Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maken skulle slutat kl 14. Nu är hon nästan 14.45 och han har fortfarande inte slutat jobbet. Sen har han fyrtio minuter bilfärd hem, SEN blir det mat. Jag är hungrig!

Jag är i och för sig hungrig hela tiden..
 
Utsläppt från VC.
Jag berättade för läkaren om min dumma astma och att jag t ex blev väldigt flåsig av att gå uppför trappan till mottagningen. Då följde han med ut och sa åt mig att gå i trappan igen. Sen kollades syresättning igen och han sa att det var gränsfall till att jag behövde syrgas. Oops. Inte konstigt att jag haft noll ork den senaste tiden.
Sen skrämde jag en stackars sköterska på på labbet. Hon trodde jag var livrädd när jag skulle lämna prover, men det var bara den stora dosen luftrörsvidgande medicin som gjorde att jag skakade och hade svårt att sitta stilla. :rofl:
 
Jag hade förträngt att vi ska åka till svärmor i helgen och att vi åker imorgon bitti. Nu står extra hundmat på tining så jag göra färdiga matlådor till Lovis och frysa in i portioner.
Men... Jag har varken packat till mig själv, till hunden eller rensat ut allt onödigt som ligger i bilen. Sambon brukar bara lyckas packa till sig själv. Och knappt det. "Lite" disträ och dålig på att tänka framåt/på vad som kan behövas. 😅

Nu sa doktor Skägg att matte måste ligga stilla och vila en stund iaf. Bäst att lyssna. Mina ben skakar så mycket, så Lovisen la sig på dem och sa åt dem att ligga stilla. 🥰
 
Vänteläge. Det är redan ovant att inte åka till stallet efter skolan, trots att jag var där i förmiddags :D med A ska på US möte och jag ska till kompis och hjälpa henne i stallet eftersom hon bröt armen igår.
 
Maken skulle slutat kl 14. Nu är hon nästan 14.45 och han har fortfarande inte slutat jobbet. Sen har han fyrtio minuter bilfärd hem, SEN blir det mat. Jag är hungrig!

Jag är i och för sig hungrig hela tiden..

Du har väl kylskåpet kvar hemma 😄. Laga det ni ska äta och han får väl äta sen? Eller orkar du inte laga maten? Inget ont menat!! Förstått att graviditeten tär 💕
 
Du har väl kylskåpet kvar hemma 😄. Laga det ni ska äta och han får väl äta sen? Eller orkar du inte laga maten? Inget ont menat!! Förstått att graviditeten tär 💕
Jag vill inte äta själv helt enkelt. Jag brukar ha maten klar lagom tills han kommer hem när han jobbar natt. När jag är hemma vill säga.
 
Jag vill inte äta själv helt enkelt. Jag brukar ha maten klar lagom tills han kommer hem när han jobbar natt. När jag är hemma vill säga.

Okej förstår 🤗. Visst är det trevligare att äta tillsammans! Jag får stå ut ändå många gånger när sambon kommer hem seent. För ofta kan det bli långa pass i skogen, särskilt såhär års med strul. .
 
Okej förstår 🤗. Visst är det trevligare att äta tillsammans! Jag får stå ut ändå många gånger när sambon kommer hem seent. För ofta kan det bli långa pass i skogen, särskilt såhär års med strul. .
Ja när han jobbar kväll äter jag själv. Men vet jag att han kommer hem i lagom mattid, som idag, då väntar jag på honom.
 
Ja när han jobbar kväll äter jag själv. Men vet jag att han kommer hem i lagom mattid, som idag, då väntar jag på honom.

Klart det är irriterande när den andre dessutom inte får sluta i tid, hoppas ni fått äta nu 👍. Nu är min sambo på hemväg så jag ska sätta igång med kräftsoppan så han får rensa kräftstjärtarna när han kommer hem- mycket noggrannare än jag är 😅.
 
Idag har jag tagit en sak personligt. Vet att man inte ska men idag gjorde det ont att få en verbal känga av en elev. (Inte ngn av ”mina” dock)
Känns inte riktigt lika jobbigt nu.
Tog följe med mitt syskonbarn och jag älskar tid med henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 596
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 988
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp