Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha ironiskt nog blev tåget 40 minuter sent idag pga just hästar på spåren 😂 Dock i Åstorp och inte Örtofta.
Var det det de (herregud vilken knäpp upprepning av ord som börjar på "de"!) menade med "obehöriga på spåret"? I så fall tycker jag absolut att de borde ändra i systemet så att de får lov att säga "obehöriga hästar på spåret" (eh, till skillnad från de hästar som faktiskt har behörighet att vara på spåret då eller? 🤔). Tänk så mycket gulligare det låter! Jag inbillar mig att resenärerna skulle ha lite mer överseende med en sådan incident. 🐎
 
Idag har vi bott tre år i vårt hus. Inte hunnit/haft råd med alla renoveringar som var planerade, men mycket har vi gjort ändå. Bytt fönster, byggt växthus, ny färg och nya tapeter nästan överallt på nedervåningen. Ny elcentral i källaren och nya lampor lite här och var. Ny garageport. Dragit in fiber.
Ja, vi har hunnit göra en hel del ändå när jag tänker efter. Men det återstår många och dyra projekt. Tak och badrum är prioriterat de närmsta åren.
Vi har gjort tak men måste ta tag i fönstren och badrum snart. Vår lista är jättelång trotts 13 år.
 
Jag intar lunchsmoothien och tittar på stormen utanför fönstret. Idag är en av mycket få dagar då jag tillåter mig själv att skippa lunchpromenaden; ösregn och kastvindar på 23 m/s är extremt oinspirerande att ta sig ut i bara för sakens skull. Mörkt och trist är det också, tillräckligt mycket så för att jag ska behöva ha både en och två lampor tända i rummet som vanligtvis är väldigt ljust tack vare stort burspråk. Hoppas att det blir lite bättre framåt kvällen så att jag kan pallra mig iväg till gymmet!
 
Var det det de (herregud vilken knäpp upprepning av ord som börjar på "de"!) menade med "obehöriga på spåret"? I så fall tycker jag absolut att de borde ändra i systemet så att de får lov att säga "obehöriga hästar på spåret" (eh, till skillnad från de hästar som faktiskt har behörighet att vara på spåret då eller? 🤔). Tänk så mycket gulligare det låter! Jag inbillar mig att resenärerna skulle ha lite mer överseende med en sådan incident. 🐎

Igår var det människor, idag hästar och de sa faktiskt hästar så lite mindre tjurig blev jag 😂
 
Hemma. Lite kaotiskt eftersom en kollega plötsligt segnade ner och nästan kräktes och fick ligga raklång på golvet nästan en timme. Arma stackare. Var ganska likt vad som hänt mig några gånger. Hon trodde det kunde bero på lågt blodtryck och att några spänningar hon haft ett tag släppt. Men skulle gå till VC imorgon och ta blodprov. Och lovade att ringa 1177.

Eftersom hon bor ensam lovade hon att sms mig senast åtta så jag vet att hon är ok.
 
Hemma. Lite kaotiskt eftersom en kollega plötsligt segnade ner och nästan kräktes och fick ligga raklång på golvet nästan en timme. Arma stackare. Var ganska likt vad som hänt mig några gånger. Hon trodde det kunde bero på lågt blodtryck och att några spänningar hon haft ett tag släppt. Men skulle gå till VC imorgon och ta blodprov. Och lovade att ringa 1177.

Eftersom hon bor ensam lovade hon att sms mig senast åtta så jag vet att hon är ok.
Ni funderade aldrig på ambulans?
 
Idag fick min gullhäst gå från marken med två av stallpersonalen. Det värmer så i hjärtat att den farliga och ovilliga häst som kom till mig för en massa år sedan nu döpts om till Professorn för att han kan så mycket och lär ut. De var helt exalterade av glädje över att få känna på tex piaff och galopp för hand så med så små hjälper. Ena tjejens puls skenade för att hon tyckte de ett var så coolt. Syntes rejält på pulsklockan. 🤣
Duktiga, älskade gubbhäst som var så bussig att hjärtat svämmade över av stolthet! 😍❤️
 
Ligger i sängen och funderar på om jag har lust att duscha två gånger idag eftersom jag glömt av att träna idag, och imorn är vi hemma för sent.
 
Jag har ätit goda mackor som middag och slöar i soffan. Strax måste jag hänga tvätt.
Jag och skägget var hos min mamma i ett par timmar under em/kväll och övade sång och musik.
Imorgon måste jag verkligen ta tag i att ringa VC och be att få hjälp med min astma.
Efter en monsterförkylning i december, har min andning varit riktigt usel. Det var inte covid, men något som satte sig långt ner i luftrören och fortfarande påverkar mig.
Mina vanliga mediciner biter inte riktigt på det och kortison-varianten gör att jag tappar rösten.
Det gjorde att jag dels hade svårt att sjunga pga luften plötsligt tog slut och dels försvann rösten rätt som det var. Sjukt störigt. :cautious:
 
Har vilat, ätit en liten matlåda, bra med de små där bara lite är i vid sådana här dagar när jag inte har ork eller matlust och ändå måste äta.

Har sänkt priset igen på annonsen på spionen och hoppas på några svar. Snart är vi nere på spion bortskänkes för det hela ger mig sådan ångest att jag är ett vrak. I dag är verkligen en skitdag.
 
Har vilat, ätit en liten matlåda, bra med de små där bara lite är i vid sådana här dagar när jag inte har ork eller matlust och ändå måste äta.

Har sänkt priset igen på annonsen på spionen och hoppas på några svar. Snart är vi nere på spion bortskänkes för det hela ger mig sådan ångest att jag är ett vrak. I dag är verkligen en skitdag.
Var annonserar du? Tänker om det finns bättre ställen? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 592
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 988
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp