Hemma efter diverse äventyr. Måste alltså åka tillbaka till IKEA för att lämna tillbaka en plastburk. Förhoppningsvis passar det här locket och burk bättre - stod och rotade och provade lock och burk en tid där. Handlat färdigt. Tänker att nu ska jag vara nyttig och gå från IKEA till Skärholmen. Ca 1 och en halv kilometer. Sagt och gjort, jag följer skyltarna. Plötsligt finns det inte några mer Skärholmen skyltar utan det står Vårby Gård 1.6 km. Ser en busshållplats. Sätter mig där för att vänta på bussen. Inser att bussen går åt andra hållet jag gick på för att komma till Skärholmen. Går in på Q8 och hon förklarar att jag var på väg i motsatt riktning.
Går tillbaka och hittar Skärholmen, i princip bara att gå rakt fram och sedan vänster. Gick förbi grönsaksståndet och hittade körsbärstomater för 25kr kilot. Dvs exakt hälften så mycket som på Hemköp. Hurra! (Nu när jag har mer tid ska jag åka till Skärholmen och köpa frukt och grönsaker). Hade glömt vad bra priser de har där.
Sätter mig på tunnelbanan. Inser efter två stationer att de här känner jag inte igen. Har hoppat på tunnelbanan i motsatt riktning. Byter till rätt riktning. Skyndar mig till tvärbanan och tjongar in en person som snäser (helt befogat) att jag ska se mig för. Min avståndsbedömning är minus och eftersom jag måste titta ner i marken för att inte snubbla och hålla reda på fötterna så går jag in i folk, lyktstolpar, busskurer och annat.
Routern och nätet fungerar inte när jag sätter på datorn. Måste starta om, problem med att starta om. Stänger av och sätter på. Felsöker och ethernet adaptern var avstängd.
Pust.
Nu ska jag dricka något kallt och sedan sätta igång med att diska, städa och laga byrån.