Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter diverse äventyr. Måste alltså åka tillbaka till IKEA för att lämna tillbaka en plastburk. Förhoppningsvis passar det här locket och burk bättre - stod och rotade och provade lock och burk en tid där. Handlat färdigt. Tänker att nu ska jag vara nyttig och gå från IKEA till Skärholmen. Ca 1 och en halv kilometer. Sagt och gjort, jag följer skyltarna. Plötsligt finns det inte några mer Skärholmen skyltar utan det står Vårby Gård 1.6 km. Ser en busshållplats. Sätter mig där för att vänta på bussen. Inser att bussen går åt andra hållet jag gick på för att komma till Skärholmen. Går in på Q8 och hon förklarar att jag var på väg i motsatt riktning.

Går tillbaka och hittar Skärholmen, i princip bara att gå rakt fram och sedan vänster. Gick förbi grönsaksståndet och hittade körsbärstomater för 25kr kilot. Dvs exakt hälften så mycket som på Hemköp. Hurra! (Nu när jag har mer tid ska jag åka till Skärholmen och köpa frukt och grönsaker). Hade glömt vad bra priser de har där.

Sätter mig på tunnelbanan. Inser efter två stationer att de här känner jag inte igen. Har hoppat på tunnelbanan i motsatt riktning. Byter till rätt riktning. Skyndar mig till tvärbanan och tjongar in en person som snäser (helt befogat) att jag ska se mig för. Min avståndsbedömning är minus och eftersom jag måste titta ner i marken för att inte snubbla och hålla reda på fötterna så går jag in i folk, lyktstolpar, busskurer och annat.

Routern och nätet fungerar inte när jag sätter på datorn. Måste starta om, problem med att starta om. Stänger av och sätter på. Felsöker och ethernet adaptern var avstängd.

Pust.

Nu ska jag dricka något kallt och sedan sätta igång med att diska, städa och laga byrån.
Det finns hjälpmedel när man ser dåligt. Du kanske ska försöka överkomma lite motstånd så att andra ser det och kan visa hänsyn när du själv har svårt att se och bedöma avstånd osv? Ta hjälp, snälla du, livet blir så mycket enklare med olika hjälpmedel!
 
Grannens hund jagade min katt och gav mig hjärtsnörp. Det va väntat att det skulle ske nån gång men ändå 😖 fick sitta upp i skogen ett bra tag innan hon vågade komma fram igen men nu är hon ok och inte skadad. Hoppas hon låter bli att gå ner där nu
 
Det finns hjälpmedel när man ser dåligt. Du kanske ska försöka överkomma lite motstånd så att andra ser det och kan visa hänsyn när du själv har svårt att se och bedöma avstånd osv? Ta hjälp, snälla du, livet blir så mycket enklare med olika hjälpmedel!

Jag har varit på Sodexo Syncentral ett antal gånger och de har erbjudit diverse hjälpmedel men inget som passar mig. Alltså jag ser men ser inte pga rullande pupiller. Avståndsbedömningen är inget de kan hjälpa mig med. Och nej, käpp är inte ett alternativ. Eftersom jag tittar ner i marken så hjälper en käpp ändå inte. Jag vet inte var något befinner sig i relation till mig vilket inte kan hjälpas upp med en käpp.

Nu tänker jag kontakta memira eye center dit jag remitterades från SöS eftersom det finns perioder under dagen när jag inte ser något förutom fläckar. Tyvärr var deras telefontid en timme mellan 14-15.
 
Jag har varit på Sodexo Syncentral ett antal gånger och de har erbjudit diverse hjälpmedel men inget som passar mig. Alltså jag ser men ser inte pga rullande pupiller. Avståndsbedömningen är inget de kan hjälpa mig med. Och nej, käpp är inte ett alternativ. Eftersom jag tittar ner i marken så hjälper en käpp ändå inte. Jag vet inte var något befinner sig i relation till mig vilket inte kan hjälpas upp med en käpp.

Nu tänker jag kontakta memira eye center dit jag remitterades från SöS eftersom det finns perioder under dagen när jag inte ser något förutom fläckar. Tyvärr var deras telefontid en timme mellan 14-15.
Jo, men du har fel. En käpp hjälper visst dig. Jag tittar också mycket ner i marken eftersom jag inte har ett synfält nedåt och vill se var jag sätter fötterna, det gör att köpen upptäcker hinder längre fram än mina fötter OCH käppen gör det synligt för ANDRA att jag har problem så att folk inte snäser åt mig om jag går in i dem, att folk flyttar lättare på sig och hjälper mig när de ser att jag behöver. Tex kommer för nära trottoarkanten osv. De kan även hjälpa med strategier och det låter som om du behöver det.
 
Sitter och hoppas på att det ska sluta regna snart, för om en timme ska jag in till stan och lyssna på en valdebatt tillsammans med en kompis. Känns mindre kul att åka in i ösregn.
 
Önskar att det ska regna. Mina stackars växter håller på att brinna upp trots att jag vattnar varje dag, rikligt.

Sitter och äter körsbärstomater som godis, mmmmm :d
 
Sitter och väntar på att få köpekontraktet på mitt nya hus inskannat så jag kan skicka det till min bank för att få lägga upp ett brygglån... pappersexercis alltså... samtidigt så försöker jag även uppamma motivation till att gå ner i källaren och börja se över mina flyttlådor.
 
Vet inte vad magen styrde med, vakna till inatt, trooor nästan de va reflux och typ blev illamående. Det har varit värre nu när jag känt mig stressad med hemsidan som kändes knölig att bygga 🫣 (uppgift i kursen vid sidan av jobb).
 
Äh, min fiffiga parkeringsplats som hade skugga kvar när jag slutade för någon vecka sedan har nu sol och hinner bli skitvarm. Behöver kika efter en annan fiffig ruta .... knepigt när det är ett ytterst begränsat område som jag kan stå på :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 113
· Visningar
31 158
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 614
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp