Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Överlevde dagen men kunde nästan inte ta mig in och ut ur sonens skola, kallsvett och myrsteg. Jättekul.

Imorgon skolavslutning, onsdag skolavslutning för sonen och ledig dag. Tre arbetsdagar kvar till lov. 🙌🏻

Fick jobbigt besked på jobbet också, att min arbetssituation kommer fortsätta att vara extremt jobbig hela hösten. Dvs ingen vikarie kommer tas in för min kollega utan jag förväntas jobba med dubbelt ansvar och ha en resurs till hjälp. Men ingen ökad arbetstid, bara dubbel arbetsbörda… kul kul.
Jag har trivts så himla bra på det här jobbet men nu börjar det verkligen skava och jag kommer på mig själv med att lyfta blicken se mig om i landet efter nya vidder. Nomadsjälen i mig längtar efter nytt.

Ska slänga ihop hamburgare till kvällsmat iaf, hungrig! 🍔
Låter orimligt!
 
Jag var bara tvungen att gå tillbaka till affären och köpa en present till ytterligare en elev. En elev som verkligen är ett föredöme och otroligt snäll mot alla.
Kanske får ge den i smyg? ”Mina” elever ger jag utan att tveka men det blir kanske annorlunda när det är en av de övriga?
Jag sätter inga betyg iaf….
I morgon har vi mentordag och på onsdag är det examensdag.
Får lov att jobba 18.e innan jag tar semester.
Känner mig uppe i varv. Ibland är det jobbigt att vara känslig….
Nu ska jag läsa och se klart travet.
 
Min hjärna har totalt tagit semester. Har ju 2 dagar till att jobba plus några extra dagar nästa vecka och veckan efter det.
Men hjärnan har lagt ner, Apjobbigt.
 
Sängen är även högre än min gamla säng som var ändå rätt hög den också. Jag lockade min katt Alice till att hoppa upp på den nya, hon nådde inte upp hela vägen och ville förnärmat inte försöka igen :o:o😅
Men hon har sina omvägar hon kan ta, och jag lyfte upp henne på den så hon lade sig där. Får se om hon törs ta sig ned :angel:
Med dreamies och massa lockande gick det! Sedan har hon hoppat upp självmant :up::D
 
Efter regn kommer solsken 😍. När jag kom till stallet var hästarna torra och verkade nöjda 🥰. Hoppas bara de inte halkar I den ytliga leran men det positiva är ju att hovarna återfuktas och borde kunna trampa till knögglet lättare 😊.
 
Apropå semester förstår jag inte ens hur jag ska hinna med det… men oavsett så har jag 4 veckors arbete kvar o sen 3 v semester
 
Äter lite frukost, dricker te och kollar på friidrott. Funderar på varför det bara är halvt maraton i detta EM, brukar oftast vara ett helt maraton i mästerskap om jag inte är helt ute och cyklar.

Håller på att läsa ifatt så kanske har du redan fått svar. Det är iaf p.g.a. att man vill att löpare ska kunna dubblera med EM och OS. Med riktigt maraton i båda mästerskapen befarar man att folk kommer välja bort det ena eller det andra :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 721
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp