Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drog efter andan och förde över en summa från sparkontot.
Sen åkte jag och förnyade mitt simkort.
Har jobbat helghelg samt haft ett längre arvoderat sammanträde. Alltså fick jag inte ut speciellt många kronor från A-kassan.

Nyheterna rapporterar ständigt hur svårt det är att få jobb om man är äldre. Jag är äldre. Har fyllt 60. Den som är 60+ har tydlilgen ca 2-3% chans att få napp på sina anökningar. Tjoho. Eller nåt.
Pengar. Jag hatar att vara pank (inte fattig, äger ju både hus och bil)
Det där är så snett att det är så. Borde vara tvärtom? Ju äldre, mer erfaren ju lättare att få anställning.
Vad är man rädd för? Att äldre ska kola vippen direkt :confused:
 
Funderar på vad jag ska ha på mig på nyår. Funderar på denna, men kanske för plain/trist? Tänkte iofs kombinera med hatt isf..

2034934606_1_1_1.jpg
Den där är så snygg! Jag såg den också tidigare. Lite dyr för min budget bara
 
Fick ett samtal från min äldsta dotter.
Med gråten i halsen förklarar hon att hon inte har en sovplats hos mamma.
hon får sov skav med lillsyrran.
hon ville sova i soffan men det får hon inte.
och när hon pratar med mig så hör man mamman bråka med henne för att hon ringer pappa! med en mycket nedsättande röst!
Suck, varför!
 
Väntar på att det ska bli läggdags för mig, bara sisådär 45 minuter kvar 😴
Pratade med 25-åringen förut och vi ska försöka få semester samtidigt. Dock vill han ha fem veckor :cautious: (Jag har aldrig varit ledig mer än 2,5 vecka i sträck :rofl: )
 
Fick ett samtal från min äldsta dotter.
Med gråten i halsen förklarar hon att hon inte har en sovplats hos mamma.
hon får sov skav med lillsyrran.
hon ville sova i soffan men det får hon inte.
och när hon pratar med mig så hör man mamman bråka med henne för att hon ringer pappa! med en mycket nedsättande röst!
Suck, varför!
Men fy vad trist!
 
Har precis haft panik i två omgångar - först när jag inte kunde hitta mitt kreditkort och sedan när varken sambon eller jag kunde hitta någon bokningsbekräftelse för hans flyg hit imorgon kväll. :nailbiting: Det visade sig att vi båda hade fått för oss att det var Ryanair han skulle flyga med medan det i själva verket är Norwegian, så det var liksom inte så konstigt att det inte existerade någon bokning på våra Ryanair-konton och att det inte fanns något från dem i mailen... Men gud vad ont i magen jag hade innan detta uppdagades, trodde vi hade tabbat oss helt och glömt boka! Jag som normalt har stenkoll på det mesta har noll vana att hantera sådana här situationer :angel:

Sitter och tar igen mig efter detta nu och inser att jag nog behöver sitta och läsa rätt länge för att lugna ner mig tillräckligt för att kunna sova. Tur att jag har en bra bok att försvinna i!
 
Jag ligger med någon slags influensa eller skit. Feber till och från och såååå ont i kroppen. Inte spec snorig dock, men känner mig helt död och hjärtklappning till och från.

Har iallafall lyckas genomlida ännu en födelsedag, och jag får bara mer och mer ångest för varje år. Åren går, och det blir fan inte något vettigt gjort någonstans.

Deprimerande, och jag ligger och slickar gränsen mot att bryta ihop fullständigt. Längtar tills December är över...
 
Jag ligger med någon slags influensa eller skit. Feber till och från och såååå ont i kroppen. Inte spec snorig dock, men känner mig helt död och hjärtklappning till och från.

Har iallafall lyckas genomlida ännu en födelsedag, och jag får bara mer och mer ångest för varje år. Åren går, och det blir fan inte något vettigt gjort någonstans.

Deprimerande, och jag ligger och slickar gränsen mot att bryta ihop fullständigt. Längtar tills December är över...
Men stackare, vilken skitfödelsedag :(
 
Behöver nog mest skriva och klaga av mig lite. Varning för rörig/flummig text.

Jag orkar inte med BUP här. Det har aldrig varit enkelt att ha kontakt med dem, på de 9 år jag gått där. Kontaktpersonen/samordnaren/vad-det-nu-heter vet knappt vad psykologen i hens team heter.

Jag har en medicin på recept som läkaren inte förnyar receptet på nu. På dosering står det "en halv till en tablett morgon och/eller lunch/em vid behov. En tablett på kvällen. Max 3 st per dygn". När mamma ringde hade de sagt "nä, ni hämtade ut en burk på 100 tabletter och den ska räcka 3 månader, det har bara gått 2 månader så det förnyar läkaren inte än". Men om jag skulle ha tagit maxdos varje dag hade den burken räckt 1 månad, och jag har definitivt inte tagit mer än vad som står på receptet. Har knappt vågat ta vid behov på morgon/em oavsett hur det känns då jag vet att det alltid kan bli värre. Fattar liksom inte när gränsen liksom är nådd och när det är dags att ta hjälp av vid behov-medicin.
Jag har aldrig tagit mer än vad det står på doseringen, för står det 1 på kvällen, så tar jag 1 på kvällen. Oavsett om jag tagit tidigare på dagen eller inte. Det står 1 tablett och då är det det som gäller liksom. Jag orkar inte med det här just nu, det som finns kvar kommer inte räcka över jul och nyår :arghh: och jag kommer inte kunna sova utan den heller, har alltid mycket mer ångest på kvällarna och det hindrar mig från att sova.

Dessutom hade personen i telefon nästan blivit upprörd när mamma berättade om att jag just nu utreds på ett annat ställe som inte är BUP. Sen hade hon sagt något om att så fort diagnosen sätts så kommer jag inte att få gå kvar på den BUP mottagningen. Så då ska de flytta mig till en annan BUP mottagning, vilket ju är underbart med tanke på att det är en förändring och det är ju något de flesta autister har sååå lätt för! :up:
Å andra sidan kanske det är lika bra att byta mottagning, för det mesta på den mottagningen jag är på nu verkar vara lite kaos och värre kan det väl inte bli. Men jag känner mig bara så himla less på att ingenting fungerar och flyter på, utan att mamma och/eller pappa alltid måste ringa tusen gånger och ha stenkoll på precis allt för att något öht ska hända. Sist vi sågs sa de "vila nu ordentligt på lovet så kanske du orkar med skolan normalt efter lovet" men hur ska jag kunna vila när nu? Om de tagit bort min medicin, kommer ångesten ta ännu mer energi från mig varje dag än den redan gör och då kommer jag definitivt inte kunna vila något. Dessutom skulle jag inte kunna lagra tillräckligt med energi för att ha för en hel termin och gå från 4 kurser till 10 kurser.
(och nej, ingen av medicinerna jag har är beroendeframkallande)
 
Så, jag får besök över jul och är som vanligt manisk över lägenheten... men hjärnan fungerar absolut inte logiskt när jag blir stressad, så nu har jag skrubbat ugnen och tyckte genast att det vore väl trevligt om de fick ugnsgrillad fasan till lunch när de kommer - så istället för att städa vidare logiskt och systematiskt har jag kokat rönnbärschutney och har nu en baconlindad fasantupp i ugnen. Klockan tre på morgonen.
Jag tror jag ska gå och skrubba duschkabinen....
Alltså, jag älskar mina besökare, men jag hatar att få besök.
 
Så, jag får besök över jul och är som vanligt manisk över lägenheten... men hjärnan fungerar absolut inte logiskt när jag blir stressad, så nu har jag skrubbat ugnen och tyckte genast att det vore väl trevligt om de fick ugnsgrillad fasan till lunch när de kommer - så istället för att städa vidare logiskt och systematiskt har jag kokat rönnbärschutney och har nu en baconlindad fasantupp i ugnen. Klockan tre på morgonen.
Jag tror jag ska gå och skrubba duschkabinen....
Alltså, jag älskar mina besökare, men jag hatar att få besök.
Jag tror inte att någon bryr sig om hur din ugn och duschkabin ser ut. Gå och lägg dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 575
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
25 329
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp