Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina har ligghallen att ta skydd bakom och vinden blåser från rätt håll så träd skyddar en hel del, glad att det inte blåser som i fjällkedjan just nu!
Vi har rätt kuperad hage och träd som skyddar lite i vissa riktningar. 👍
SÅ mycket har det inte blåst här enligt övriga hästar. 🙄
Han hade tydligen röjt som en galning också och jagat upp de andra hästarna. Han är alltid lite extra den där. Och en uppviglare som får med sig de andra. Vare sig det är stå och sura i ett hörn eller fräsa runt och övertyga alla om att de inte vågar äta sin lunch eftersom det blåst in ett hästtäcke bredvid hagens lunchhögar. HAN åt dock mellan skrämselattackerna. Även övrigas lunch.. 🙄😅
 
Varit fullt upptagen med flytt och allt det innebär hela Januari. Var och hämtade ut en julklapp jag fått från jobbet. Han tittade på mitt körkort och sa, du vet att det går ut om 2 dagar. :nailbiting:
Som tur är finns Trafikverket förarprovskontor i samma stad. Tog mig dit, tog kort och ska få det nya om några dagar. Pust.
 
Kom precis hem efter en ganska intensiv jobbdag. Rejäl huvudvärk. Fick en liten konstig vård-kallelse men det är ingen större anledning att stressa upp sig över det. Funderar på att kolla på ngn upplyftande doku om typ digerdöden, slaget vid Somme eller liknande.
 
Jag har ägnat hela dagen åt att akutreparera skada till följd av att annan person har låtsasjobbat, och betat av hälften av alla de arbetsuppgifter som personen har haft sedan början av december. Jag har även hunnit med att skälla på personen som är ansvarig för att den låtsasjobbande personen får guidning och vägledning i hur jobbet ska skötas.

Nu funderar jag på om jag ska ägna några timmar åt mitt eget försummade arbete eller om jag ska ta ett glas vin.

Jag har hunnit baka (det gick av rena farten pga rejäl adrenalinhöjning) och besökt tandläkaren också, så en riktigt supereffektiv dag.
 
Jag har ägnat hela dagen åt att akutreparera skada till följd av att annan person har låtsasjobbat, och betat av hälften av alla de arbetsuppgifter som personen har haft sedan början av december. Jag har även hunnit med att skälla på personen som är ansvarig för att den låtsasjobbande personen får guidning och vägledning i hur jobbet ska skötas.

Nu funderar jag på om jag ska ägna några timmar åt mitt eget försummade arbete eller om jag ska ta ett glas vin.

Jag har hunnit baka (det gick av rena farten pga rejäl adrenalinhöjning) och besökt tandläkaren också, så en riktigt supereffektiv dag.

Det låter som att prio borde vara ett glas vin!
 
Blä. Jag har fortfarande hög puls, som blir ännu högre så fort jag rör på mig. Håll gärna tummarna för att det lugnar ner sig snart, så jag slipper åka till sjukan i natt. Jag är skapligt less på mitt måndagsexemplar till kropp. :cautious:
Blä. Visst är det troligen en reaktion på luftrörsvidgande? Det går över. :heart

(Du kan få min kropp om du vill, haha. :rofl:)
 
Blä. Visst är det troligen en reaktion på luftrörsvidgande? Det går över. :heart

(Du kan få min kropp om du vill, haha. :rofl:)
Jo, jag fick ju en monsterdos för att kunna andas och slippa åka in till akuten redan på dagen. Men det känns konstigt i kroppen när hjärtklappning hållit i sig i så många timmar nu. Tror jag fick medicinen runt kl 14. Så här dags tänkte jag att kroppen skulle ha lugnat ner sig en aning.

(Tack för ett generöst erbjudande, men vi kanske bara får bilda en skruttkroppsklubb och utföra en helkroppstransplantation med någon som mår något bättre? :rofl:)
 
Jag har varit i stallet och klappat och pussat mule. :love:

Middagen blev något så inspirerat som fil och två kokta ägg.

I förmiddags pratade jag med en yogavän som ska undervisa i en studie på yoga som långcovidrehab. Bra samtal där jag hoppas att den levda erfarenheten kan hjälpa henne utforma givande och inte skadande undervisning.

Annars intet nytt: spinnande katt, brasa och horisontalläge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 600
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 988
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp