Mineur
Moderator
Ligger sömnlös och försöker hindra hjärnan från att fara iväg i alltför mycket katastroftankar. Jag sov typ 5-10 vettiga nätter på 6 veckor mellan slutet av november och början av januari, resten kantades av den värsta insomni jag nånsin upplevt. Har nu sovit riktigt bra i princip varje natt sedan början på januari men idag går det inte, och jag är så rädd att det är början på en ny sådan helvetesperiod. Det höll på att ta knäcken på mig!
Meeen den mer rationella delen av hjärnan förstår ju att det sannolikt bara rör sig om en enstaka dålig natt och att det förmodligen beror på att var ute och roade mig ikväll och därför var lite uppe i varv när jag gick och la mig, samtidigt som jag frångick den vanliga rutinen.
Så, nu har jag ventilerat det och ska återgå till min fantastiska ljudbok med hopp om att få sova snart! Har i alla fall en lugn arbetsdag framför mig imorgon, det är skönt att veta!
Meeen den mer rationella delen av hjärnan förstår ju att det sannolikt bara rör sig om en enstaka dålig natt och att det förmodligen beror på att var ute och roade mig ikväll och därför var lite uppe i varv när jag gick och la mig, samtidigt som jag frångick den vanliga rutinen.
Så, nu har jag ventilerat det och ska återgå till min fantastiska ljudbok med hopp om att få sova snart! Har i alla fall en lugn arbetsdag framför mig imorgon, det är skönt att veta!