Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja! Är så lat bara men ungdomliga grannen kanske kan trycka in en i brevinkastet 😅
Om det är för smalt så räcker det med ett hugg.


sliced-onions.jpg
 
Longerat icke särskilt inspirerad (bara skritt) pålla i lite snö och när vi kom ut på isen råkade hon halka iväg med samma framben igen; kloka fjordtjejen ställde knappt ner hoven medan jag gick runt för att kunna hjälpa henne ❤️. Energin påfylld till mer plugg när jag kom hem efter den härliga stunden i stallet 😊.
Men nu får jag vara klar med studier för idag 🥱och kaninerna är nattade 🥰. En stunds soffhäng och kvällis till Farmen innan läggdags; se om honkatten ska lägga sig mitt på min sida så jag råkar sno stackars älsklingens täcke igen 😇😅 får i så fall putta lite på katt istället. Och asså ungkatten 😂 Han hade under natten släpat upp sambons ena tutte- toffel till sängen som sedan ramlat ner på golvet 🤣 knaskatt 😂. De är så underbara alla våra älskade djur 😍🥰❤️.
 
ID-kollat en korsning idag.
Ägaren hade glömt berätta att detär en skäck. Det finns skojigare saker än att rita av skäckar...
Nåväl trevlig ägare, trevlig häst. Och lite pengar in på kontot.💰
Jag fick rita in tecken (och virvlar?) åt en veterinär en gång, det var en häst jag skötte. Hade iofs gott om tid men det var en häst med snirkliga tecken på benen och svarta prickar i det vita. Gjorde det i blyerts för säkerhets skull men veterinären tyckte det stämde jättebra. :D
 
Håller med, utan rödlök känner man sig naken - så nån borde kunna förbarma sig.

(På riktigt så har rödlök blivit det som ALLTID kollas innan veckans besök hos livsmedelsnasare - framför alla andra slags varor.)

Du menar nog

1. Löjrom
2. Rödlök

Jag får alltid sådan abstinens att jag inte kan finhacka rödlöken ordentligt utan liksom fipplar runt och fulhackar medan kallsvetten tränger fram i pannan

IMG_7450.jpeg
 
😐 sjukt märkligt och jobbigt möte igår på jobbet, bra arbetsdag idag, jobbigt styrelsemöte ikväll, kom hem sent och då ringer sonen och berättar att han har kört sin bästa kompis till sjukhuset och att kompisen blir kvar över helgen på sjukhuset eftersom de är rädda för en svår inte skada. Jag börjar känna mig helt dränerad, tack och lov att det är fredag i morgon.
 
Jobbig dag i dag. Har inte sovit i natt alls och har inte alls varit på gott humör. Grät på jobbet inför en kollega också, över allt som hänt/händer sista tiden. Sedan grät jag igen inför en annan person också för att hon nämnde spionen. Inte min bästa dag.
Skippade fikat på jobbet för jag hade ingen lust att sitta där och scrolla på telefonen och inte kunna delta i samtalet (en pratar omkull alla och är TOTALT ointresserad av att bjuda in mig specifikt, när en annan kollega bjuder in mig eller vi pratar så avbryts det av andra kollegan igen), det är så krystat att sitta där bara för att uppbåda någon slags låtsad artighet. Då kan jag lika bra jobba vidare.

Huvudet värker fortfarande, men tja, det är ju inte migrän längre. Hurra. Eller något. Livet är underbart. Eller något. Ska jobba i morgon, är egentligen ledig, men är trött på att få betalt för att vara sjuk och ledig och knappt vara på plats. Skäms som fan över hur misslyckad jag är som inte ens kan jobba normalt.

Nu äter jag för första gången i dag. Och maten är kall trots att jag värmde den för en timme sedan, inte så konstigt kanske. Ska snart sova i alla fall. Eller vända mig i sängen tills alarmet ringer i morgon och dagen börjar om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 600
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 988
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp