Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sovit några timmar inatt. Nu ska jag till stallet, handla mat, duscha inkl tvätta håret och sen sova igen. Går ikväll på mina egna nätter.
 
Fyra dagar ledigt gav en försmak av semester även om vädret inte medgav särskilt mycket ute-tid. Men nu är det måndag igen och full arbetsvecka. Jag har en fullspäckad vecka med mängder av möten och samtal. Men jag hade gärna fortsatt med mer semester.
 
Ni som bor i hyresrätter, sätter man igång värmen när vädret är som nu (iaf här nere), typ 12-13 på dagarna och under 10 på nätterna?
När de slagit av den på våren slås den inte på igen. Tror det görs centralt, inte av hyresvärden.
Fast jag tror mitt hus är väldigt varmt, min lägenhet har nog aldrig varit under 22 grader.
 
Varken jag eller spionen var pigga på att gå upp i dag. Det regnar. Mycket. Ingen av oss gillar regn. Till slut var det bara att göra det- och förstås dra ut spionen. Han var INTE glad. När vi kom in igen la han sig på sin "ö" (en rund matta) och låg och blängde på mig där medan jag pysslade omkring här. Inte glad alls för att jag tvingat honom att bli BLÖT!

Ätit frukost och satt igång lite tvätt, tömt diskmaskinen och vattnat lite blommor igen. De trivs i alla fall.
 
Vädret är duktigt omväxlande 😅. Först rejäl värme så det blir äckelvarmt inne och nu kyligt; regnet behöver vi men måste det verkligen blåsa så förbannat och vara så pass låg temp? Huset håller en 19-20 grader men tände en brasa nu på förmiddagen när sambon är på jobbet (han tyckte det var onödigt igår och jo då hade vi ju ca 22 inne) men nu får det bli en tändbrasa i alla fall, gick lätt att tända 😊.
 
Släpar mig upp kvart i sju. Klockan tio över sju ringer det på dörren. Två män kommer in som ska byta fogdar. Visar sig, precis som min granne sa igår när jag träffade honom i trappen att fogdarna på våra lägenheter byttes för två år sedan. De gick ut konstaterade att de var bytta och gick sin väg. Tack och lov monterade jag inte ner min krukpåle. Så det är bara att släpa ut soffan, bordet och krukorna :meh:

Jag hade ett vårdbesök inbokat klockan tio. Hade lätt hunnit. Iofs bara en dietist men nu kommer jag inte bli kallad förrän tidigast i Augusti. Eftersom jag är lite anemisk så hade det varit bra att träffa honom.
 
🥳🥳🥳
Va hos kardiologen idag. Ultraljud på hjärtat och sen kom diagnosen. Jag har haft hjärtklappning i 20 år...

Han sa att mitt hjärta i princip sprungit konstant i 20 år men det är inget fel på själva hjärtat. Eftersom jag har adhd också har både kroppen OCH hjärnan varit stressad konstant. Eftersom min snälla läkare från psyk också hade skickat remiss till kardiologen pga av att han vill sätta in adhd medicin (som ju också höjer pulsen) så hade kardiologen letat upp vilka betablockerare som funkar bäst med adhd medicin enligt nya rön.

Försiktig optimistisk om att få det lite bättre 🙏
 
Sista arbetsveckan fore sommaren startar i dag och har har torr sasongen startat nu. Vadret ar fantastiskt, i solen ar det rejalt varmt, men da natterna ar kalla sa blir det rejalt svalt i skuggan.
Life is good!

Screen Shot 2024-06-10 at 4.31.47 AM.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 721
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp