Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var och handlade. Körsbär ftw :up: På vägen dit så var det lite halvmolnigt, när jag kom ut ur affären hade himlen öppnat sig. Sprang på inte så lätta fötter till busshållplatsen som finns några meter från ICA. Stod i kuren och huttrade tills bussen kom. Det är bara en hållplats hem och den stannar i princip utanför dörren. Men blev ändå rejält blöt. Nu har jag hoppat i myskläder myser med katten framför datorn och på sin uppvärmda kattsäng. Regnet har nästan slutat men det mullrar ordentligt.
 
Klart som fan man ska vara begränsad... Hade ju velat ta in hästarna nu pga bristande skydd i hagen (de har en liten, liten klunga med lövträd men skogsdelen är bättre som jag inte öppnat till än) och så givetvis blev det en jäääävla stormby så skottkärrejäveln for och drog omkull de stora krukorna med nejlikorna så var bara å plantera om i regnet. Skitväder!!! Jag trodde det var 10e juni och inte 10 november!!!
 
Det blev en bra dag. Det regnade när vi skulle samlas men sen avtog det.
Klassen vann mot alla klasser men förlorade finalen.
Men alla kom med gott humör och kämpade bra.
Har köpt examenspresenter till de två elever som är ”mina”. Känner mig nöjd.
 
Gjort ca 0 knop idag.
Tillbaka i soffan med min bok efter att ha fixat iordning en diskmaskin.

Sambon får visst middag på jobbet.
Så jag skjuter upp att göra Pad thai till imorgon, har istället hällt upp en skål ostbågar på luftning :D

Lite te och macka innan så har man väl en fullvärdig måltid?

Sedan iväg till ridskolan. Sista ordinarie lektionen för terminen även här.
(Men har bokat in mig på en extra på onsdag morgon :angel:)
 
Överlevde dagen men kunde nästan inte ta mig in och ut ur sonens skola, kallsvett och myrsteg. Jättekul.

Imorgon skolavslutning, onsdag skolavslutning för sonen och ledig dag. Tre arbetsdagar kvar till lov. 🙌🏻

Fick jobbigt besked på jobbet också, att min arbetssituation kommer fortsätta att vara extremt jobbig hela hösten. Dvs ingen vikarie kommer tas in för min kollega utan jag förväntas jobba med dubbelt ansvar och ha en resurs till hjälp. Men ingen ökad arbetstid, bara dubbel arbetsbörda… kul kul.
Jag har trivts så himla bra på det här jobbet men nu börjar det verkligen skava och jag kommer på mig själv med att lyfta blicken se mig om i landet efter nya vidder. Nomadsjälen i mig längtar efter nytt.

Ska slänga ihop hamburgare till kvällsmat iaf, hungrig! 🍔
 
I'm dead.
Min nya säng kom idag. Så först fick vi flytta på min gamla säng in till mammas sovrum, skruva på benen på nytt och fixa.
Sedan börja packa upp min nya säng och upptäcka att benen var inte alls enkla att sätta på, inte nöjd, så vi åkte snabbt till jysk (tackolov att de ligger nära!) och köpte nya ben. Hem igen och skruva på de nya benen. Sedan är det en kontinentalsäng så det är två madrasser att packa upp. Upptäckte då att den ena madrassen har ett fodral som man ska få in den i, så vi kämpade i den. Sedan så fick jag bädda om min nya säng.
Äntligen klar!
Men den är lite ... erm, hög :o:rofl:
Får fundera på om jag ska köpa kortare ben.

Nu ska jag tamejfan äta pizza! :cool:
 
Sängen är även högre än min gamla säng som var ändå rätt hög den också. Jag lockade min katt Alice till att hoppa upp på den nya, hon nådde inte upp hela vägen och ville förnärmat inte försöka igen :o:o😅
Men hon har sina omvägar hon kan ta, och jag lyfte upp henne på den så hon lade sig där. Får se om hon törs ta sig ned :angel:
 
Var jättetrött och seg på dan när boendestödet var här men vek iaf tvätt och diskade lite. Sen kollade jag tv och sen blev det åska och sen somnade jag ... så var nog därför jag var seg, liksom tung känsla i huvet mest.
Nu ser jag Vädret på TV4.
 
Regnat till och från hela dan
Fick veta på jobbet att våran nya OC har sagt upp sig i förra veckan så nu är vi cheflösa..
Hen började typ i februari..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 721
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp