Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtat grovfoder, det gick åt snabbare än jag trodde sista balen. Får hemkört ett släp nästa vecka så hämtade 300 kg idag. Var spännande att köra ner till hage trots dubbdäck på både bil och släp, gled en del på isen men kurvan gick bra trots nedförsbacke och sedan samma väg tillbaka upp.

Blåser förfärligt, får ont i både öronen och huvudet. Undrar om djuren även lider i det här vädret? Annars soligt och fint. Jag tog några mackor och hinkade i mig närmare en liter te när jag kom in och har lagt mig en liten stund för att få upp värmen innan jag ska till jobbet. Katterna under täcket och hundarna var inte intresserade av att vara ute i blåsten de heller.
 
Haft möte med vår nya kommunikationsbyrå. Halvvägs in i mötet inser jag att en utav dem nog brukade vara hundvakt till Bruce för ett gäng år sedan. Han och hans familj ville gärna ha hund men hade inte tiden själva, så ibland var Bruce där när jag var bortrest. Men det var länge sen nu och jag tänkte att han kanske inte kommer ihåg hur jag ser ut. Jag har ju dessutom bytt efternamn. Blir det konstigt att nämna det, eller blir det konstigare att vi båda sitter här och vet om det men ingen säger något? Jag som har bestämt mig för att bli modigare, och våga ta mer plats tänkte att jag absolut ska säga det direkt efter mötet. Minns du oss? Bruce opererade sig igår men det gick bra osv. Kul att se dig igen! Bor ni kvar ute på ön? Men då vi var många som dessutom skingrade sig direkt efter mötet så hann jag inte. På kontoret igen tittade jag i mötesinbjudan. Nej, han hette ju något helt annat. Det är inte samma person!

Jag ska nog utvärdera om det där med att bli modigare verkligen är en bra idé 😅 🙃
 
Hämtat grovfoder, det gick åt snabbare än jag trodde sista balen. Får hemkört ett släp nästa vecka så hämtade 300 kg idag. Var spännande att köra ner till hage trots dubbdäck på både bil och släp, gled en del på isen men kurvan gick bra trots nedförsbacke och sedan samma väg tillbaka upp.

Blåser förfärligt, får ont i både öronen och huvudet. Undrar om djuren även lider i det här vädret? Annars soligt och fint. Jag tog några mackor och hinkade i mig närmare en liter te när jag kom in och har lagt mig en liten stund för att få upp värmen innan jag ska till jobbet. Katterna under täcket och hundarna var inte intresserade av att vara ute i blåsten de heller.
Min häst hatar sånt här blåst-väder. Han får ha stort täcke med hals. Och så står han och surar där det blåser minst och har baken mot vinden.
Jag och sambo brukar då när vi ser honom innifrån säga så där överdrivet gubb-sura saker a la ”En man som heter Ove” typ som om det är vad min häst säger/tänker.
Så tex: ”Hej gubben, hur är det?”
”Hur fan tror du? Kan ingen komma och skjuta mig? Eller skicka mig till djurförsök. Allt är ju bättre än tvingas till det här skitlivet. Man hade ju hoppats ponnyjäveln skulle blåsa bort iaf. Så man fick något gott ur den här orkanen. Men sån tur har jag så klart inte. Har du sett leran i hagarna? Ingen håller snyggt och ordning här. Jävla skitställe!”
 
Min häst hatar sånt här blåst-väder. Han får ha stort täcke med hals. Och så står han och surar där det blåser minst och har baken mot vinden.
Jag och sambo brukar då när vi ser honom innifrån säga så där överdrivet gubb-sura saker a la ”En man som heter Ove” typ som om det är vad min häst säger/tänker.
Så tex: ”Hej gubben, hur är det?”
”Hur fan tror du? Kan ingen komma och skjuta mig? Eller skicka mig till djurförsök. Allt är ju bättre än tvingas till det här skitlivet. Man hade ju hoppats ponnyjäveln skulle blåsa bort iaf. Så man fick något gott ur den här orkanen. Men sån tur har jag så klart inte. Har du sett leran i hagarna? Ingen håller snyggt och ordning här. Jävla skitställe!”
Mina har ligghallen att ta skydd bakom och vinden blåser från rätt håll så träd skyddar en hel del, glad att det inte blåser som i fjällkedjan just nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 596
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 988
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp