Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så då va utemöblerna väck, han som hämtade dom jobbar på ett företag här i närheten. Han sa att om ja kommer dit nångång så kan han bjuda på fika, som tack för att han fick möblerna (jag tog inget betalt för dom ville mest bli av med dom då de stått ute i väder å vind år ut och år in utan att bli speciellt använda). :)
 
Varit och beställt kakel och klinkers och nu lite lunch. Sen ska jag ge mig i kast med IKEA 🙈😁
Jag provade deras "click and collect", det var klockrent. Klickar på nätet hemma, åker till Ikea, ringer ett nummer och vips kommer sakerna fram till bilen. Bara att signera papper, lasta och åka hem :up:
Hoppas verkligen att det är något dom kommer att behålla!! Min melodi att handla :angel:
 
Första semesterdagen håller på att gå mot sitt slut så jag passar på att njuta av ett glas rosé. Köpte ett gäng alkoholfria sorter som jag tänkte testa av 😎
 

Bifogade filer

  • 31DA3B01-123E-4622-8C54-C8789343F925.webp
    31DA3B01-123E-4622-8C54-C8789343F925.webp
    197,6 KB · Visningar: 14
Jag rider ibland i shorts men det är inte att rekommendera :p Då föredrar jag barbacka. (Så länge hästen inte är alltför stökig :) )
Minns en gång när jag red barbacka. Min svanskota balanserade på hästens ryggrad. Aj! Gjorde säkert ont för hästen också. :(
Jag borde ju ha avbrutit men det var ridlektion så tänkte inte på att jag kunde avbryta, var väl typ 13 år.
 
Tydligen säger även semesterlagen att:
"Du måste ta ut 20 dagar under semesteråret. Överskjutande dagar får sparas i fem år. Har du 30 semesterdagar får du alltså spara tio dagar per år i fem år."
Halvt kl
Obetald semester måste man inte ta ut. Alltså om man inte hunnit jobba så att man har tjänat in 20 betalda dagar.
 
Har precis beställt två GIGANTISKA (mer än 600 sidor var) begagnade böcker som heter Stockholmsliv: Hur vi bott, arbetat och roat oss under 100 år. Skrivna på 1950-talet och borde då handla om tiden 1850-1950, och förmodligen innehålla intressanta detaljer för min bok.... :) Endast 162 kr totalt för båda böcker inklusive frakt...... :banana:
 
Har städat hemma och sista omgången tvätt gör idag är i torktumlaren. Nu ska jag försöka äta och duscha. Lillebror åt äntligen upp sin middag utan strul och lämnade bara några smulor - jag hoppas att det är ett gott tecken på att det vänder nu.
 
Nattar liten, vilket som alltid består av att hon vägrar ens ligga ner, skriker, rivs och gör allt för att inte sova trots att hon är trött. Så lär bli sittande här hela kvällen som vanligt. (Ja jag är lite lätt bitter idag)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 981
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 913
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp