morr. Och uäck.

Tog ner de hundspydda sakerna till tvättstugan. Vid pannrumsdörren har det varit sniglar under en tid. Nu var det massor. På en yta av en kvadratmter ungefär hackade jag ihjäl mer än ett tjog. Ljusbruna feta sniglar.

Gick en runda i trädgården med spaden i handen och hackade itu ett dussin till.
Tack och lov är de inte i mina odlingar utan mest i gräsmattan och vid pannrummet. Men äckliga är de.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
83 102
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 727
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 159
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp