Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en sån där dag när jag har noll motivation och det känns som att jag inte gör något, men så tänker man efter och inser att man visst gjort massor.
Mer fokuserad dag i dag, skönt efter gårdagen. Längtar hem till katten och vill bara sätta mig ner hemma och spela Snusmumriken spelet jag köpte i söndags :love:
 
Tar ett par djupa andetag efter att ha tackat ja till en ganska stor och jäääätteläskig jobbgrej. Läskig på nivån "jag tackar ja med en gång, innan jag hinner övertänka saken för mycket och fegar ur". Känner mig livrädd och hedrad på samma gång, men försöker att fokusera på att 1) båda mina chefer bevisligen tycker att jag är rätt person för uppdraget och 2) att det innebär att jag får en trevlig tur till London om några veckor :)
 
Sol i em!
20240312_164611.jpg
 
Det är verkligen pissröv att jag påpekade en kollegas arbetsinsats. Jag VET att jag har rätt, det är uppenbart för alla, även utomstående. Jag har gentemot utomstående "backat upp" hen även om jag egentligen förstår kritiken. Det har liksom varit en surdeg som jäst väldigt länge. Men ångrar såhär i efterhand att jag tog upp det. Det blev jävligt stel stämning. Samtidigt vet jag inte om jag är så pepp på att göra hens jobb och "täcka" upp i långa loppet. Frågan är väl vad "god stämning" är värd om det är på bekostnad av att hen slappar och jag gör hens jobb.
Hur jag än vänder och vrider på det så finns det ingen bra lösning, men jaja jag rev av plåstret och stämningen är väl därefter just nu..
 
Det är verkligen pissröv att jag påpekade en kollegas arbetsinsats. Jag VET att jag har rätt, det är uppenbart för alla, även utomstående. Jag har gentemot utomstående "backat upp" hen även om jag egentligen förstår kritiken. Det har liksom varit en surdeg som jäst väldigt länge. Men ångrar såhär i efterhand att jag tog upp det. Det blev jävligt stel stämning. Samtidigt vet jag inte om jag är så pepp på att göra hens jobb och "täcka" upp i långa loppet. Frågan är väl vad "god stämning" är värd om det är på bekostnad av att hen slappar och jag gör hens jobb.
Hur jag än vänder och vrider på det så finns det ingen bra lösning, men jaja jag rev av plåstret och stämningen är väl därefter just nu..
Man ska inte curla folk om man inte vill dem dj-lig väl. Jag antar att personen ändå får lön för det jobb som du utför?
Nej, du gjorde helt rätt! Att stämningen blev stel är faktiskt inte ditt problem (även om jag såklart förstår att du blir drabbad). Har ni någon chef? Isf så borde denne backa upp dig! :heart
 
Ska träffa min pt snart.
Hon är jätte duktig och trevlig
Men jag tror inte jag klara det.
Jag är helt enkelt slut mentalt.
 
Man ska inte curla folk om man inte vill dem dj-lig väl. Jag antar att personen ändå får lön för det jobb som du utför?
Nej, du gjorde helt rätt! Att stämningen blev stel är faktiskt inte ditt problem (även om jag såklart förstår att du blir drabbad). Har ni någon chef? Isf så borde denne backa upp dig! :heart

Vi har ingen chef på det sättet (utan en styrelse). Vill inte gå in på mer detaljer, men det är lite komplicerat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 186
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 334
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 154
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp