Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På sjukhuset. Har typ lite över 3h kvar.

Ena läkaren som jag inte riktigt gillar pga av hur hen utrrycker sig är här idag och var nyss inne och pratade med mig. Hens sätt att uttrycka sig har väl till större del pga av språket. Är inte svensk från början så blir lite lätt misstolkningar och inte rätt. Jag har lite svårt för det men hen är en bra läkare så bara bita ihop. Hen menar inget illa.

Vet inte hur jag vill göra med nattmaskin. Visst kan det vara skönt att slippa påsbyten på dagen men vet inte om det är värt att sitta fast i 8h för även om det är under natten.

Hela mitt sovrum kommer dessutom se ut som en sjukhussla med den maskinen och mycket mer grejer runtomkring. Hemma nu så står det liksom bara en liten ställning och ett litet bord med platta så det syns knappt. Maskinen kommer ta upp stor del och kommer göra att jag känner mig sjukare.

Ja ja den kommer hem imorgon så får vi se hur jag gör. Funderar på att ställa in en stor garderob och gömma allt i.
 
Ett av mina favoritburgarställen har klappat igen. Inte kul! Jag hoppas att deras andra lokal på Skanstorget klarar sig i alla fall. Nu finns det visserligen andra ställen som serverar kvalitetsburgare till lunch så jag svälter inte ihjäl. Men de var bra och hade dessutom en trevlig lokal.
#dagensilandsproblem
 
Mysigt födelsedagsfirande för mamma! Hon var glad över att få välja blommorna själv. Tre rosor som alltid, med lite utfyllnad. Det har varit tradition hela mitt liv; en ros för varje medlem i familjen. Nu sedan pappa dog är det ett fint sätt att få med honom i födelsedagsfirandet och jag vet att mamma uppskattar det. Det blev t.o.m. en tårta med hjälp av min fantastiska vän som var här igår och trots att den var väldigt special blev den toppengod.

Nöjd!
 
Långsam dag, sonen är fortfarande tvärsjuk. Tvättmaskinen går varm och däremellan ligger jag på soffan och slösurfar eftersom han vill ha mig nära.

Jobbigt samtal med närstående som mynnade ut i ett rejält gräl angående en tredje närstående. Ibland känner jag verkligen bara för att packa ihop och flytta långt bort från allt. Starta om på nytt på en helt ny plats liksom. 😔
 
Fick ett riktigt jobbigt fall, det tjöts och tjöts men jag orkade inte leta efter manicken - den hade ramlat ner på golvet bredvid sängen. Lyckades till slut dra mig upp, 2.1 och stappla iväg och äta citronsorbet. Hej rekyl.

Var mycket sen till jobbet och sitter och mår illa och får ingenting gjort. I'm getting too old for this shit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 186
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 334
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 154
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp