En monster?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En monster?
Vi har med enstaka fluga till ungkattens glädje hahaDet sitter en fluga i taket. Undrar var den har kommit ifrån?
Låter jättejobbigt! Var det inte tal om något blodtryckshöjande eller en 24h blodtrycksmätning för att se hur stora och ofta blodtrycksfallen är och om det verkligen är det som ställer till det?Gick upp för trappan. Blev snurrig och fick lägga mig på golvet ett tag. Så här ligger jag nu som en strandad val.. Bara tre månader kvar..
Enligt läkaren fanns det inga läkemedelLåter jättejobbigt! Var det inte tal om något blodtryckshöjande eller en 24h blodtrycksmätning för att se hur stora och ofta blodtrycksfallen är och om det verkligen är det som ställer till det?
För mig har blodtryckshöjande gjort fantastisk skillnad i funktion och livskvalitet och det finns sådan som kan tas vid graviditet även om inte alla är lämpliga.
Låter jättejobbigt! Var det inte tal om något blodtryckshöjande eller en 24h blodtrycksmätning för att se hur stora och ofta blodtrycksfallen är och om det verkligen är det som ställer till det?
För mig har blodtryckshöjande gjort fantastisk skillnad i funktion och livskvalitet och det finns sådan som kan tas vid graviditet även om inte alla är lämpliga.
Märkligt. Jag har haft två olika, varav ett katastrof och ett toppen för mig personligen men känner andra som det som jag inte tål funkar bra för. Det senare kan enligt FASS användas vid graviditet. Men nu kom ett svar från @Modest om det.Enligt läkaren fanns det inga läkemedel
Blev sjukskriven en tag bara, fick råden att äta lite och ofta, ha stödstrumpor och dricka vatten.
Okej!Sådana läkemedel har jag svårt att tänka mig att man sätter in när blodtrycket beror på graviditet.
Jag har använt stödstrumpor i ett par år, märker ingen skillnad alls. Det sa jag till läkaren, men fick till svar att det visst hjälper.Men om du märker skillnad av stödstrumpor så kanske lårhög kompression kan hjälpa mer (det gör det för min sjukdom)? Värt att höra med läkaren om det är bra att prova?
Det finns ju också motmanövrer med att förebyggande spänna stora muskelgrupper för att mekaniskt ”pumpa upp sig” lite inför situationer där dipparna brukar komma. Spänna knytnävarna och armarna. Trycka armarna mot bålen. Korsa benen och spänna skinkorna. Trampa runt istället för stå still.Jag har använt stödstrumpor i ett par år, märker ingen skillnad alls. Det sa jag till läkaren, men fick till svar att det visst hjälper.
Antar att det bara är att bita ihop och vänta på att det går över.
Vifta på tårna sa läkaren..Det finns ju också motmanövrer med att förebyggande spänna stora muskelgrupper för att mekaniskt ”pumpa upp sig” lite inför situationer där dipparna brukar komma. Spänna knytnävarna och armarna. Trycka armarna mot bålen. Korsa benen och spänna skinkorna. Trampa runt istället för stå still.
Hur som helst jobbigt!
Vet hur det är.Vifta på tårna sa läkaren..
Problemet är att "attackerna" kommer väldigt plötsligt, jag hinner liksom inte göra nåt. Kan komma precis närsomhelst, oberoende av vad jag gör.
Vad är en frukostpaj?När sambon hade gått upp och jag somnat om lite lätt liggande på ena sidan kom ungkatten och gick på mig men vände så när han såg att jag vaknat till kom han tillbaka och ville jag skulle flytta på kuddarna så han kunde lägga sig raklång brevid och slumra en stund, mys . Sen slänga ihop en frukostpaj- helt klart en ny frukostfavorit gott med lite vaniljyoghurt till .
Vad är en frukostpaj?