Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
4F37F404-2133-4964-8181-46793417BAA6.webp

Har tränat ett pass styrka. Är uppenbarligen allergisk mot träning (se ögonlocken, de kliar helt galet mycket). 😬
 
Jag oroar mig mera över att de kör iväg om de får vänta för länge. Jag har försökt hitta info på vad det skulle kosta med kostnaden om den står och väntar, eller vad som händer om man bokar med fastpris; https://www.taxistockholm.se/sv/hjalpcenter/priser/
Jag kanske är lite korkad men fattar inte riktigt. Det står på sidan ovan detta:

TariffNärKostnadJämförpris
10 km som tar 15 min
FVäntetid före färd, dygnet runtGrundavgift 45 kr + 525 kr/tim + 0 kr/km176 kr

Om jag uppfattar det rätt så är det en grundavgift på väntetiden på 45 kr som sedan blir 525 kr per timme? Men vad om de behöver vänta mindre än en timme?
Och om man bokar med fastpris eller inte spelar kanske ingen roll, ovan gäller ändå?
Ringde djurkliniken och de räknade med ungefär en timme för undersökningen, så jag kan nog boka en taxi hem 65 minuter efteråt - 5 minuter kan katten vänta och så dröjer det förhoppningsvis inte mera än så. :idea:
 
Det blir ju så varmt med strumpor :cautious:
Utseendet bryr jag mig inte om, den som tittar på mig får skylla sig själv, inte mitt problem :angel:
Jamen precis, därför har jag sandaler utan strumpor, för tar jag på mig sandalerna så är det ordentligt varmt. Annars får det bli skor med strumpor :cautious: har åtminstone strumpor som slutar vid ankeln istället för normal strumphöjd. Jag har börjat uppskatta dem rejält!
 
Hoppas nu bara att jag kan boka taxi med sällskapsdjur imorgon för på torsdag. Annars får vi utsätta oss för en rejäl tortyr med promenad till buss, plåga medpassagerare och sedan rejäl promenad till djurkliniken :nailbiting:
Nej då tar jag hellre Albano faktiskt :rofl:
 
Nu ska jag gå och handla del 1, del 2 får jag handla imorgon - orkar inte bära hem allt på en gång :cautious:
Ska fasen i mig komma ihåg en ryggsäck imorgon!
 
Jag skulle bara vänta tills du är klar och sedan ringa. Just nu får du taxi på några minuter. De nästan slåss om körningar
Jag såg att det kunde ta knappt sex minuter för en taxi att komma fram när jag kollade men när jag lade till sällskapsdjur så försvann tiden så jag antog att chaufförerna kan neka om de inte vill köra husdjur. Men du tror inte att någon skulle neka?
 
Jag såg att det kunde ta knappt sex minuter för en taxi att komma fram när jag kollade men när jag lade till sällskapsdjur så försvann tiden så jag antog att chaufförerna kan neka om de inte vill köra husdjur. Men du tror inte att någon skulle neka?
Jag såg att det kunde ta knappt sex minuter för en taxi att komma fram när jag kollade men när jag lade till sällskapsdjur så försvann tiden så jag antog att chaufförerna kan neka om de inte vill köra husdjur. Men du tror inte att någon skulle neka?

Ring Taxi Stockholm eller Kurir och kolla. Jag har aldrig kollat om det är en djurtaxi eller inte när jag taxi och haft med mig Megara, och då sitter jag i framsätet med väskan i famnen och säger att det är min katt
 
Ring Taxi Stockholm eller Kurir och kolla. Jag har aldrig kollat om det är en djurtaxi eller inte när jag taxi och haft med mig Megara, och då sitter jag i framsätet med väskan i famnen och säger att det är min katt
Huh. Nåja, jag skrev in ett litet meddelande om katt och döv kund :D

Tillägg: Kom på också att det kan vara bra utifall någon chaufför är allergisk.
Svårt att inte lägga märke till min katt dock, stor bur och högljudd :angel::rofl:
 
Senast ändrad:
Avdelningschefen och en annan kvinna delar på ansvaret som handledare för mig och den andra sommarjobbaren. Nyss kom avdelningschefen tillbaka och ser mig göra ingenting, så hon utbrister "Godisklubba! Säg nu inte att du är klar IGEN?!!". Jag tycker inte ens att jag jobbar snabbt, bara i min normala takt 😅
<snip>

Ungefar sa var det nar jag skulle hjalpa till att discifinera den ena hogstadie skolan precis efter att skolorna stangdes. Sedan tyckte de att det var sa jobbigt att efter en vecka fick jag aterga till att kora mat till eleverna fran en annan skola i stallet. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 092
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 972
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 900
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp