Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag vet att det är korkat! 😂 Ser förjävlig ut både på benen och underarmarna pga uppriven, samma sak varje år :p Men det är värt det för med heltäckande kläder skulle jag få panik i värmen 🥵

I know.. Been there done that.
(Minns även att en äldre släkting tyckte att jag såg ut som en Hitler Jugend propaganda-affisch när jag stod där i rågblont hår i flätor och lassade hö 😅).
 
För att undvika att andra får samma upplevelse som mig förvarnar jag min ankomst 🤷🏼‍♀️😅

30EFEEBF-4E36-4F96-9F4D-940812C694D7.webp
 
Men hur länge har du jobbat där? Tycker att det borde ta en evighet att spara ihop 77 semesterdagar, om du ändå tar ut 20 av 25 möjliga dagar varje år :confused:?
inne på år nr 6.
Jag tog inte ut 4 veckors semester första två åren eftersom det var så himla krångligt att få till semester öht. Då "gick jag med" på en vecka första året och två veckor andra året, pga för timid och hatar att vara i vägen typ. Sen har jag väl haft 5 veckors semester sedan förra året (då tog jag ut 4)... och så har jag varit sjuk två gånger under semestern och därmed fått tillbaka semesterdagar.

Sjukt invecklat, sitter och försöker räkna efter hur jag minns, och jag får det till att jag ska ha 70 dagars semester sparat 🙈 🤷‍♀️
 
Nu har jag legat ute på gräsmattan två timmar :love: Har inte alls nån lust att gå in, men jag måste tillbaka till stallet om drygt en timme och måste klä på mig (hur ska jag orka ta på mig ridbyxor?) och egentligen äta nåt också. Inte käkat sen frukost och kommer inte hem förrän runt åtta ikväll, men alltså, VAD ska man orka äta när det är så här varmt? Helt ointresserad av att äta nåt O_o
 
Nu har jag legat ute på gräsmattan två timmar :love: Har inte alls nån lust att gå in, men jag måste tillbaka till stallet om drygt en timme och måste klä på mig (hur ska jag orka ta på mig ridbyxor?) och egentligen äta nåt också. Inte käkat sen frukost och kommer inte hem förrän runt åtta ikväll, men alltså, VAD ska man orka äta när det är så här varmt? Helt ointresserad av att äta nåt O_o

Kände så igår, haha red i myspants, ridbyxor lockade inte alls i hettan! Har du inget kallt att äta? Sallad? filmjölk eller så?
 
Vet inte hur jag ska tolka detta....

Blev just kallad Arnold Schwarzeneggers (stavning?) dotter....

Lastade av en bil då chauffören är på språng. Jag fixar det men det tar lite längre tid. Chauffören som knappt pratade engelska var mycket trevlig ändå.

Nästan klar och sista häcken att lasta av (last med 4m plaströr ) då tappade jag den. Vart jättesvårt att få upp den på gafflarna igen då de inte gick att få ner mer och underlaget är så ojämnt så hade gjort sönder rören.
Jag går ut och vänder (dvs lyfter upp den på högkant och sen flippar över den på gafflarna) chauffören bara wow you very strong skrattar och you arnold efternamn .. daughter.

Alltså.. det är inga direkt tunga grejer vi håller på med.

Antingen sa han det för att göra mig glad eller så kallade han mig usel truckchaufför :rofl:

Dock känner jag mig ganska stolt för det är väldigt sällan jag lastar av/på då det inte ingår i mina arbetsuppgifter egentligen så utöver den lilla smärre händelsen med tappad häck som inte tog minsta skada så gick det riktigt bra :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 981
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 912
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp