Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan hon redan :D
Dessa kan hon: Sitt, ligg, stå, high 5, snurra, stå på bakbenen, stå på bakbenen + snurra, hoppa upp på, över, eller ner från saker jag pekar på, "Tunnel!" (hon ska springa genom sin prasseltunnel då), påbörjat typ "levade" som spanska hästarna gör 😂, "Kryss!" (jag stänger in henne, gömmer ett plastkryss, hon ska hitta krysset och sätta sig på det), och nästan Stanna (hon har extremt svårt för den).

🙄 Vad ska jag säga? En tant sa en gång till mig att katter är värdelösa för jag skulle aldrig kunna lära dem något. Jag gillar inte när folk säger att jag inte kan göra något 😎
Gör som @Iaraphel och lär henne att hoppa hinder! Börja med toalettpappersrullar :D
 
världens tråkigaste picknick-middag :cautious: IMG_20200530_175755250.webp
 
Alltså jag tror inte att något är omöjligt bara man har tid, är rolig, tålamod, och godis :D
Kan ta en stund att lära in det där dock. Får återkomma :rofl:
AHA! Jag utmanar dig nu! :devil: Lär henne att skutta! Jag såg någon video häromdagen där en hund hade lärt sig att skutta fram med frambenen. Alltså ett ben i luften och hoppa med benet på marken och så vidare.

En lite lättare utmaning: Spela död! (Inspiration från @Iaraphel s Lycko :D)

En utmaning för matte också; filma allting hon kan!! :cautious:
 
Jag sliter mitt hår. Jag håller på att försöka skriva en skadeanmälan för saker som gått sönder i flytten. Förståeligt nog kräver de fakturor, inköpspris, modell, kvitton, tillverkare, värdering etc, etc. Jag har inget av det. Min tavla är något jag ärvt och aldrig värderat, ditto min Tiffanylampa, min klocka ditto (present för 11 år sedan) ditto min lilla guldkedja som är helt försvunnen (så den lär jag aldrig få något tillbaka på). Det enda som jag har detaljer men naturligtvis inga kvitton på är min Samsungplatta men den är också stulen så hur sjutton ska jag kunna bevisa det?

Jätteledsen just nu :(
 
AHA! Jag utmanar dig nu! :devil: Lär henne att skutta! Jag såg någon video häromdagen där en hund hade lärt sig att skutta fram med frambenen. Alltså ett ben i luften och hoppa med benet på marken och så vidare.

En lite lättare utmaning: Spela död! (Inspiration från @Iaraphel s Lycko :D)

En utmaning för matte också; filma allting hon kan!! :cautious:
KATTFORUMET!!!! ni vet att det finns ett va?
Dobbis dagens surtant :o
 
Men mitt hjärta smälter lite!
Ägaren till min föredetta medryttarhäst har två unghästar nu. Den ena har jag ridit några gånger till ägarens stora lycka (jag vet inte varför men ägaren gillar hur jag rider och hur hästarna känns efter att jag ridit dem)
Den andra är lite yngre och russ, den har fått noll rid utbildning och körs mest eller så åker ägarens barnbarn på.

Nu har russet musklat sig och växt klart tror vi, så ägaren frågade om jag hade lust att påbörja lite rid utbildning av russet. Jag är precis så liten som det behövs så jag sa ja.
Ägaren ville betala men jag bad om att få rida privatlektion för tränare i stället :up:

Nu har hon gått och köpt en husvagn som jag kan bo i en vecka i sommar, bara för detta :love: och den ser så så mysig ut! Ser plötsligt fram emot sommaren mycket mer!
 
Njuer av att hunden är ensmula sänkt pga magknip (tror jag). Han sket löst i morse ochar inte ätit under dagen. Vet exakt varför eftersom jag såg vad han ätit.

Synd om honom, men jag har fått lite lugnt och ro. Han har nästan betett sig som en helt normal hund. Halleluja. Jag har haft en bra dag 🤣

Nu kokar jag potatis för en sen middag.
 
Jaga har bränt mig på armarna och i nacken. Det är ju inte så bra egentligen men efter en höst som varit oändlig så känns det rätt skönt med sol.
 
Men mitt hjärta smälter lite!
Ägaren till min föredetta medryttarhäst har två unghästar nu. Den ena har jag ridit några gånger till ägarens stora lycka (jag vet inte varför men ägaren gillar hur jag rider och hur hästarna känns efter att jag ridit dem)
Den andra är lite yngre och russ, den har fått noll rid utbildning och körs mest eller så åker ägarens barnbarn på.

Nu har russet musklat sig och växt klart tror vi, så ägaren frågade om jag hade lust att påbörja lite rid utbildning av russet. Jag är precis så liten som det behövs så jag sa ja.
Ägaren ville betala men jag bad om att få rida privatlektion för tränare i stället :up:

Nu har hon gått och köpt en husvagn som jag kan bo i en vecka i sommar, bara för detta :love: och den ser så så mysig ut! Ser plötsligt fram emot sommaren mycket mer!
Wow! Supersnällt ju, och vad roligt!
 
Måste nästan berätta om också när jag var ute i trädgården och höll på med trimmern litegrann och en förbipasserande bara asgarva när hon såg mig och gick sedan direkt vidare.
Jag vet inte om det var min lite udda kombination med klänning, solbrillor, träskor och hörselskydd som var grejen men misstänker det.
Jag bjuder på den :D
Vaddå udda? Ser inte alla ut så? :confused::D
 
Jag ÄLSKAR vädret!! :love: har köpt en massa blommor, planterat en massa blommor. Hunnit ha både långbyxor, shorts och klänning. Jag har bränt mig. (Jag vet att det inte är nyttigt, men jag är så TACKSAM över att solen fungerar :love:), ätit lunch och middag ute, grillat, druckit vin, kollat på våra nykläckta kycklingar och klippt gräsmattan! Jag har i princip inte lämnat gården och ändå gått typ 12k steg. Det är nu livet börjar igen! ☀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 762
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 320
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 460
· Visningar
40 925
Senast: sthu
·
Svar
2 001
· Visningar
98 309
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp