Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger sömnlös och försöker hindra hjärnan från att fara iväg i alltför mycket katastroftankar. Jag sov typ 5-10 vettiga nätter på 6 veckor mellan slutet av november och början av januari, resten kantades av den värsta insomni jag nånsin upplevt. Har nu sovit riktigt bra i princip varje natt sedan början på januari men idag går det inte, och jag är så rädd att det är början på en ny sådan helvetesperiod. Det höll på att ta knäcken på mig!

Meeen den mer rationella delen av hjärnan förstår ju att det sannolikt bara rör sig om en enstaka dålig natt och att det förmodligen beror på att var ute och roade mig ikväll och därför var lite uppe i varv när jag gick och la mig, samtidigt som jag frångick den vanliga rutinen.

Så, nu har jag ventilerat det och ska återgå till min fantastiska ljudbok med hopp om att få sova snart! Har i alla fall en lugn arbetsdag framför mig imorgon, det är skönt att veta!
 
Just nu verkar det ha uppstått en sjö som nästan ser ut som en liten älv i blåsten. Fint att bo vid vatten……

IMG_6391.jpeg
 
OVK-människorna har fortfarande inte dykt upp men ungdomliga grannen meddelade nu i realtid att de hade anlänt till hen (och hen bor ovanför mig).
Funderar på om det är värst att fixa frukost eller om jag ska vänta till de är klara här.
 
Min godispåse står kvar i skåpet. :d
Inga sötsugna bukefalister på besök inatt alltså.

Igår kväll lyckades jag sälja två par ridbyxor och en jacka och nu laddar jag för att orka ta mig till stallet och rota fram ett par urvuxna ridstövlar. Ena stallkompisen har skaffat en medryttare med väldigt smala ben, så mina gamla stövlar kan nog tänkas passa den tjejen. Bra om de kommer till användning och det känns smått omöjligt att sälja dem så få har så långa och smala vader som jag hade förut.
När jag var i denna tjejs ålder (och även när jag var som sjukast i 20-årsåldern) hade jag barnstorlek på shortchaps, för allt annat kanade ner och jag hade hyfsat stora fötter. Dessa chaps slutade dock nästan 1 dm under knävecken.
 
Lyckades nog överanstränga högerarmen; skrivit mycket för hand när jag pluggar- så även nu på morgonen och fm- så efter jag dammsugit soffan så kändes handen typ svag för att hålla pennan och skriva- jag håller ju ganska hårt 🙃. Sedärja! Nu kommer den utlovade solen- skönt efter gårdagens gråa tråkväder! Men sååååå skönt att det har varit lite ordentligt vinter med snö och kyla halva november och nära på hela december och januari- väldigt tacksamt efter den blöta halvan av sommaren och hösten!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 585
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 985
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp