Plan för dagen är att åka in till byn och köpa sättpotatisar ! Och planterna dem i badkaret, om det inte regnar för mycket. (Ingen autocorrect, jag har ett gammalt badkar i trädgården. Förra året satte jag morötter i det !)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det är ju som att du upprepar ordet snopp, typ hela tiden.Folk "stör" sig på att jag kallar balkongen för balle och jag "stör" mig på att du kallar knäckebröd för hårt bröd
Funderar - tror det ligger en del i det. Jag får också lite rysningar.Men det är ju som att du upprepar ordet snopp, typ hela tiden.
Det blir fel i våra huvuden.
Vi är uppfostrade till att inte använda könsord i vardagsspråket.
Så vår spärr mot "fula ord" dunkar oss i huvudet varje gång du säger eller skriver balle.
I min värld så är det nämligen ett förbjudet ord i dagligt tal.
Jag skulle faktiskt uppskatta att få slippa det ordet på för mig fel ställe.
Fast hästar har ju ballar.Funderar - tror det ligger en del i det. Jag får också lite rysningar.
Jag är äldre. Har inga bekymmer med fula ord i talspråk även om jag ine använder dem själv. Använder mildare omskrivningar.
Min hund är krypt. Men jag säger inte bara en testikel. Jag säer att han bara har en kula. Mao använder jag en mildrande omskrivning.
Men balle - det är ett fult ord. För mig likvärdigt t.ex. fitta. Men balle för balkongär inte ens en omskrivning. Det används som beteckning av nåt helt annat.
Det skaver, för mig
Och?Fast hästar har ju ballar.
Och inte bara vid snoppen
Njae, det är ett ord som används i flera sammanhang för olika slags saker. Som många andra ord.Och?
Ballar är ett gammalt ord.
Men inte som slangord, ett fult ord.
Det är nytt. Och jag gillar det inte. Andra må göra det, men inte jag. Jag reagerar.
Ja och det är också svårt att hantera för mig.Fast hästar har ju ballar.
Och inte bara vid snoppen