Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det strålande sol och dynghett! Men det ska regna i natt, HOPPAS det stämmer för vi behöver regn! Jag ska sätta upp två tunnor vid två av stuprören för att samla regnvatten att vattna i trädgården med. Rädd att det blir som sommaren 2018 :down:
Det är riktigt torrt här med. Var välbehövligt med lite regn men skulle nog behöva regna ett par dagar till.

Hoppas ni får regn! Jag kan dansa regndansen innan jag går och lägger mig :D

A7448E5E-00A7-4BFA-9603-DE1EAA3A54F5.webp

Det här och bara det här ska jag göra den närmsta timmen. Obs har bara lyft av locket, inte fluffat nåt.
(Jag har en djupt passionerad kärlekshistoria med Coco Thai i Hallsberg. 1) det finns tofu 2) lunch och middag i en och samma 3) billigt som fan och svingott mtp priset.)

Renbädda barnens sängar och plocka i ordning deras rum innan det är dags för försenat utvecklingssamtal 13:30. Då vi har en 1 mil enkel resa till förskolan så tänker jag inte hämta nu vid maten och sen åka tillbaka strax efter 13. Kanske skulle väcka herr tonåring också :angel:

Jag har jobbat på mitt sommarjobb i 1,5 dag nu. Jag har fått massor att göra, men inte behörighet till systemen. Så jag sitter helt enkelt och väntar på att det ska börja fungera. Sen är den ansvarige på ett annat kontor och jag kan inte tjata hur mycket som helst. Sen så är min rygg väldigt trött och vill redan ge upp för dagen. Det är dock mitt eget fel då jag vägrade vila efter jag var hos kiropraktorn förra veckan..

Katten har blivit galen och förvandlats till en snöleopard som kutar runt med eld i baken och djärvt hoppar från bergstopp till bergstopp aka mina flyttlådor för att döda sitt byte, aka har ner saker, välter stolparna till bokhyllor och försöker gräva sig in i snö harars bo, aka soppåsar jag ska gå ut med efter att det slutat regna. Äter sedan nöjt upp sitt byte, aka kablar och galgar. :meh:

Hon meddelar bittert att hon svälter ihjäl, i vilket fall hon är det mest välfödda svältoffret någonsin. Tack och lov för att inte behöva ha på video och har hörlurar när jag zoomar så jag inte har en brun svans som går fram och tillbaka på tangentbordet och klagar.

Sitter och väntar på att lunchen ska bli klar. Jobbar hemifrån idag vilket är fantastiskt då jag inte är helt i form pga sovit dåligt. Tyvärr så är det någon form utav arbete som pågår på vägen nedanför där de sågar i asfalt vilket hindrar att jag sitter på balkongen och jobbar. Eftermiddagens möten lär bli spännande men på det ena så kan jag vara på mute mest hela tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 368
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
12 361
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 607
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar