Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig lite ur gängorna... men har druckit kaffe nu iaf, så ska väl hoppas jag gängar i igen...

Diska och skriva handlelapp ska jag... har ingen rolig mat hemma och det vill jag då ha...!
 
Grått ute idag igen. Ungarna lediga och jag har inte tänkt jobba speciellt mycket jag heller. Enligt deras julkalender ska vi ha picknick ute idag. Så tänkte slänga ihop en sockerkaka och ta med picknick och en såg till skogen och se om vi finner en julgran att ta med hem också :)
 
Har handlat änglabokmärken, apelsiner och kryddnejlikor. Nu ska här julpysslas :) !! Jag gör alltid apelsiner med kryddnejlikor vid jul eftersom det luktar så fantastiskt gott och juligt. Och sedan ska jag försöka mig på att göra kristyränglar till granen.... :nailbiting:
 
Antingen har någon annan tagit din medicin eller så har läkaren räknat fel. Kan du inte ringa upp läkaren? Eller be mamma/pappa göra det igen?
@godisklubba
Att ingen annan har tagit den är jag väldigt säker på. Det är med största sannolikhet läkaren som räknat fel, det känns som att det inte är mycket de har koll på där. Åtminstone inte i teamet jag tillhör - lillebror går på samma mottagning och de har stenkoll på honom.

Mamma pratade med pappa igår och pappa ringde mig och lovade att ringa idag. När pappa ringde sa de att något måste blivit fel för de hade inte alls sagt att receptet inte ska förnyas, de hade bara sagt att det inte ska göras nu och bett honom ringa igen när medicinen är slut. Pappa förklarade då att de kommer ta slut om 10 dagar, ifall jag endast tar medicinen på kvällen och alltså inget vid behov. Människan i telefonen tyckte att det bara var att ringa dagen det är slut då... men alltså, kommer de svara i telefon på nyårsafton? Nej, högst troligast inte :meh:

Visst, jag har bara träffat läkaren en gång. Men jag har, de senaste två åren, aldrig träffat samma läkare mer än en gång. Jag förstår att läkaren anser att barn helst inte ska ta mediciner och att jag helst ska klara mig utan osv, men att säga åt mig att vila och ta det lugnt över lovet för att ladda batterierna och samtidigt inte skriva ut ett nytt recept på medicinen som till viss del gör att jag faktiskt kan komma till ro känns så jäkla ologiskt! Och det här kaoset lär ju inte direkt minska min ångest, utan snarare öka den och då lär behovet av vid behov medicin öka (är ju hemma på lovet och då ser mina föräldrar när det är dags och kan ta beslutet åt mig) vilket kommer resultera i att medicinen kommer ta slut ännu tidigare. Helt utan att överskrida den dos som står på receptet.
 
Har varit hos veterinären, haft mor här på besök en stund, ätit lunch. Nu sitter jag och funderar lite. Ska försöka fortsätta med morgonens "projekt" en stund, innan jag kryper ner under min filt. Dimmigt som fasen ute, fortfarande..
 
Väntar på att degen till min julmustlimpa ska jäsa klart, håll tummarna för att det blir någon slags ätbart bröd av det! I natt sov jag i närmare 11 timmar :eek: Tror att min kropp behövde det efter att inte ha fått sova ordentligt på typ 3-4 veckor p.g.a hosta, feber och annat skoj. Så otroligt skönt att ha sovit ut ordentligt! :love:
Julmustlimpa lät spännande! Är det som det låter? Bröd med julmust i?
 
Jag har tagit över en kollegas "plats" (det är "aktivitetsbaserad arbetsplats" 🙄) bortgömt i ett hörn då hon gått hem för dagen. Det är tyst och lugnt här nu så jag hoppas på frid och ro fram till halv fyra :angel:
Då ska jag nog till frissan och sedan kl 18 blir det AW med tolk 🤩 jag hoppas på roligt folk! Jag tror att det inte blir någon som jag brukar jobba med så det blir lite nytt folk även om från samma avdelning, ska försöka vara lite modig! 😤:nailbiting::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 573
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
25 207
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp