Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skräp med allt. Och så bli man bannad ett dygn och sen fortsätter all skit. Överväger att lägga ner buke efter det här.
Jag gav dig en varning eftersom du svor och var otrevlig mot en annan användare vilket aldrig är okej. Jag hade gjort precis samma sak oavsett vem det kom från. Att det blev banning denna gången skedde automatiskt och berodde på att du tydligen redan hade en hyfsat färsk varning i bagaget. Har du vidare frågor kring situationen får du hemskt gärna skicka mig ett PM! :)

/Mod
 
Var sååå skönt att ta det lugnt och greja så smått hemma och i stallet, sopade överallt när ändå ingen häst var inne och sen satte jag mig ute med en glass och kopplade av och satt parkett i väntan på att stallets nya häst skulle anlända; en fin fjordhingst 😍🥰.
Fick sällskap av nyaste stallkompisen på sin urfina nordsvensk ut på promenad; hade ju tänkt rida meeen ridhjälmen var ju fortfarande blöt invändigt efter gårdagen 🤣. Lite kvav och äcklig luft att traska i men skogen är ju så underbar nu, riktig sommaridyll och sagolikt med hästens vackert vågiga svans 😍. Min älskade guldhäst fick så fina ord om att hon är fantastisk och skänker ett lugn ❤. Pållan och jag stod och myste en stund, pållan nästan somnade ❤.
 
Jag gav dig en varning eftersom du svor och var otrevlig mot en annan användare vilket aldrig är okej. Jag hade gjort precis samma sak oavsett vem det kom från. Att det blev banning denna gången skedde automatiskt och berodde på att du tydligen redan hade en hyfsat färsk varning i bagaget. Har du vidare frågor kring situationen får du hemskt gärna skicka mig ett PM! :)

/Mod
Jag önskar ingen diskussion. Anmäler därför ditt inlägg som olämpligt.
 
Jag saknar mamma och hennes lägenhet. Hade hon haft katter hade det varit 110% perfekt där :love:

Mamma är bäst :heart och hon har sagt att hon så gärna vill skaffa en katt till mig för att hon vet att jag mår bra av katterna. Men hon är allergisk... det är inget alternativ då hon kan bli allergisk av att sitta/ligga i min säng med mig, om jag har varit hos pappa några dagar tidigare och sen inte bytt kläder innan jag satt mig i sängen.

Mamma har alltid haft en dröm om att skaffa katter. Men hon är som sagt allergisk... så tja, det är inte direkt aktuellt.

Jag vill komma till mamma nu :arghh: jag älskar katterna, men alltså... resten av familjen. Behöver jag ens säga mer...? :meh: :banghead:

Kikat på Sibirisk katt? En del allergiker tål den, då saknar viss enzym i saliven som andra katter har och det brukar va allergisk mot. Defintivt inte brist på päls 😅

Edit: den har mindre av det, inte saknar helt. Men som sagt en del allergiker tål den. :)
 
Har njutit av att både vara frisk och dessutom kunnat andas bättre än på flera år tack vare astma-inhalator.
Jag andas ganska ofta väldigt ytligt om jag inte anstränger mig hårt eller tänker på andningen. Jag brukar regelbundet sucka och andas in djupt av reflex.
Nu andas jag av naturen mkt djupare och längre ner. Och suckar inte heller så ofta.
Coolt som fan! Och grymt skönt!
Det här kommer nog absolut ge mindre låsningar i bröstryggen nu när jag inte tränar( och av träningen blir bättre).
 
Kikat på Sibirisk katt? En del allergiker tål den, då saknar viss enzym i saliven som andra katter har och det brukar va allergisk mot. Defintivt inte brist på päls 😅

Edit: den har mindre av det, inte saknar helt. Men som sagt en del allergiker tål den. :)
Tack för tips! Tyvärr är nog mamma för allergisk för att tåla någon form av katt med päls. Det känns inte riktigt som att det är jättesmart att köpa en katt och testa, eftersom det är så fruktansvärt svårt att bli av med allt katthår sedan. Vi känner tyvärr ingen med sibirisk katt dit vi kan gå och "testa", men funderar på att kontakta någon uppfödare/liknande och fråga om vi kan få komma och hälsa på :)

Vi har inte tagit tag i det än bara och sen när vi skulle göra det så kom corona, sen var mamma sjuk i två månader och sen har det varit fullt upp med min skola. Men förhoppningsvis är corona borta snart så att man kan resa fritt och träffa folk "som vanligt" igen :)

Edit: Jag kom precis på att man sen någon dag tillbaka får resa fritt... men corona är fortfarande inte över så det känns dumt att itmana ödet. Även om vi troligen haft det. Men vi har aldrig testats så vi kan ju inte veta säkert.
 
Tack för tips! Tyvärr är nog mamma för allergisk för att tåla någon form av katt med päls. Det känns inte riktigt som att det är jättesmart att köpa en katt och testa, eftersom det är så fruktansvärt svårt att bli av med allt katthår sedan. Vi känner tyvärr ingen med sibirisk katt dit vi kan gå och "testa", men funderar på att kontakta någon uppfödare/liknande och fråga om vi kan få komma och hälsa på :)

Vi har inte tagit tag i det än bara och sen när vi skulle göra det så kom corona, sen var mamma sjuk i två månader och sen har det varit fullt upp med min skola. Men förhoppningsvis är corona borta snart så att man kan resa fritt och träffa folk "som vanligt" igen :)

Edit: Jag kom precis på att man sen någon dag tillbaka får resa fritt... men corona är fortfarande inte över så det känns dumt att itmana ödet. Även om vi troligen haft det. Men vi har aldrig testats så vi kan ju inte veta säkert.
Jinns är en Rex, omplacering då förra ägaren inte tålde henne.
Det låter som din mamma är för allergisk för att det ska gå eftersom hon reagerar så starkt. Men om hon vill testa så finns det säkert någon i närheten som kan tänka sig. Då är det nog bättre att ni åker dit först och inte tvärtom att katten kommer till er.
 
Jinns är en Rex, omplacering då förra ägaren inte tålde henne.
Det låter som din mamma är för allergisk för att det ska gå eftersom hon reagerar så starkt. Men om hon vill testa så finns det säkert någon i närheten som kan tänka sig. Då är det nog bättre att ni åker dit först och inte tvärtom att katten kommer till er.

Ja, alla tål ju inte dem.

Jag har en kompis som fick lämna bort sina två Rex för att hon blev allergisk. Hästar tål hon, och mina pappisar. Har faktiskt varit med om många allergiker som tål just pappisar.
 
Härligt att du är på fötter igen @tuaphua :banana:!!

Tack! Så jäkla skönt!
Ska äntligen få träffa pålle efter 3 månader. Massiv abstinens nu! :heart :laugh:
Har också fått feeling och ska plantera en massa i trädgården, måla, fixa lite med möbler och 3000 andra projekt. Sambo var glad att han skulle till DK nu när jag vaknat till liv och ska ta igen 3 månaders ingentingande. :laugh:
 
Vet två som är kraftigt allergiska mot katter. Men Ragdoll funkar konstigt nog.
Våra katter, hos pappa, är Ragdolls :)

Min bror tål som sagt katterna väldigt bra. Även om man hade kunnat önska att pappas tjej dammsög något oftare - som var pappas krav för att katterna skulle få flytta in.

@karamelldrottningen, ja men precis! Vi tänkte som sagt ta kontakt med någon uppfödare och säga att vi är väldigt intresserade. Och säga att vi gärna hälsar på först för att se om vi (mamma) tål katterna. Det kanske låter lite konstigt att fråga en sån grej, men vi känner ingen med varken Sibirisk katt eller Rex och vi tänker att det skadar ju inte att fråga :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 251
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 237
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 339
· Visningar
37 295
Svar
2 001
· Visningar
98 260
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp