Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag drog på mig ett EPanfall i morse och har istället för att jobba sovit fram tills för en stund sedan. Vaknade efter en stund av skrik och brak utanfär, totalt förvirrad och i panik utan att veta var jag var, vad som lät eller vad som hänt. jättehemsk känsla! Fruktansvärt fruktansvärt obehagligt, känslan sitter kvar lite än även om jag nu är klar i skallen förstås. Jag brukar ju inte väckas så nära inpå ett anfall så kanske det som gjorde det, men jag hoppas jag aldrig upplever det igen, som om ... som om hjärnan försvunnit. Jag kunde inte tänka eller förstå! Spionen kom när jag snubblade ur sängen och skrek till, tror jag, någon gjorde, tror det var jag. Då satt vi där och jag klappade honom en stund och då kom hjärnan smygande tillbaka igen och jag förstod var jag var och orkade inte vara vaken mer. Somnade på golvet bredvid honom.

Nåväl, har druckit te och ätit lite kall mannagrynsgröt nu. Te från min nya visseljohanna som kom perfekt i går. Födelsedagspresenten som kom på födelsedagen!
445359755_10160438831958877_2564485387779783846_n.jpg


Visst är den fin? Funkar lika smidigt som min vattenkokare! Tur att sonen och jag diskuterade om att välja just 1 liter istället för större som han först tänkt, den är tung. Men jag är SÅ glad! Som en treåring, och jag tror sonen är mysigt stolt över att ha gjort mig så glad. :D
 
Har tagit en timmes lunch idag istället för de vanliga 45 minuterna, då jag kommer behöva kollegans mobil till nästa arbetsuppgift och han gick på lunch ett tag efter jag gjorde det.

Jag vill så gärna att arbetet skaffar sig en riktig kamera istället för att använda kollegans mobilkamera :arghh: Problemet är bara att den måste kunna ansluta till en Mac laptop via Bluetooth... :meh:
 
Har tagit en timmes lunch idag istället för de vanliga 45 minuterna, då jag kommer behöva kollegans mobil till nästa arbetsuppgift och han gick på lunch ett tag efter jag gjorde det.

Jag vill så gärna att arbetet skaffar sig en riktig kamera istället för att använda kollegans mobilkamera :arghh: Problemet är bara att den måste kunna ansluta till en Mac laptop via Bluetooth... :meh:

Det finns manga billiga kameror som fungerar via bluetooth. Jag kopte en till barnbarnet till henne's fodelsedag i hostas.
 
Har fått frågan att jobba på nationaldagen och ev någon helgdag. Sa ja, men jag vill veta/diskutera vad jag får som kompensation.
Kommer be om ledigt i stället för pengar isf.
Passar ganska bra då jag inte har något planerat alls på nationaldagen ändå.

Tvärtom här. Sagt i god tid att jag inte kan jobba extra då jag ska vara ringmaster på utställningen vi har i stallet 😍
 
Jag drog på mig ett EPanfall i morse och har istället för att jobba sovit fram tills för en stund sedan. Vaknade efter en stund av skrik och brak utanfär, totalt förvirrad och i panik utan att veta var jag var, vad som lät eller vad som hänt. jättehemsk känsla! Fruktansvärt fruktansvärt obehagligt, känslan sitter kvar lite än även om jag nu är klar i skallen förstås. Jag brukar ju inte väckas så nära inpå ett anfall så kanske det som gjorde det, men jag hoppas jag aldrig upplever det igen, som om ... som om hjärnan försvunnit. Jag kunde inte tänka eller förstå! Spionen kom när jag snubblade ur sängen och skrek till, tror jag, någon gjorde, tror det var jag. Då satt vi där och jag klappade honom en stund och då kom hjärnan smygande tillbaka igen och jag förstod var jag var och orkade inte vara vaken mer. Somnade på golvet bredvid honom.

Nåväl, har druckit te och ätit lite kall mannagrynsgröt nu. Te från min nya visseljohanna som kom perfekt i går. Födelsedagspresenten som kom på födelsedagen!
Visa bifogad fil 146256

Visst är den fin? Funkar lika smidigt som min vattenkokare! Tur att sonen och jag diskuterade om att välja just 1 liter istället för större som han först tänkt, den är tung. Men jag är SÅ glad! Som en treåring, och jag tror sonen är mysigt stolt över att ha gjort mig så glad. :D
Grattis i efterskott på din dag @Enya! 🤩🥳🌹💥
 
Senast ändrad:
Hemma efter diverse äventyr. Måste alltså åka tillbaka till IKEA för att lämna tillbaka en plastburk. Förhoppningsvis passar det här locket och burk bättre - stod och rotade och provade lock och burk en tid där. Handlat färdigt. Tänker att nu ska jag vara nyttig och gå från IKEA till Skärholmen. Ca 1 och en halv kilometer. Sagt och gjort, jag följer skyltarna. Plötsligt finns det inte några mer Skärholmen skyltar utan det står Vårby Gård 1.6 km. Ser en busshållplats. Sätter mig där för att vänta på bussen. Inser att bussen går åt andra hållet jag gick på för att komma till Skärholmen. Går in på Q8 och hon förklarar att jag var på väg i motsatt riktning.

Går tillbaka och hittar Skärholmen, i princip bara att gå rakt fram och sedan vänster. Gick förbi grönsaksståndet och hittade körsbärstomater för 25kr kilot. Dvs exakt hälften så mycket som på Hemköp. Hurra! (Nu när jag har mer tid ska jag åka till Skärholmen och köpa frukt och grönsaker). Hade glömt vad bra priser de har där.

Sätter mig på tunnelbanan. Inser efter två stationer att de här känner jag inte igen. Har hoppat på tunnelbanan i motsatt riktning. Byter till rätt riktning. Skyndar mig till tvärbanan och tjongar in en person som snäser (helt befogat) att jag ska se mig för. Min avståndsbedömning är minus och eftersom jag måste titta ner i marken för att inte snubbla och hålla reda på fötterna så går jag in i folk, lyktstolpar, busskurer och annat.

Routern och nätet fungerar inte när jag sätter på datorn. Måste starta om, problem med att starta om. Stänger av och sätter på. Felsöker och ethernet adaptern var avstängd.

Pust.

Nu ska jag dricka något kallt och sedan sätta igång med att diska, städa och laga byrån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 131
· Visningar
31 523
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 904
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 617
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp