Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är golvet gjutet i badrummet! Viasat var även här och vände :rofl: jag skulle kunna styra upp deras arbetssätt, stor vits att boka en installation för att sedan på plats konstatera att det behövs fler grejer, återkommer om en vecka. Tack och lov att de har sagt att de ska bjuda på installationen. :cautious: Jag håller på och röjer fram ett hem, städfirman är snart klara i huset och det känns som om det börjar falla på plats! :up:

Funderar på om jag ska ta taxi till veterinären och sedan boka taxi efter besöket och vänta tills det kommer en, eller boka en till förfogande, dvs de sitter kvar och väntar. Det andra är såklart dyrare men undrar om det kan vara värt det iom jag inte kan ringa för att boka taxi efteråt och så att katten slipper vänta på att få åka hem efteråt. Jag har ju ingen aning om hur lång tid det kan ta så jag kan inte riktigt boka hemresan i förväg. 🤔

Märkte nyss att jag har skavsår. Märkte det alltså inte förren dagen efter... Ganska rejält skav också, jag är nog inte så smärtkänslig. Förra gången undrade jag varför det var kletigt, då var det blod... :cautious:

Märkte nyss att jag har skavsår. Märkte det alltså inte förren dagen efter... Ganska rejält skav också, jag är nog inte så smärtkänslig. Förra gången undrade jag varför det var kletigt, då var det blod... :cautious:
Lyllos! Mina fötter är skitkänsliga, jag måste ha skor av läder för att slippa skav :meh: Så fort någon liten skinnbit blir lite nött så skriker hela smärtcentralen i hjärnan att jag måste kollapsa :cautious::cautious:

Funderar på om jag ska ta taxi till veterinären och sedan boka taxi efter besöket och vänta tills det kommer en, eller boka en till förfogande, dvs de sitter kvar och väntar. Det andra är såklart dyrare men undrar om det kan vara värt det iom jag inte kan ringa för att boka taxi efteråt och så att katten slipper vänta på att få åka hem efteråt. Jag har ju ingen aning om hur lång tid det kan ta så jag kan inte riktigt boka hemresan i förväg. 🤔
Eller ska jag chansa och boka tid efteråt ... eller höra med djurkliniken om de har någon ungefärlig sluttid? 🤔🤔🤔

Lyllos! Mina fötter är skitkänsliga, jag måste ha skor av läder för att slippa skav :meh: Så fort någon liten skinnbit blir lite nött så skriker hela smärtcentralen i hjärnan att jag måste kollapsa :cautious::cautious:
Jag måste ha strumpor nu, annars läker det inte. Problemet med det är dock att jag är mycket mer känslig mot värme än smärta :meh:
Men det känns inte så smart att hantera en klumpig unghingst i sandaler :cautious:

Du kan inte be nån i receptionen på kliniken ringa taxi när ni är klara? :)
Jag skulle kunna använda appen för att boka, men jag vill gärna ha så lite väntetid som möjligt för kattens bästa 😅 Därför vore det bra om taxin typ står redan där när jag är färdig. Pga djur medföljande så kan det bli lite längre väntetid antar jag pga en del taxichaufförer kanske inte vill ha djur och därmed kan neka en körning.

Jag måste ha strumpor nu, annars läker det inte. Problemet med det är dock att jag är mycket mer känslig mot värme än smärta :meh:
Men det känns inte så smart att hantera en klumpig unghingst i sandaler :cautious:
Jag kan aldrig ha skor utan strumpor :nailbiting::cautious:
Förutom sandaler, jag försöker låta bli att utsätta mig själv för den modekatastrofen :angel::D

Jag skulle kunna använda appen för att boka, men jag vill gärna ha så lite väntetid som möjligt för kattens bästa 😅 Därför vore det bra om taxin typ står redan där när jag är färdig. Pga djur medföljande så kan det bli lite längre väntetid antar jag pga en del taxichaufförer kanske inte vill ha djur och därmed kan neka en körning.

Om taxin står och väntar får du dock räkna med att betala för det. Taxametern lär ticka på rätt bra (men det kanske du räknar med).

Avdelningschefen och en annan kvinna delar på ansvaret som handledare för mig och den andra sommarjobbaren. Nyss kom avdelningschefen tillbaka och ser mig göra ingenting, så hon utbrister "Godisklubba! Säg nu inte att du är klar IGEN?!!". Jag tycker inte ens att jag jobbar snabbt, bara i min normala takt 😅

Förklarade för henne att jag väntar på den andra handledaren som ska visa för mig hur man gör X och hon bara "ja det är bra, hon vet säkert hur man gör för jag har ingen aning så det är bättre att du utmanar henne". Härligt att alla har så bra koll här. Igår hade de glömt att jag skulle komma och var på väg att skicka iväg mig till en annan förvaltning och handledare för de som sökt 'vanligt' sommarjobb :rofl: :angel:

Sitter och är förbannad på min ena överordnade/den ena jag rapporterar till av fem. Hon är en helig ko för alla. Jag tycker hennes förslag på lösningar omständiga och irrelevanta plus att hon typ dumförklarar mig när man argumenterar mot henne. "Lösningar" som jag inte bett om men de är alltid enligt henne bäst (källa: feeling) och om verksamheten hade sett dem hade dem valt hennes bla bla.

Blev tillsist toktrött på henne att jag sa att jag förstår inte varför hon komplicerar saker i onödan och skapar problem där det inte finns några. Fick ett "hepp, gör som du vill då". Jo tack, det lär jag göra annars får du bygga din ful-lösning själv. Ugh. /rant

Om taxin står och väntar får du dock räkna med att betala för det. Taxametern lär ticka på rätt bra (men det kanske du räknar med).
Jag oroar mig mera över att de kör iväg om de får vänta för länge. Jag har försökt hitta info på vad det skulle kosta med kostnaden om den står och väntar, eller vad som händer om man bokar med fastpris; https://www.taxistockholm.se/sv/hjalpcenter/priser/
Jag kanske är lite korkad men fattar inte riktigt. Det står på sidan ovan detta:

TariffNärKostnadJämförpris
10 km som tar 15 min
FVäntetid före färd, dygnet runtGrundavgift 45 kr + 525 kr/tim + 0 kr/km 176 kr

Om jag uppfattar det rätt så är det en grundavgift på väntetiden på 45 kr som sedan blir 525 kr per timme? Men vad om de behöver vänta mindre än en timme?
Och om man bokar med fastpris eller inte spelar kanske ingen roll, ovan gäller ändå?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 368
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
12 361
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 607
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30