Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma, fortfarande lock på ena örat - råkade få vatten i den i morse - och det har inte släppt. När kan man gå till VC och få det kollat? Så sjukt irriterande.
Köp Vaxoil eller Revaxör (Vaxoil sägs vara bättre) och testa först för det är rådet du kommer få av VC när du ringer. Testa några dagar och ring sedan om ingen bättring.
 
Har jobbat i dag. Känner mig piggare än på länge nu igen. Skönt!
Fick min nya dator i dag ,men svårt med att förstora här och var, datorn samarbetade inte med skärmen osv. Förstoringsprogrammet jag har var bara en demo på 40 minuter men den fungerar i alla fall med journalsystemet! i morgon kontaktar han mig på teams och så fjärrstyr han datorn och installerar förstoringsprogrammet. Ser fram emot det! En liten söt lap top, helt ny så nog tusan ska den orka med mitt program också! Mina hörapparater hade inget batteri för jag hade glömt ladda dem, men vi kopplade mina hörlurar till datorn och de fungerade utmärkt, så funkar de så fungerar hörapparaterna också att koppla. Det är det första jag gör i morgon :) Så från och med i morgon kan jag använda mina nya hörapparater när jag skriver och slipper byta till de gamla som ger mig huvudvärk! Det gör mig glad!

I morgon ska det vara hjälp med ergonomin och våra stolar och hur vi sitter osv och sedan ska jag göra en MR så får se hur mycket jag egentligen hinner skriva mellan installation, utprovning och MR och sluta. :)

Nåväl Annars har jag inte gjort mycket i dag. Spionrundor på is.
 
Köp Vaxoil eller Revaxör (Vaxoil sägs vara bättre) och testa först för det är rådet du kommer få av VC när du ringer. Testa några dagar och ring sedan om ingen bättring.

Jag har inte vax i öronen utan någon slags mjäll med en massa torra flagor som trillar runt och låter innan jag försöker rensa ut dem. Tror att vattnet har gjort det till en sörja som täppt till. Vet inte om det gör någon skillnad att det är mjällflagor och inte vax.

Edit: gick in på apotea och sökte efter Vaxoil. Fick upp förslag som kostar några tusenlappar och fick hicka. Visade sig att jag fick upp VaxAid som är en vakumpump som används för erektionsproblem/impotens :rofl:
 
Jag har ingen häst men en dressyrsadel 😅

Jag har en dressyrsadel, en western sadel, en paso fino sadel, en "cut back" "Engelsk sadel, och en barnsadel ... men ingen hast och bara Paso Fino sadeln har haft en hast att passa under de senaste 10 aren.🙄 Det kan kanske vara dags att titta over vad som ska vara kvar, jag har atminstone 20 bett ... en massa trans, allt man kan tanka sig :cautious:

Hur tar man sig till apoteket med magsmärtor eller diarre (dvs magproblem)?

Man ater inte pa morgonen innan man gar ut. Man gor morgon syslor innan mat, sa man kan sitta en langre stund efter maten innan man maste rora pa sig.

/hastflicka med colitis och cronh's disease, samt lactose intolerant och BMI./
 
Man ater inte pa morgonen innan man gar ut. Man gor morgon syslor innan mat, sa man kan sitta en langre stund efter maten innan man maste rora pa sig.

/hastflicka med colitis och cronh's disease, samt lactose intolerant och BMI./

Funkar nog bara om det är mat som triggar?
Iofs om man inte äter ngt på ett par dygn så finns det ju inte så mkt som kan så att säga komma ut 😅 Magsmärtor kan man ju iofs ha ändå.
 
Jag har inte vax i öronen utan någon slags mjäll med en massa torra flagor som trillar runt och låter innan jag försöker rensa ut dem. Tror att vattnet har gjort det till en sörja som täppt till. Vet inte om det gör någon skillnad att det är mjällflagor och inte vax.

Edit: gick in på apotea och sökte efter Vaxoil. Fick upp förslag som kostar några tusenlappar och fick hicka. Visade sig att jag fick upp VaxAid som är en vakumpump som används för erektionsproblem/impotens :rofl:
Jag tror vaxoil fungerar ändå, se nu till att köpa rätt så det inte blir något annat! :sneaky:
:angel:
Blir det inte bättre eller om det ens blir bättre kan du söka för dina mjäll i öronen och få behandling för det. :)
 
Funkar nog bara om det är mat som triggar?
Iofs om man inte äter ngt på ett par dygn så finns det ju inte så mkt som kan så att säga komma ut 😅 Magsmärtor kan man ju iofs ha ändå.

Har man en ordentlig diarrhea sa har man (atminstone jag) oftast tomt tarmen om man ater en tidig middag och sedan ingenting fore tidig lunch nasta dag.
Atminstone sa mycket att jag kan dra ner pa hastigheten jag ror mig och sitta sa mycket som mojligt nar jag kor mitt forsta skift. (Darfor ar buss chauffor ett utmarkt job for mig.:up:)
 
Har man en ordentlig diarrhea sa har man (atminstone jag) oftast tomt tarmen om man ater en tidig middag och sedan ingenting fore tidig lunch nasta dag.
Atminstone sa mycket att jag kan dra ner pa hastigheten jag ror mig och sitta sa mycket som mojligt nar jag kor mitt forsta skift. (Darfor ar buss chauffor ett utmarkt job for mig.:up:)

Ok vi släpper detta ämne 😅 #tmi
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 575
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 985
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp