Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet och börjar se slutet på en ganska stor uppgift som har krävt att jag suttit på kontoret under flera dagar. Borde bara krävas en halvdag till efter idag! :bump::banana::bump::banana:

Däremot så sitter jag och irriterar mig på stolpskottet som skrivit in vissa nummer otydligt. Problemet är att det är jag själv :banghead: men det är ett senare problem...
 
Jag tar hellre rivsåren än klär mig för mycket 😅 Får på allvar panik när det blir varmt och instängt.


Åh, du skulle inte velat bo i norra Indien där jag var: långärmad T-shirt och fotsid polyesterkjol (som alla hade på sig) i 50-graders värme är sjukt varmt. Alla var konstant dyngsura igenom tröjan ner till midjan och genom kjolen ner till knäna. Frottéhandduk bredvid datorn för att inte pajja både tangentbordet och papperna...🥵

Älskar svensk sommar!
 
inne på år nr 6.
Jag tog inte ut 4 veckors semester första två åren eftersom det var så himla krångligt att få till semester öht. Då "gick jag med" på en vecka första året och två veckor andra året, pga för timid och hatar att vara i vägen typ. Sen har jag väl haft 5 veckors semester sedan förra året (då tog jag ut 4)... och så har jag varit sjuk två gånger under semestern och därmed fått tillbaka semesterdagar.

Sjukt invecklat, sitter och försöker räkna efter hur jag minns, och jag får det till att jag ska ha 70 dagars semester sparat 🙈 🤷‍♀️
Ni har alltså inget minimum antal semesterdagar som man måste ta ut varje år? Vi måste man ta ut minst 20 dagar/år, vilket jag tycker är en utmärkt policy.
 
inne på år nr 6.
Jag tog inte ut 4 veckors semester första två åren eftersom det var så himla krångligt att få till semester öht. Då "gick jag med" på en vecka första året och två veckor andra året, pga för timid och hatar att vara i vägen typ. Sen har jag väl haft 5 veckors semester sedan förra året (då tog jag ut 4)... och så har jag varit sjuk två gånger under semestern och därmed fått tillbaka semesterdagar.

Sjukt invecklat, sitter och försöker räkna efter hur jag minns, och jag får det till att jag ska ha 70 dagars semester sparat 🙈 🤷‍♀️
Tydligen säger även semesterlagen att:
"Du måste ta ut 20 dagar under semesteråret. Överskjutande dagar får sparas i fem år. Har du 30 semesterdagar får du alltså spara tio dagar per år i fem år."
 
Råkade somna lite i soffan då jag kom hem. Sker ju aldrig utan medicin. Så jag är alltså rätt slut.
Har nu släpat oss till lagret för att packa ordrar som måste gå iväg imorgon.
Kul att så mkt säljs numer. Men idag hade vi nog båda behövt vara hemma egentligen.
Vovvi är också helt slut efter att varit vaken med mig inatt. Hon blev inte ens sur och knorrade när husse körde om bilar. Hon brukar ta upp huvudet kolla surt på oss och sucka eller grymta. 😂❤️
 
Har ser det ut som om var langa torra sommar borjar nu. :cautious:
I och for sig skont att alltid veta vad det blir for vader ... men man maste vattna varje dag, kora ACn och det blir over 30*C de flesta dagarna tills mitten pa September.
 
Gah! Först så sa min bror att det inte passade så bra på torsdag med skjutsen till veterinären, sedan hörde djurkliniken av sig om att veterinären är sjuk och erbjöd en tidigare tid på torsdag, som bonus så svarade djurtaxin till slut att de var upptagna. Frågade djurkliniken om möjligheten till tid nästa vecka men då skulle veterinären gå på semester!
:banghead:
Ja varför kan inte allt komma på en gång liksom? 🙄
Jag frågade min supersnälla bror en gång till och förklarade läget, han skulle höra av sig imorgon :nailbiting:

Och så har jag inte ännu fått svar från chefen om jag kan få ledigt på torsdag pga detta... det är åtminstone bara en halvdag :grin:
 
Ni har alltså inget minimum antal semesterdagar som man måste ta ut varje år? Vi måste man ta ut minst 20 dagar/år, vilket jag tycker är en utmärkt policy.
Håller med om att det är bra med företag som jobbar aktiv med att få personalen att plocka ut semester. Min partner är chef (på relativt låg nivå så han kan inte tvinga folk) i en organisation där många tar ut minimalt med semester så han ser till att själv ta ut och uppmuntra folk att ta ut sin semester både på sommaren men även putta in enstaka dagar när det passar.
 
Promenerat runt Djurgården. Stannade och drack vin vid Villa Godhem, glasspaus vid Djurgårdsbrunn. Klappat hästar och badat hund. Så underbart att bo i stan men ändå kunna vara nästan ”på landet”!
Nu hemma, har tagit en dusch och ska käka stekt lax, sparris, färskpotatis och hollandaise
 
Sådär ja, nu kommer de å hämtar utemöblerna om ca 15 min. Ska bli skönt å bli av me dom, när dynorna försvann innefrån blev det genast mycket mer plats.
De ligger ute på möblerna och väntar. Tur det är bra väder.
 
Gah! Först så sa min bror att det inte passade så bra på torsdag med skjutsen till veterinären, sedan hörde djurkliniken av sig om att veterinären är sjuk och erbjöd en tidigare tid på torsdag, som bonus så svarade djurtaxin till slut att de var upptagna. Frågade djurkliniken om möjligheten till tid nästa vecka men då skulle veterinären gå på semester!
:banghead:
Ja varför kan inte allt komma på en gång liksom? 🙄
Jag frågade min supersnälla bror en gång till och förklarade läget, han skulle höra av sig imorgon :nailbiting:

Och så har jag inte ännu fått svar från chefen om jag kan få ledigt på torsdag pga detta... det är åtminstone bara en halvdag :grin:
Vilken tid är det på torsdag och vilken klinik? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 981
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 912
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp