Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_8634.webp

Nästan vid liv och på jobb. Varit så himla lite jobb de senaste jobbdagarna att jag undrar om jag lever i en simulation. :p
Ont i hela kroppen (träningsvärk) och har sovit väldigt lite två dagar i rad - så i dag ska jag vara snäll mot mig själv och ta det vääldigt lugnt. Gå och lägga mig tidigt!
Alldeles lycklig över ridlektionen i går på min drömhäst. :love:

Gick upp för trappan. Blev snurrig och fick lägga mig på golvet ett tag. Så här ligger jag nu som en strandad val.. Bara tre månader kvar..
Låter jättejobbigt! Var det inte tal om något blodtryckshöjande eller en 24h blodtrycksmätning för att se hur stora och ofta blodtrycksfallen är och om det verkligen är det som ställer till det?

För mig har blodtryckshöjande gjort fantastisk skillnad i funktion och livskvalitet och det finns sådan som kan tas vid graviditet även om inte alla är lämpliga.

Låter jättejobbigt! Var det inte tal om något blodtryckshöjande eller en 24h blodtrycksmätning för att se hur stora och ofta blodtrycksfallen är och om det verkligen är det som ställer till det?

För mig har blodtryckshöjande gjort fantastisk skillnad i funktion och livskvalitet och det finns sådan som kan tas vid graviditet även om inte alla är lämpliga.
Enligt läkaren fanns det inga läkemedel :confused:

Blev sjukskriven en tag bara, fick råden att äta lite och ofta, ha stödstrumpor och dricka vatten.

Sådana läkemedel har jag svårt att tänka mig att man sätter in när blodtrycket beror på graviditet.

Enligt läkaren fanns det inga läkemedel :confused:

Blev sjukskriven en tag bara, fick råden att äta lite och ofta, ha stödstrumpor och dricka vatten.
Märkligt. Jag har haft två olika, varav ett katastrof och ett toppen för mig personligen men känner andra som det som jag inte tål funkar bra för. Det senare kan enligt FASS användas vid graviditet. Men nu kom ett svar från @Modest om det.

Men om du märker skillnad av stödstrumpor så kanske lårhög kompression kan hjälpa mer (det gör det för min sjukdom)? Värt att höra med läkaren om det är bra att prova?

Sådana läkemedel har jag svårt att tänka mig att man sätter in när blodtrycket beror på graviditet.
Okej!

Men om du märker skillnad av stödstrumpor så kanske lårhög kompression kan hjälpa mer (det gör det för min sjukdom)? Värt att höra med läkaren om det är bra att prova?
Jag har använt stödstrumpor i ett par år, märker ingen skillnad alls. Det sa jag till läkaren, men fick till svar att det visst hjälper.
Antar att det bara är att bita ihop och vänta på att det går över.

Jag har använt stödstrumpor i ett par år, märker ingen skillnad alls. Det sa jag till läkaren, men fick till svar att det visst hjälper.
Antar att det bara är att bita ihop och vänta på att det går över.
:(Det finns ju också motmanövrer med att förebyggande spänna stora muskelgrupper för att mekaniskt ”pumpa upp sig” lite inför situationer där dipparna brukar komma. Spänna knytnävarna och armarna. Trycka armarna mot bålen. Korsa benen och spänna skinkorna. Trampa runt istället för stå still.

Hur som helst jobbigt!

:(Det finns ju också motmanövrer med att förebyggande spänna stora muskelgrupper för att mekaniskt ”pumpa upp sig” lite inför situationer där dipparna brukar komma. Spänna knytnävarna och armarna. Trycka armarna mot bålen. Korsa benen och spänna skinkorna. Trampa runt istället för stå still.

Hur som helst jobbigt!
Vifta på tårna sa läkaren..
Problemet är att "attackerna" kommer väldigt plötsligt, jag hinner liksom inte göra nåt. Kan komma precis närsomhelst, oberoende av vad jag gör.

Kikar på katalysator till min bil, de är bra mycket billigare att köpa själv men jag vet inte riktigt vilken jag ska ha. En djungel även med regnummer

Jag har övergett hemmakontoret som är mer byggarbetsplats än kontor. Jag låter snickarna göra vad de vill och så har jag istället installerat mig på Göteborgskontoret. Här råder lugnet! Jag vet inte var alla människor är. De kanske sitter i möte. Eller är på en annan våning och stör. Här är de i alla fall inte. Det här kommer att bli en bra dag. Jag har ett enda möte inbokat, det regnar ute och om enligt min kalender så är vintern över om en månad.

Sitter på jobbet och känner mig risig, har varit halvkass i nästan en vecka nu men blir liksom inte "tillräckligt" dålig för att vara hemma.
Roligt var iallafall att en gammal kollega ringde spontant och pratade en stund, Vi har inte setts sen i somras så det var trevligt att höra av honom.

När sambon hade gått upp och jag somnat om lite lätt liggande på ena sidan kom ungkatten och gick på mig men vände så när han såg att jag vaknat till kom han tillbaka och ville jag skulle flytta på kuddarna så han kunde lägga sig raklång brevid och slumra en stund, mys 😍🥰. Sen slänga ihop en frukostpaj- helt klart en ny frukostfavorit 😍 gott med lite vaniljyoghurt till 😋.

När sambon hade gått upp och jag somnat om lite lätt liggande på ena sidan kom ungkatten och gick på mig men vände så när han såg att jag vaknat till kom han tillbaka och ville jag skulle flytta på kuddarna så han kunde lägga sig raklång brevid och slumra en stund, mys 😍🥰. Sen slänga ihop en frukostpaj- helt klart en ny frukostfavorit 😍 gott med lite vaniljyoghurt till 😋.
Vad är en frukostpaj?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 899
Senast: Scata
·
Mat Jag har ramlat av hästen och kommer under en längre tid enbart ha en arm att göra saker med. Vill hjälpa till så mycket jag kan hemma...
2
Svar
22
· Visningar
878
Senast: dobbis
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 011
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar