Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att ta det lilla lugna och pyssla med ditt och datt; som att tvättmaskinen går med rid-/stallkläder och diskmaskinen jobbar med lite. Hm sambon kommer ju inte hem än på ett tag sååå drröjer ju till middan och en panpizza vid 12 räcker ju inte megalänge…Lite kaffe, en skiva halländskt bondbröd med lite grann bredbar leverpastej och just Brinks vita saltgurka e sommargott :d :love: och så en zooklubba så klarar jag mej en stund till :D.
 
Jag känner mig lite som ett ufo ibland men jag ÄLSKAR värme och får glädjepirr i magen när prognosen visar 30+ och strålande sol. Det är det bästa som finns! :love:
Idag är det inte så varmt, 16-ish tror jag, men tillräckligt för att jag ska kunna ha middags-picknick med hästarna iallafall så jag försöker planera vad jag ska ta med. Går... Sådär :cautious:
 
Kan hon redan :D
Dessa kan hon: Sitt, ligg, stå, high 5, snurra, stå på bakbenen, stå på bakbenen + snurra, hoppa upp på, över, eller ner från saker jag pekar på, "Tunnel!" (hon ska springa genom sin prasseltunnel då), påbörjat typ "levade" som spanska hästarna gör 😂, "Kryss!" (jag stänger in henne, gömmer ett plastkryss, hon ska hitta krysset och sätta sig på det), och nästan Stanna (hon har extremt svårt för den).

🙄 Vad ska jag säga? En tant sa en gång till mig att katter är värdelösa för jag skulle aldrig kunna lära dem något. Jag gillar inte när folk säger att jag inte kan göra något 😎
Video tack! Jag vill se hur det ser ut! :laugh:

Jag försöker ju lära A (hankatten) lite liknande grejer, men det går så där. Han är mer ute efter godis/mat (ja, det fungerar att muta honom med hans torrfoder också) :rofl:
 
Ska se om jag kan få någon att filma någon gång. Har testat att filma och göra trick samtidigt men det gick urdåligt :D
Jag har lite videos på när jag försöker lära A att hoppa upp på grejer, tex soffan. Att hålla i mobilen samtidigt som man gör något är nog omöjligt, enklast för mig är att ställa upp mobilen mot något och filma i selfie-läge (så att jag kan se vad som är med i bild) :) :D
 
Måste nästan berätta om också när jag var ute i trädgården och höll på med trimmern litegrann och en förbipasserande bara asgarva när hon såg mig och gick sedan direkt vidare.
Jag vet inte om det var min lite udda kombination med klänning, solbrillor, träskor och hörselskydd som var grejen men misstänker det.
Jag bjuder på den :D
 
IMG_20200530_141842_550.webp

Tycker min bil är blank nog för tillfället
 
Fått det tråkiga med trappen klart väldigt snart så vi kan göra det roliga :D Hoppas bli klara ikväll annars så är det inte mycket till i morgon.

Har hunnit fixa morsdagspresent, åkt en fyrhjulingstur och grejat med marsvinen också. Snart vankas det grillat och lite senare ska jag och dottern rida innan vi kör lördagsmys på altanen🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 762
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 320
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 461
· Visningar
40 925
Svar
2 001
· Visningar
98 309
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp