Tänt en brasa och sitter i soffan och slösurfar! Borde gå en promenad, städa, hänga tvätt osv men..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jobbar.
Min häst hatar sånt här blåst-väder. Han får ha stort täcke med hals. Och så står han och surar där det blåser minst och har baken mot vinden.Hämtat grovfoder, det gick åt snabbare än jag trodde sista balen. Får hemkört ett släp nästa vecka så hämtade 300 kg idag. Var spännande att köra ner till hage trots dubbdäck på både bil och släp, gled en del på isen men kurvan gick bra trots nedförsbacke och sedan samma väg tillbaka upp.
Blåser förfärligt, får ont i både öronen och huvudet. Undrar om djuren även lider i det här vädret? Annars soligt och fint. Jag tog några mackor och hinkade i mig närmare en liter te när jag kom in och har lagt mig en liten stund för att få upp värmen innan jag ska till jobbet. Katterna under täcket och hundarna var inte intresserade av att vara ute i blåsten de heller.
Mina har ligghallen att ta skydd bakom och vinden blåser från rätt håll så träd skyddar en hel del, glad att det inte blåser som i fjällkedjan just nu!Min häst hatar sånt här blåst-väder. Han får ha stort täcke med hals. Och så står han och surar där det blåser minst och har baken mot vinden.
Jag och sambo brukar då när vi ser honom innifrån säga så där överdrivet gubb-sura saker a la ”En man som heter Ove” typ som om det är vad min häst säger/tänker.
Så tex: ”Hej gubben, hur är det?”
”Hur fan tror du? Kan ingen komma och skjuta mig? Eller skicka mig till djurförsök. Allt är ju bättre än tvingas till det här skitlivet. Man hade ju hoppats ponnyjäveln skulle blåsa bort iaf. Så man fick något gott ur den här orkanen. Men sån tur har jag så klart inte. Har du sett leran i hagarna? Ingen håller snyggt och ordning här. Jävla skitställe!”