Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått ner bs under 6.
Snart en kvällspromenad med hunden och sen sova.
Har inte alls gjort så mycket som jag tänkt i helgen, men det får vara så
 
Har varit hos föräldrarna och bakat småkakor och hjälpt till med att sätta lite sticklingar (som jag ska få några av sedan :) ). Vi var också på en lokal loppis och visste inte om vi skulle skratta eller gråta. Någon hade prismärkt om alla prylarna och de låg på en löjligt hög prisnivå... 🤪 Det förklarade nog varför det knappt var någon där, och det brukar vara en välbesökt loppis. Vi hörde en tant som sa: "Tvåhundrafemtio kronor för en sådan här katt?!" Undrar om de sålda en enda pinal idag. Överskottet går till en lokal idrottsförening så det är kanske klokt om de försöker hålla sig till rimliga priser och faktiskt sälja något.
 
Ja, maten gick ner men jag kan ju inte påstå att det blev jättegott 🙃

Känner mig så jäkla bitter. Allt bara blir fel. Skulle behöva sjukskriva mig från livet. Inte jobbet utan all fritid däremellan. Hur gör man det? :grin:
Börja med att sänka kraven på dig själv och säg något snällt till dig istället för att fokusera på om något blir fel.
Nästa gång lagar du toppengod mat!
 
Kollar ifatt lite sport.
Har gjort en del idag. Stallet, ätit pastasallad till lunch, bäddat om, lagat köttfärspanna med kokt potatis och gräddsås, duschat inkl tvättat håret, betalat några räkningar för jobbets idrottsförening, hämtat dottern, rullat håret, beställt lite grejer från Cubus och Meds samt fikat med dottern.
Siktar på tidig läggdags, väckning 4.42 imorgon.
 
Har dammsugit. Nu väntar jag på barnet utanför gymnastikhallen. Har kört ungefär samma vända tre gånger idag 😅

Tänker på en rubrik jag läste här om dagen om utbrändhet. Obs, läste bara rubriken. Den löd något liknande:
”Trött och arg? Känn igen varningstecken!”

🙋‍♀️

Jag är pigg och arg 😅 Vad betyder det?
Är iofs kanske jättetrött egentligen men att kroppen och psyket liksom "maskar"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 184
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 331
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 153
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp