Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är gräsligt trött och ska nog borsta tänderna och gå och lägga mig redan. Är ledig i morgon så har ingen tid att passa.

Bakade muffins tidigare och de blev goda, lite mycket i formarna så det rann över, men det stod att de skulle bli 12 och jag hade 12 formar... men nästa försök kommer jag ha fler formar. ;)

I dag stod grannungarna och glodde på mig när jag gick ut med hunden, när jag kom tillbaka hade ena av dem lagt sin sparkcykel framför min dörr. Den sparkade jag långt i väg ner. Nån jävla gräns får det vara på deras påhitt. Hela världen är inte deras lekplats och uppställningsplats för deras skit. De är väl i lågstadieålder så det är inte de som trakasserar spionen och mig på promenaderna. Det är de som slänger sina saker precis överallt och har föräldrar som slänger fimpar och flaskor och burkar där de står och går så äpplet faller väl inte långt från trädet.
 
Kom till stallet vid 9 idag för att hovis skulle komma och slå på tappskon och älsklingshästen gnäggade till hälsning (tyckte väl det var knas att hon och hagkompisen inte blivit utsläppta) och myste en stund med huvudet på min axel ❤️. Sen direkt efter skon slagits på igen blev det en halvtimmes motion; först promenad och sen skrittarbetade jag barbacka på ridbanan I tio minuter, härlig förmiddag 😍.

Åh så skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng och med nya kuddar 😍.
 
Sovit skräp inatt. Men idag är det back to business och jobb på kontoret som vanligt.

Inser att jag kör fel sorts bussbiljett. Har femton resor kvar på den, kommer nog använda tre. Nåja, då fick länstrafiken in en liten större peng.
 
Måndag….
Har felanmält min toa då den inte fyller på vatten som den ska. Får se om bostadsbolaget fixar det.
Är trevligt att kunna spola.

Ramadan börjar och det kommer påverka många elever även om det inte är i min klass.

Jag skulle behöva göra något roligt samtidigt som jag har noll lust. Ingen bra ekvation.
 
Sitter i soffan med unghunden som armstöd. Det är soligt ute, så vi började dagen med en halvtimmes lugn promenad innan frukost. Är så glad att vi flyttat ifrån gamla lägenheten. Vi gick nästan aldrig sådana promenader där, men nu är vi omgivna av fler grönområden och trevliga promenadstråk och det påverkar mer än vad jag hade räknat med.

Hade det inte varit så kallt ute hade jag ätit frukost på balkongen. Längtar så otroligt mycket efter när det är åtminstone 10 plusgrader ute. Då borde det vara möjligt att sitta där, åtminstone när solen ligger på. Jag har aldrig bott med inglasad balkong tidigare så jag vet inte riktigt hur det fungerar temperaturmässigt :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 184
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 331
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 153
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp