Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
goooood choklad med ser jag :P
Bästa! (eller ja, den och fudge-chokladen..) De har extrapris på Ica nu, så igår när jag hade rast från jobbet smet jag över och shoppade choklad och te (för det var extrapris på mitt favorit-te också). Enbart. Jag var tvungen att visa kvittot för en kollega sedan för att det såg så dumt ut :rofl: Verkligen onödig shopping egentligen, men SÅ gott.
 
Bästa! (eller ja, den och fudge-chokladen..) De har extrapris på Ica nu, så igår när jag hade rast från jobbet smet jag över och shoppade choklad och te (för det var extrapris på mitt favorit-te också). Enbart. Jag var tvungen att visa kvittot för en kollega sedan för att det såg så dumt ut :rofl: Verkligen onödig shopping egentligen, men SÅ gott.
Ja just popcorn gillar jag skarpt! Haha asch man får passa på :)
 
Min hästfria dag har tillbringat i stallet med att ta rätt på efter MR demolition man som mördat såväl vattentunnan i boxen som hölådor i hagen. Tur att vi älskar honom ändå! 😅 men eh, om någon har en brunnsring i betong till övers så säg till?
 
Tyckte skorna värda 700 (rea halva priset) kändes och verkade så bra, var så nöjd! Men att det redan efter omkring 2 månaders användning börjat släppa från sulan? Billigt limskit som påverkas av ammoniak I box eller är Hööks generellt...skit? (Till kvalitet) 🫡
 
Tack och lov har mitt lock försvunnit. Men det påminde mig om jag måste iväg och dammsuga öronen snart. Problemet är bara att jag måste gå via min VC eftersom det var mer än två år sedan jag dammsög sist.
Varför är det problem? Dottern har dammsugit öronenmpå vc ett par gånger.
 
Idag har vi bott tre år i vårt hus. Inte hunnit/haft råd med alla renoveringar som var planerade, men mycket har vi gjort ändå. Bytt fönster, byggt växthus, ny färg och nya tapeter nästan överallt på nedervåningen. Ny elcentral i källaren och nya lampor lite här och var. Ny garageport. Dragit in fiber.
Ja, vi har hunnit göra en hel del ändå när jag tänker efter. Men det återstår många och dyra projekt. Tak och badrum är prioriterat de närmsta åren.
 
Satan vad trött och seg jag känner mig! Klev upp tidigt.. såklart för tidigt men man vet ju aldrig när hantverkare behagar dyka upp...
Har beställt lite lunch via Foodora. Ska ut med min ungdomsgrupp ikväll så laddar upp inför detta event 😅
 
Har tråkigt just nu eftersom jag är mellan arbetsuppgifter. Min stektermometer har börjat krångla så funderar på om jag orkar ta en omväg runt IKEA på Hamngatan och köpa en. Irriterande.

Skulle även behöva köpa en ny trådlös mus eftersom den jag har nu också börjat krångla. Varför kan saker inte bara fortsätta fungera?
 
Har varit hemma för migrän i dag. En jobbig natt och förmiddag och sitter här och gäspar fortfarande med huvudvärk. Kanske inte konstigt med migrän ändå eftersom jag gjorde MR i går och tackade nej till öronproppar, vilket fick personalen att först säga "men du kan inte tacka nej, du måste ha dem"... Jag har gjort MR några gånger tidigare och aldrig blivit tvingad, har räckt att ha hörlurar och när jag sa det så accepterades det. :)

Har lyckats med att äta en rostad macka med lite smör på och försöker få i mig lite varm te, men ska nog vila lite igen, är så oerhört trött. Hjärnan är inte ok ännu.
 
Kom hem till ett nytt anonymt brev i brevlådan. Den här gången med en utskriven lapp med text typ ”Hoppas karma slår dig innan jag gör det.”
Så nu har det fega kräket till regelrätt hot och jag kommer göra en polisanmälan imorgon.

Jag vet inte om du läser här, jag vet inte vad jag gjort dig men, du är uppenbarligen sjuk i huvudet. Sök vård.
Hade förväntat mig att polisen skulle skratta lite åt mig/tycka att det var fånigt, men det var helt fel. Tvärt om fick jag prata med en fantastisk polis som tog det på högsta allvar.

Vet inte om det får det att kännas bättre (att bli tagen på allvar) eller värre (att de faktiskt tog det på allvar..), men nu är det gjort iaf. 🥺
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 585
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 985
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp