Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
De visade en bild på tv på en kille som var ute och surfade igår, i Sverige. Jag tyckte att han är dum i huvudet. Mamma: "han älskar det han gör, känner du igen det?!"
😂🙈😂🙈
Det bästa med att ha en man som surfar i Nordsjön året om (och allra helst i december-februari då vågorna är som bäst) är att man ligger jäkligt mycket i lä med sin egen, i vissas ögon "galna" hobby. ;)
 
När man befinner sig på en mansdominerad plats. Spegeln på toan är inte en prioritering 😅

IMG20240118184745.jpg
 
Hjärtat brast lite ikväll. Sonen har varit lite tyst och extra närhetstörstande ikväll. De ska åka på badhuset med skolan i morgon för första gången, och då åka buss dit. (Vilket vi aldrig gjort)
Vi pratade om det och han sa:
”Mamma ska också åka bussen.”
”Nej mamma är ju på jobbet, men alla barnen och [resursen] och flera personal ska åka med.”
Han blev tyst en lång stund och sedan tyst:
”Men jag kan inte själv. Jag vet inte hur man gör.” 🥺
Inte konstigt att han känt sig orolig och sagt att han har ont i magen, om han trott att han ska behöva kunna allt själv. 🥺😭

Såklart pratade vi om det igen och jag förklarade att de vuxna hjälper honom med allting och att han inte behöver vara orolig. Lilla hjärtat, så stora känslor och så svårt att sätta ord på dem. 🥺💔

Nu hoppas jag verkligen att allting går bra imorgon och att han får en toppenupplevelse och verkligen får känna att han är kapabel och kan. ❤️

Mammahjärtat..🥺💔
Uppdatering på detta:
Hämtade en SUPERLYCKLIG kille i skolan som haft jätteroligt. Han var så stolt och glad. 🥹❤️
 
Jag har just kommit hem efter en "slushy" morgon, de flesta vagar i sta'n ar snorhala ... utom huvudvagarna som blivit plogade med den enda plogbil vi har. Det gick dock bra aven om jag kom rejalt mycket senare till skolan och bara hade halften av eleverna med mig. De som bor langst bort cancellerade och stannade hemma, annars hade jag blivit mycket senare.

Nu har jag lagt kyckling brost i slow cookern, Det ska bli pulled chicken i kvall (enchiladas kanske?) och lar racka for flera middagar. Sy affaren var stangd :cautious: sa jag kunde inte kopa de kantband jag behover ... jag kanske ska experimentera lite med monstret jag gjorde i stallet ... kolla om jag kan fiffla pa en krage och "fram sla" i stallet for kantband.
 
Matlagning klar, väskan packad inför morgondagens weekendresa med tjejgänget från universitetet, kvällspromenad avklarad och nu gick visst luften ur mig lite igen. Hade egentligen tänkt uträtta mer ikväll men det får nog bli nån timme extra på soffan istället, det är viktigare att jag är utvilad och kan njuta fullt ut av helgen!
 
Har varit hemma för migrän och den andra skiten jag dras med (yrsel osv), är helt slut och orkeslös fortfarande och huvudet värker och vill inte sluta. Har i stort sett vilat hela dagen och ändå mår jag fortfarande skit. Orkar inte ha det så här. Är det så här när jag vaknar i morgon blir jag hemma då också, som om det inte räcker med yrseln som gör mig så väldigt ostadig så sliter huvudvärken så enormt.

Försökte mig på enkel matlagning, men misslyckades kopiöst. Huvudet är verkligen inte med i dag. Mina matlådor var tyvärr slut och något var jag tvungen att äta, äter havregrynsgröt till förbannelse för att det är snabbt och lätt- och är så trött på det också. Nästa gång jag mår så här skiter jag i det. Det får bli havregrynsgröt igen, det går inte att misslyckas med.
 
Eftersom hästarna hade vatten ute och pållan behövde nytt spån fick det bli att kånka det i den ganska djupa snön upp från logen men på vägen gled den finfint när jag skjutsade på med foten 😄. Tänkte just att jag tappar väl flåset pga hästen får lite längre vila än vanligt pga tappskon menä med tanke på den extra ansträngningen i snön jämnar det nog ut sig utan att jag behöver fundera vidare på det 😄.
 
Har varit hemma för migrän och den andra skiten jag dras med (yrsel osv), är helt slut och orkeslös fortfarande och huvudet värker och vill inte sluta. Har i stort sett vilat hela dagen och ändå mår jag fortfarande skit. Orkar inte ha det så här. Är det så här när jag vaknar i morgon blir jag hemma då också, som om det inte räcker med yrseln som gör mig så väldigt ostadig så sliter huvudvärken så enormt.
Vad fruktansvärt du har det :heart
Vet du vad det beror på och har du hjälp av vården med huvudvärken och yrseln?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 102
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp