Lyssnar på Meänraatio. Radio på meänkieli. Jag förstår lite, ungefär vad de pratar om men inte varje ord. Men förstår mer än jag väntade mig!
https://sverigesradio.se/meanraatio
https://sverigesradio.se/meanraatio
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det bästa med att ha en man som surfar i Nordsjön året om (och allra helst i december-februari då vågorna är som bäst) är att man ligger jäkligt mycket i lä med sin egen, i vissas ögon "galna" hobby.De visade en bild på tv på en kille som var ute och surfade igår, i Sverige. Jag tyckte att han är dum i huvudet. Mamma: "han älskar det han gör, känner du igen det?!"
Jag har fortfarande ont i kinderna efter dagens ridturDet bästa med att ha en man som surfar i Nordsjön året om (och allra helst i december-februari då vågorna är som bäst) är att man ligger jäkligt mycket i lä med sin egen, i vissas ögon "galna" hobby.
Uppdatering på detta:Hjärtat brast lite ikväll. Sonen har varit lite tyst och extra närhetstörstande ikväll. De ska åka på badhuset med skolan i morgon för första gången, och då åka buss dit. (Vilket vi aldrig gjort)
Vi pratade om det och han sa:
”Mamma ska också åka bussen.”
”Nej mamma är ju på jobbet, men alla barnen och [resursen] och flera personal ska åka med.”
Han blev tyst en lång stund och sedan tyst:
”Men jag kan inte själv. Jag vet inte hur man gör.”
Inte konstigt att han känt sig orolig och sagt att han har ont i magen, om han trott att han ska behöva kunna allt själv.
Såklart pratade vi om det igen och jag förklarade att de vuxna hjälper honom med allting och att han inte behöver vara orolig. Lilla hjärtat, så stora känslor och så svårt att sätta ord på dem.
Nu hoppas jag verkligen att allting går bra imorgon och att han får en toppenupplevelse och verkligen får känna att han är kapabel och kan.
Mammahjärtat..
När man befinner sig på en mansdominerad plats. Spegeln på toan är inte en prioritering
Visa bifogad fil 137158
Jag är mest förvånad att det ser ut som handfatet används och även tvålen.När man befinner sig på en mansdominerad plats. Spegeln på toan är inte en prioritering
Visa bifogad fil 137158
På mitt jobb vet jag att tvålen används. Eller jag får rätta till iaf när städerskan har bytt förpackning i automaten.Jag är mest förvånad att det ser ut som handfatet används och även tvålen.
Jag med.Krupit till kojs
Vad fruktansvärt du har detHar varit hemma för migrän och den andra skiten jag dras med (yrsel osv), är helt slut och orkeslös fortfarande och huvudet värker och vill inte sluta. Har i stort sett vilat hela dagen och ändå mår jag fortfarande skit. Orkar inte ha det så här. Är det så här när jag vaknar i morgon blir jag hemma då också, som om det inte räcker med yrseln som gör mig så väldigt ostadig så sliter huvudvärken så enormt.