Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sur för att jag inte får någon a-kassa als.
Ska försöka reda ut det hela

Jag är inte med i a-kassan! Tänker att alla statliga instanser mest ger huvudvärk 😑 så är inte med i något som kräver myndighetskontakt 😅
 
Har fått ett uppdrag. Att måla ett 1,5 meter högt porträtt av ... öhm en hund. Beställare: excentrisk tant 😅 Anar en ny karriär utkristallisera sig...
Som min kollega alltid säger: ”MEN VAD PÅGÅR!?”
(Detta är för övrigt mitt absoluta favorituttryck numera. Vaknar liksom upp med den frågeställningen dagligen )

:rofl:
 
Har fått ett uppdrag. Att måla ett 1,5 meter högt porträtt av ... öhm en hund. Beställare: excentrisk tant 😅 Anar en ny karriär utkristallisera sig...
Som min kollega alltid säger: ”MEN VAD PÅGÅR!?”
(Detta är för övrigt mitt absoluta favorituttryck numera. Vaknar liksom upp med den frågeställningen dagligen )

:rofl:
Hoppas det är en mkt, mkt liten chihuahua som ska bli 1,5 m hög! :laugh:
 
Har fått ett uppdrag. Att måla ett 1,5 meter högt porträtt av ... öhm en hund. Beställare: excentrisk tant 😅 Anar en ny karriär utkristallisera sig...
Som min kollega alltid säger: ”MEN VAD PÅGÅR!?”
(Detta är för övrigt mitt absoluta favorituttryck numera. Vaknar liksom upp med den frågeställningen dagligen )

:rofl:
Hade jag haft pengar över hade du fått måla min hund också
 
Något ofokuserad. Reagerar inte på att bussen står stilla i typ en evighet. Tittar tillslut upp och inser att vi är typ först på en olycksplats. Dock fler som stannat, en bil blir knuffad en bit och bussen kommer förbi. Tydligen så verkade förarna okej, en passagerare hade varit ut och kollat.
 
Blev erbjuden en till tjänst på skolan idag. En tjänst dom specialgjort till mig :angel: smickrande!
Tjänsten är på 75%. Jag sa direkt att det nog är för mycket som det är nu. Då sa rektor att jag kan ”plocka vad jag vill ha” från tjänsten, vilket jag gjorde direkt på ren magkänsla, och så skulle vi höras efter nyår.

Lärarbristen gör att man är värd sin vikt i guld :D
 
Drog efter andan och förde över en summa från sparkontot.
Sen åkte jag och förnyade mitt simkort.
Har jobbat helghelg samt haft ett längre arvoderat sammanträde. Alltså fick jag inte ut speciellt många kronor från A-kassan.

Nyheterna rapporterar ständigt hur svårt det är att få jobb om man är äldre. Jag är äldre. Har fyllt 60. Den som är 60+ har tydlilgen ca 2-3% chans att få napp på sina anökningar. Tjoho. Eller nåt.
Pengar. Jag hatar att vara pank (inte fattig, äger ju både hus och bil)
 
Drog efter andan och förde över en summa från sparkontot.
Sen åkte jag och förnyade mitt simkort.
Har jobbat helghelg samt haft ett längre arvoderat sammanträde. Alltså fick jag inte ut speciellt många kronor från A-kassan.

Nyheterna rapporterar ständigt hur svårt det är att få jobb om man är äldre. Jag är äldre. Har fyllt 60. Den som är 60+ har tydlilgen ca 2-3% chans att få napp på sina anökningar. Tjoho. Eller nåt.
Pengar. Jag hatar att vara pank (inte fattig, äger ju både hus och bil)
Så sorgligt! Man borde ju värdera erfarenhet väldigt väl kan man tycka!
 
Åkte ärenden innan jag kom hem idag och det enda som inte gick bra var att få tag på hundfoder O_o
Men bilen är tömd och ny färg är hemma :angel: Nu måste vägg:devil: slipas om först, men det blir inte idag känner jag.
Däremot så fick vi lite julfeeling och pyntade lite till (men väldigt sparsamt för att vara jag :angel:), i år blir det en minimalistisk jul...
 
Sitter här och sippar vin och NJUTER av tanken att jag nu är ledig i många, många dagar framöver..... :) Vi avslutade med en riktigt god middag (ryggbiff, potatissallad, svampsås och sallad :d) tillagad av cheferna, ett roligt jul-quiz, samt julklappslotterier. Mysigt och kul :) ! Nu ska jag bara ta det lugnt i jul. Skriva på min sista inlämningsuppgift, åka på någon/några loppisar, promenera i dagsljus, laga mat, baka.........
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
60 61 62
Svar
1 224
· Visningar
34 083
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 726
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 576

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp