Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bästa instakontot :D
Screenshot_20191219-110905_Instagram.webp
 
Lugnt på jobbet idag. En del jag hade tänkt få gjort idag för att kunna vara typ ledig i morgon får jag ändå göra i morgon. Men då kan jag sluta tidigare idag utan problem :) Ska ta en promenad med hunden på lunchen och prova mina nya, snygga Salomonskor :love:

Vi ska ha skolavslutningsfika enligt julkalendern jag gjort till ungarna. Tänkte testa Espressohouse för första gången. Det öppnade i vår stad i somras (om jag minns rätt) och vi har inte varit där än. Är inte så ofta i stan alls faktiskt :p
 
Försökt sova hela förmiddagen men störts av hundarna och grannen som bankade på, min leverans kom idag men utan avisering så det var tur jag var hemma och att det inte regnade som omväxling utan är fruset. Måste försöka sova vidare några timmar så jag orkar vara vaken inatt.
 
Men morr! Det visade sig på servicen att bromsarna på bilen var slutkörda, batteriet gav felkod. Det går på garantin men jag får inte tag i firman. Skulle kosta typ 10k att laga själva. Så jag får bråka med dem igen.
Vette tusan hur lång tid jag ska ge dem att svara på mail. En dag i varje fall är väl rimligt. Misstänker starkt att de ignorerar mig...
 
Hamnade tidigare som åskådare i en diskussion där folk helt snöar in sig på kläder. Eller snarare vissa plagg och då specifikt slöjan.
Folk har så mycket åsikter hit och dit. Men är fokuset verkligen det rätta tänker då jag.
Lite som när folk harplar ur sig om att det ända rätta är att förbjuda än det ena än det andra.
Syns inte förtryck så finns det inte. Lite så.
 
Själv är jag klädd i udda strumpor, långkalsonger, ull-underställsöverdel, röd tjocktröja. Långkappa som är lagad två gånger och nu sjunger på sista refrängen. Mössa som konstant hamnar på sniskan och det i kombo med slarvig knut med ridstövlar som ger en lite anspråkslös framtoning.
Ska kamma till mig nu.
 
Stallet klart. Kanske ska dit ikväll igen för att klippa hästarna. Det tråkigaste jag vet så därför har jag skjutit upp det i två månader...
 
Blev påmind om hur drygt det är med jakthund i bra kondition som inte har fått jaga på drygt en vecka och husse har rastat. 🙄 Idag har han åtminstone fått röra på sig lite mer rejält och på söndag är det stor jakt så han borde vara nöjd över julafton åtminstone 🙄 sen är det jakt på annandagen förstås!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
60 61 62
Svar
1 238
· Visningar
34 498
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 731
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp