Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu funderar jag på om jag är "sjuk" som gillar att ha lösgodis hemma, för då äter jag mindre sådant och blir inte alls lika sugen som om jag INTE har godis hemma. Då kan jag bli helt galet godissugen. :o

Min sambo tycker att jag är lite störd och hävdar med bestämdhet att hans sätt att se på det är det normala. Dvs finns det godis hemma, måste det ätas upp så fort som möjligt.
Jag är som du. Har alltid lite av varje hemma. Man vet ju aldrig om man skulle bli sugen. Om jag inte har något hemma kan jag inte sluta tänka på allt som jag vill ha, så måste jag åka och handla. Om det finns hemma, så vet jag att jag kan äta om jag vill. Och då vill jag sällan :laugh:
 
Jag har inte haft sig på lösgodis på flera år. Inte så att jag inte vill ha sött alls. För bakverk, choklad, glass etc älskar jag.
Men nu såg jag på TikTok om svenskt lösgodis och har fått jordens sug. Tur att jag inte hinner åka och handla. 😅
Hade köpt OCH ätit halva affären.
Vi är vakna en timme till ungefär...
Sen kan du smyga in och sno min godispåse.
Jag lovar att låtsas sova. :rofl:
 
Dialogen i vårt hem…
Jag ligger i sängen och scrollar reels. Sambon kommer in:
Han: hörde du skriket?
Jag: nej? Vad för skrik?
Han: det var ett skrik
Jag: ? Det kanske lät härifrån? (pekar på mobilen)
Han: nä, det lät från köket. Från kylen.
Jag: *går upp ett ljus* du menar semlan som ligger och väntar på mig? :D
Han: det stämmer :D
 
Vi är vakna en timme till ungefär...
Sen kan du smyga in och sno min godispåse.
Jag lovar att låtsas sova. :rofl:
”Lalalala.. hör ingenting!” 🤪
giphy.com-media-VzU07jaSHVxHw1ulxS-giphy-downsized.gif
 
Dialogen i vårt hem…
Jag ligger i sängen och scrollar reels. Sambon kommer in:
Han: hörde du skriket?
Jag: nej? Vad för skrik?
Han: det var ett skrik
Jag: ? Det kanske lät härifrån? (pekar på mobilen)
Han: nä, det lät från köket. Från kylen.
Jag: *går upp ett ljus* du menar semlan som ligger och väntar på mig? :D
Han: det stämmer :D
Att man kan lämna lösgodis fattar jag. Men semla? Det hade varit ”Godnatt lille semling” i vårt hus! 🤤😍
 
Att man kan lämna lösgodis fattar jag. Men semla? Det hade varit ”Godnatt lille semling” i vårt hus! 🤤😍
Jag lämnar bara semlor som innehåller saker jag inte tål. Men då gråter jag ändå en skvätt. En mjölk-och glutenfri semla har inte en chans om den kliver över tröskeln. :d🤤

Men lösgodiset står kvar här och ropar på dig.
 
Jag lämnar bara semlor som innehåller saker jag inte tål. Men då gråter jag ändå en skvätt. En mjölk-och glutenfri semla har inte en chans om den kliver över tröskeln. :d🤤

Men lösgodiset står kvar här och ropar på dig.
Jag minns inte om sambo köpte hos ”Spökmannen” eller Stjärnhov. Men de semlorna var de godaste på typ 10 år.

Då åt t.o.m. sambo som likt @villhöver ’s sambo bör låta bli semlor. Jag hoppades på 2 åt mig. Icke! 😅
 
Jag minns inte om sambo köpte hos ”Spökmannen” eller Stjärnhov. Men de semlorna var de godaste på typ 10 år.

Då åt t.o.m. sambo som likt @villhöver ’s sambo bör låta bli semlor. Jag hoppades på 2 åt mig. Icke! 😅
Förra året kunde jag beställa en Therese-vänlig semla på hantverksbageriet, som ligger i det där "vår lokal" eller vad det heter. De gjorde egen mandelmassa också. 🤤
Veganska brukar de ha, men jag hoppas att de tänker ha glutenfria bullar i år också!
 
Jag kröp nyss ner i sängen. Hund + husse hade redan lagt sig. Hunden gav i från sig ett mycket missnöjt läte. Det lät var en utdragen blandning mellan grymtning, gnäll och suck. Tydligen störde jag henne. Hon tyckte nog att jag skulle sova på soffan istället för att störa mitt i hennes skönhetssömn på husses mage.
 
Just nu funderar jag på om jag är "sjuk" som gillar att ha lösgodis hemma, för då äter jag mindre sådant och blir inte alls lika sugen som om jag INTE har godis hemma. Då kan jag bli helt galet godissugen. :o

Min sambo tycker att jag är lite störd och hävdar med bestämdhet att hans sätt att se på det är det normala. Dvs finns det godis hemma, måste det ätas upp så fort som möjligt.
Det är såklart DU som är normal - lika normal som jag iallafall :o :D
 
Äntligen kan jag komma igång och motionera med pållan 😍. Broddar på oss bägge två, för himla bra uppfinning det där 👍. Började igår med en kortare promenad och gjorde en repris idag, skönt 😊.
Ikväll efter mer plugg blev det soffhäng till Farmen och Torpet och kvällis blev ett par knäckemackor med rökt skinka och mimosasallad som jag blev sugen på😋, var längesen. Nu sovtajm 😴.
 
Något stel efter att jag halkade på isen tidigare idag och blev liggandes på sidan.🙃 Sen på vägen hem från kompisen var det glashalt så fick sladd med bilen och for åt både det ena och andra hållet. Var något spännande när jag såg en mötande bil närma sig... Så glad för min bil och dess system som hjälpte mig att styra upp det hela så jag både höll mig på banan och ifrån sagda bil. 😅
Imorgon blir det upp extra tidigt för att åka och jobba. Undra hur vägen är då måntro. Förhoppningsvis är den saltad/grusad/sandad och uppvärmd av andra bilister före mig. :D

Nu dags att sova.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 581
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 985
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp