Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och fikat med kompis på Espresso House. Betalade 66 kr för muffins och liten dricka, nästan dubbelt så mycket som på mitt vanliga fikaställe, men det stänger redan kl. 18, så det passade inte att gå dit i dag.
 
Om någon minns min kliniskt rena tvättstuga som jag lämnade sist jag tvättade så kom jag ner till den grisigaste tvättstugan ever när jag skulle tvätta idag. 🤯

Fotade allt och skickade till fastighetsskötaren, en stund senare ringde han upp och hade skällt ut den skyldige och han tyckte att det var jättebra att jag snitchade och att jag skulle fortsätta med det. Yes sir! 🫡 🤣

Ett exempel:
G0edlST.jpeg
 
Var så varm, klibbig och dammig etc efter jag var klar med hästarna. Så jag och hundarna gick ner och badade i sjön. Så himla lyxigt att kunna göra det! 😍
Hundarna tappade det totalt och sprang runt som speedade räkor och jagade varann efteråt. 🦐🏎️
Så gulliga! Men kom hem helt grå av grusväg och hade halva skogen med sig också i blöta pälsen. Mös 3 ett tag på altanen. Så ramlade mesta av lortet av. Älskar deras päls! 👍
 
Sitter på bussen på väg hem från stugan.

Har det så fiffigt att bussen jag tar till o från jobbet passerar 1,5 km från min stuga så jag hoppade av vanliga bussen, hängde i stugan och vattnade 1,5 h och tog sen nästa buss hem. Nästa gång ska jag bara försöka ha med bättre skor än halvtrasiga sandaler.
 
Om någon minns min kliniskt rena tvättstuga som jag lämnade sist jag tvättade så kom jag ner till den grisigaste tvättstugan ever när jag skulle tvätta idag. 🤯

Fotade allt och skickade till fastighetsskötaren, en stund senare ringde han upp och hade skällt ut den skyldige och han tyckte att det var jättebra att jag snitchade och att jag skulle fortsätta med det. Yes sir! 🫡 🤣

Ett exempel:
G0edlST.jpeg
Nu har jag inte använt tvättstuga nån gång, men hur GÖR MAN ens för att det ska se ut sådär!?
Det är väl en vanlig tvättmaskin som ska spola ner medlet i maskinen för att tvätten ska bli ren!?
Blir alltid så förvånad (och nöjd över att bo i eget hus) när jag ser och hör om tvättstugedrama
 
Nu har jag inte använt tvättstuga nån gång, men hur GÖR MAN ens för att det ska se ut sådär!?
Det är väl en vanlig tvättmaskin som ska spola ner medlet i maskinen för att tvätten ska bli ren!?
Blir alltid så förvånad (och nöjd över att bo i eget hus) när jag ser och hör om tvättstugedrama
Ja, jag fattar då inte! 😅 Efter att jag har tvättat så är det rent där.
 
Har vattnat blommorna, igen. Det som verkligen frodas är basilikan och myntan. Min stackars dahlia har torkat ut trots att jag vräkt på vatten. Blommorna har vissnat :(

Fick ju mail från Clas Ohlson att min beställning var klar att hämtas ut. Valde Farsta för att de hade låsolja där. Nehepp. Oljan har de tagit bort och bara plastlådan - den som jag redan köpt på IKEA, är kvar. Frågan är om jag måste åka till Farsta för att hämta ut och sedan lämna tillbaka lådan. Måste prata med kundtjänst imorgon och kolla.
 
Nu har jag inte använt tvättstuga nån gång, men hur GÖR MAN ens för att det ska se ut sådär!?
Det är väl en vanlig tvättmaskin som ska spola ner medlet i maskinen för att tvätten ska bli ren!?
Blir alltid så förvånad (och nöjd över att bo i eget hus) när jag ser och hör om tvättstugedrama

För mycket tvättmedel, t.ex.

Jag har nån granne som lämnar hela tvättmedelsfacket fullt. Alltså en stoooor klump av (delvis uppblött, tänk som kattsand blir när katten kissat..) pulvertvättmedel i facket. Några andra lämnar facket fullt med starkt parfymerat sköljmedel..
Maskinerna vi har i tvättstugan sprutar upp vatten i facket och så rinner vatten + tvättmedel ner i maskinen (jag har råkat öppna facket mitt i tvätt en gång 🫣). Ändå lyckas somliga lämna kvar hur mycket som helst i facken.
 
Fick nyss meddelande av min chef som undrade om jag vill åka på konferens onsdag-torsdag, en annan som skulle ha åkt hade hoppat av.

Å ena sidan kan det vara kul att träffa folk och bo på hotell en natt men å andra sidan är de två andra som ska åka inga jag känner mig så sugen på att hänga med i 2 dagar. Men det kanske ser bra ut att jag åker. Måste kolla programmet.
 
Landat i soffan med middagen framför mig. :) Åskat lite i dag igen, det får gärna upphöra för min huvudvärk är still going strong på dag 3...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 101
· Visningar
30 896
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 612
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp