Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på bussen med en missnöjd liten katt - dags för årets tandkoll. Första gången Lillan åker buss, men hittills går det bra. Vi har tur idag - bussen stannar nära kliniken och vi kommer att komma fram några minuter innan vi ska vara där.
 
Min begynnande nackvärk igår har idag avancerat till att omfatta axlar, övre rygg samt strålar ner i armarna. Gissningsvis är idén att halvligga i en schäslong och skriva med en laptop i knät inte den bästa arbetsställningen 😅 Jag ska därför bege mig till kontoret om en liten stund för att sitta i en "riktig" kontorsstol.
 
Jösses. Vaknade av att katten kräktes på min gigantiska fluffiga matta klockan kvart i 5.
Upp och städa den noga. Sen var det ingen stor idé att göra annat än att göra sig iordning.
Iväg för att köpa arbetsbyxor. De jag ville ha hade de inte rätt storlek i så klart, beställde.
Iväg till jobbet.

På jobbet märker jag att jag har 40 missade samtal från diverse personer. Sedan bli dragen i från alla håll och kanter i någon form av jobbtornado. Nu efter 2,5 timme gömmer jag mig en liten stund för att hinna andas två sekunder och dricka vatten. :p
Nu får faktiskt dagen chilla lite tycker jag nog :angel:
 
Jag känner mig lite folkilsken just nu, blev det efter en kund bestämde sig att krångla enormt i sista sekund och jag fick utföra all logistik kring godset som normalt sett tar mig 1,5 timme på 10 minuter. Allt för att kunden själv inte har koll på något av sina egna system eller avropsplaner. :banghead:
 
Åh så härligt att vakna med katterna till solsken
😍
, både dem och jag sov vidare efter att husse åkt till jobbet
😄
.
 
Jag är sjukskriven ett tag framöver nu. Igen. Riktigt less på att jag inte verkar kunna hantera mitt liv på ett lite mer konstruktivt sätt. Men ska till psykologen i eftermiddag och han verkar ha en plan för hur jag ska kunna ta mig framåt iaf. Så sätter min tillit till honom nu.

Hur som helst håller jag på att tvätta just nu och ikväll ska jag iväg och träffa min queera samtalsgrupp. Inte setts sedan innan jul, så det ser jag fram emot. 😊
 
Värden har helt oombett ställt en kubik ved utanför ytterdörren! :love: Bra att ha frostat glas i dörren i sådana lägen så jag såg det. Just idag passade det också perfekt eftersom jag får besök för att hjälpa till med olika pyssel som inte blivit gjort det sista. Hopp om livet.
 
Väntar på bussen hem. Är hemma om typ två timmar, 2,5 mils resväg.. Har köpt en baguette att äta vid bytet.

Fått lite vettigt gjort idag i alla fall. Och solen skiner så det känns bra. Ont som tusan i magen, men det går väl över.
 
Dricker en god dryck och njuter av att det är sol. Längtar tills det blir varmare så att vi kan fixa balkongen och sitta där ute (vi har eftermiddag/kvällssol, men det tenderar också att vara blåsigt där..) !
 
Nastan vaken ... det blir en kall regning dag igen, men den har veckan kommer varen pa riktigt. ☀️ Stora solar i prognosen och temperaturen gar fran 10*C till 21*C. 😎 Mycket efterlangtat!
 
Jag har hämtat pappas släpvagn på verkstaden. Gubben där tyckte nog att jag var grinig, men jag blev lite less på hans attityd.
Ni vet, en tjej kommer in och ska hämta en släpvagn. Bäst att mansplaina lite om att det kanske är bäst att de visar mig hur man kopplar på ett släp och när jag tackade och sa att jag klarar mig pga hästtjej som är van att köra släp, kom det ett "men TÄNK på att det är ganska brett."
Ehh, knappast bredare än mitt jättestora hästsläp?

Jag kan ha råkat tala om att mitt är ett extra brett tvåhästarssläp och väger nästan ett ton tomt, så jag är van och klarar mig själv. :cool:
 
Satt en person mittemot mig på bussen som hävdade att kommunens miljökontor (?) sprider ut gift som dödar granarna längs vägen.
Jag kunde inte låta bli och la mig i "debatten". Pekade ut genom fönstret och frågade om han menade de granarna. Ja, det gjorde han och han var glad att fler uppmärksammade problemet.

Det var ingen gran, utan lärk.
 
Satt en person mittemot mig på bussen som hävdade att kommunens miljökontor (?) sprider ut gift som dödar granarna längs vägen.
Jag kunde inte låta bli och la mig i "debatten". Pekade ut genom fönstret och frågade om han menade de granarna. Ja, det gjorde han och han var glad att fler uppmärksammade problemet.

Det var ingen gran, utan lärk.

Påpekade du för han?
 
Satt en person mittemot mig på bussen som hävdade att kommunens miljökontor (?) sprider ut gift som dödar granarna längs vägen.
Jag kunde inte låta bli och la mig i "debatten". Pekade ut genom fönstret och frågade om han menade de granarna. Ja, det gjorde han och han var glad att fler uppmärksammade problemet.

Det var ingen gran, utan lärk.
En gång när jag var ute och sprang, sprang jag förbi kvinna som stod bland massa jätteloka. Hon stoppade mig och undrade om jag kunde hjälpa henne för hon hade fått ett sår på handen (no shit...)
Hon undrade om jag hade plåster.
Det hade jag iom att jag sprang långpass i terräng och hade löparväskan med, men så såg jag vad hon sysslade med. Hon plockade jätteloka.

Frågade varför i hela friden hon gjorde det utan skydd för händerna!?!?
Fick till svar att hon skulle göra flädersaft.

Efter lite förklarande från mig och omplåstrande fick jag henne på lite bättre tankar, så det var ju bra :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 185
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 332
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 153
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp