Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gissa vem som är dum i huvudet och helt glömde bort att smörja in sig med spf och har varit ute typ hela dagen :banghead:
Kan bara skratta åt mig själv och min idioti, men egentligen är det ju inte kul alls. Är normalt jättenoga att smörja in mig pga livrädd för hudcancer men tydligen helt jäkla korkad idag :meh:
 
Jag provade deras "click and collect", det var klockrent. Klickar på nätet hemma, åker till Ikea, ringer ett nummer och vips kommer sakerna fram till bilen. Bara att signera papper, lasta och åka hem :up:
Hoppas verkligen att det är något dom kommer att behålla!! Min melodi att handla :angel:
Idag hade jag tyvärr några saker som jag behövde jämföra med varandra så jag var ändå tvungen att gå in. Men jag klarade det på under 30 min! ;) Men jag måste köpa badrumsinredning insåg jag, den vi vill ha är utgående:banghead: Så det blir väl morgondagens projekt att lägga in beställning på.

Annars har inte den här kvällen gått efter plan, jo gamla huset är helt tömt så när på dammsugare och ångmopp som jag ska gå över med efter att de har städat huset i morgon. Jag misstänker att de inte är så noga med de delar de inte behöver städa.

Men lagom när vi plockade ihop det sista ringde dottern, de hade kört på ett rådjur precis utanför oss. Geten var död men tyvärr hade hon även två kid, så vi ägnade ett antal timmar i kväll med att försöka hitta kiden tillsammans med eftersöksjägaren men tyvärr lyckades vi inte. Jag får göra ett nytt försök imorgon. Så vid halv nio åt vi kvällsmat, sen övningskörde jag med dottern till hennes pojkvän där hon skulle sova och så landade jag hemma igen strax efter tio.

Sen har jag varit ute en sväng med Ville igen och försökt få syn på kiden, plockat lite mer i huset och nu blir det te och sen sova!
 
Jag äter frukost och tänkte jobba någon timme innan jag ska till frisören för första gången sedan i januari. Egentligen hade jag tänkt vara duktig medborgare och cykla, men ett rejält åskväder är på ingång så jag bilen till närmsta t-banestation och sedan t-bana därifrån.

På hemvägen kan jag passa på att handla mat och så tänkte jag slinka in på Colorama och hämta två tapetpärmar. Allt zoomande har fått mig smärtsamt medveten om mina trista väggar i arbetsrummet, så jag tänkte köpa tapeter så att jag kan tapetsera om det under semestern om det skulle bli en period med dåligt väder. Blir det ännu sämre väder tänkte jag tapetsera vidare på hallen utanför.
 
Vi blev klara med hö igår! Nu ska bara balvagnen vi pressade igår in i ladan, det fixar vi snabbt ikväll. I morgon ska vi städa bort allt bös som blir ute på gårdsplanen så det är fint igen :) Ska bli väldigt intressant och se hur värdena blir också! Har ca 1,5 ton för mycket som vi ska se om vi kan sälja, annars har mina hästar, kaniner och marsvin massa göttigt hö i vinter:love: Sååå gött att ha höskörden klar så tidigt, innan någon av oss gått på semester. Blir mycket mys på semestern för det enda projektet vi har igång nu är ridbanan och det ska på bärlager på den nån gång vid tillfälle.
 
Dricker kaffe och ska snart på delegeringsutbildning. Dags att fräscha upp sånt som borde sitta i ryggmärgen, men som jag inte arbetat med i en stor utsträckning sedan början av 2013 :o
Fördelen med att vara tillsvidare anställd i kommunen, för tjänsten är fortfarande min även efter att ha haft 2 tuffa graviditeter, föräldraledighet och numera tjänstledigt för studier :D
 
Även denna morgon började med blodtrycksfall och nu känner jag mig sådär konstigt klen och blä-ig igen :crazy:
Varför får man blodtrycksfall egentligen? Kan man göra nåt för att slippa det?
Jag hade det jättemycket när jag var liten. Det jag gjorde var att jag drack mer vatten, men även reste mig på rätt sätt på morgonen.
Jag började med att vakna och sedan låg jag och knöt nävarna och rörde på vristerna, sen kopplade jag på fötterna och viftade med dem, sedan sträckte jag upp armarna och rörde runt med dem, sist benen. Sen ligga still 30 sekunder och till sist resa sig långsamt, vänta i sittande position i ca 1 minut, sen ställa sig upp försiktigt.

Hur omständigt som helst men det funkade superbra.
 
Jag hade det jättemycket när jag var liten. Det jag gjorde var att jag drack mer vatten, men även reste mig på rätt sätt på morgonen.
Jag började med att vakna och sedan låg jag och knöt nävarna och rörde på vristerna, sen kopplade jag på fötterna och viftade med dem, sedan sträckte jag upp armarna och rörde runt med dem, sist benen. Sen ligga still 30 sekunder och till sist resa sig långsamt, vänta i sittande position i ca 1 minut, sen ställa sig upp försiktigt.

Hur omständigt som helst men det funkade superbra.

Jag får försöka komma ihåg att prova det nästa gång jag kliver upp!
 
Blev väckt av katt + dagsljus + typ 28 grader i sovrummet i natt vid tre, klarade inte av att somna om innan kl 5, sen upp och jobba vid 7. Känner mig helt mosig i huvudet nu, hoppas på att det går te sig fram emot lunch.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 981
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 913
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp