Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fel program för bilder, även om "det går". Måste du använda word?
Det VAR helt rätt program för några versoner sen.Enkelt och behändigt. Nu har de tagit bort funktioner så det är väldigt mycket krångligare.

Jag jobbade med sånt (akademiska rapporter med illustraioner) en gång i tiden.

Jag tycker det är trist eftersom det är det bästa programmet att skriva längre texter i.
 
Det VAR helt rätt program för några versoner sen.Enkelt och behändigt. Nu har de tagit bort funktioner så det är väldigt mycket krångligare.

Jag jobbade med sånt (akademiska rapporter med illustraioner) en gång i tiden.

Jag tycker det är trist eftersom det är det bästa programmet att skriva längre texter i.
Helt rätt, det är ett rent textprogram (ursprungligen). Så att då försöka infoga bilder snyggt, är bara kaos och man får slita sitt hår i onödan.
PowerPoint är det man ska jobba i om man ska kunna redigera både bilder och text tillsammans, utan att få hjärnblödning :up:
 
Helt rätt, det är ett rent textprogram (ursprungligen). Så att då försöka infoga bilder snyggt, är bara kaos och man får slita sitt hår i onödan.
PowerPoint är det man ska jobba i om man ska kunna redigera både bilder och text tillsammans, utan att få hjärnblödning :up:
Jag håller inte med.
Jag lägger bldeni textruta och då kan man flytta runt den och redigera ganska fritt.
Jag gör det automatiskt så har inte ens tänkt på att gå omvägen runt powerpoint för att montera ihop.
I PP saknas textredigeringsmöjligheterna som finns i word. :)


Men är det kort text och mycket bilder så kanske. Att börja med att ändra orientering och få bort de där förbaskade rutorna gör att jag ger upp rätt omedelbart.
 
Gick till päronen efter jobbet och tog en kaffekopp. När jag känner mig off känns det alltid bättre hos dom.
Nu ligger jag i sängen och kollar på Hightown. Har ingen aning om den är bra men jag testar för jag har varken serie eller bok.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 186
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 333
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 153
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp