Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stallet klart. Kanske ska dit ikväll igen för att klippa hästarna. Det tråkigaste jag vet så därför har jag skjutit upp det i två månader...

Det är typ den enda jag inte saknar med min islandsluddgubbe. Han blev svettig bara av att stå i boxen i icke uppvärmt stall och behövde klippas.
Skönt att slippa mammutpälsen!
Så jag förstår dig!
 
Det är typ den enda jag inte saknar med min islandsluddgubbe. Han blev svettig bara av att stå i boxen i icke uppvärmt stall och behövde klippas.
Skönt att slippa mammutpälsen!
Så jag förstår dig!
Ja, har ju shettisar så det är samma sak där... Menmen, ikväll MÅSTE jag göra det helt enkelt.
 
Stallet klart. Kanske ska dit ikväll igen för att klippa hästarna. Det tråkigaste jag vet så därför har jag skjutit upp det i två månader...

Behöver också klippa hästar. Fick klippt ena islandshästen förra veckan som. Men har en islandshäst kvar och en minishettis. Tycker det kan vara lite kul att klippa när maskinen är rätt inställd och skären bra. Men just nu när dom fasen aldrig är torra så hänger det över mig som ett måste.
 
Idag var det ju faktiskt rätt fint väder att rida en sväng i 😊. Det är ju trevligare att rida i fint väder än konstant regn som det ju närmast varit hela hösten och början av vintern. Men skulle jag bara rida i bra väder hade ju min häst blivit väldigt försummad...Idag blev det en härlig barbackaritt i skritt och galopp, så härligt 😍.
 
Sitter och rullar tummarna och funderar på vad jag ska göra med dessa sista två timmarna av arbetsdagen (jobbar UK-tider så slutar först kl 18). Nog för att jag visste att dagen skulle bli hyfsat lugn, men inte såhär lugn! Det enda mötet jag hade idag blev inställt (tjoho!) och chefen har jag inte hört av sedan i morse, så jag antar att folk helt enkelt gått in i semesterläge. Inte mig emot!

Ska sätta mig och skriva en liten lista över sådant jag behöver ta tag i när jag kommer tillbaka i januari, ställa in autosvaret på mailen och sedan skriva lite julrim nu när jag ändå sitter här :)
 
Just varit och hämtat ut paket på posten första gången sedan de flyttade till ICA, istället för 75 m hemifrån till 1.5 km :mad: Herregud arma personal som tvingas springa omkring med tomteluvor redan.

Plus att hur kan någon ha som sin ringsignal Hej tomtegubbar?!?! Katten smet ut igen, men tack och lov kom det en rejäl bit hantverkare just som hon var på väg ner för trappan, hon gick tillbaka lite, han gick in i granndörren och hon genast dit och nosade och ville in. Noll och ingen självbevarelsedrift. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
60 61 62
Svar
1 223
· Visningar
34 083
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 726
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 576

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp