Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Solen försvann lika fort och lämnade tråkväder i eftermiddags igen men min häst var glad och framåt att det smittade av sig, fantastiska häst ❤. Var en härlig ridtur på en pigg häst, inte minst vid galopperna då hon låg på hårt och bara ville springa 😍.

Efter drygt fem härliga timmar i stallet (motionerade och fixade åt hagkompisen också) var det mysigt att sitta i brasvärmen och snöra julklappar medan sambon lagade sin goda köttfärsås 😋.
 
Jag känner jag behöver "ranta" av mig och tror det är bästa tråden. :angel:
Är SÅ trött på höra att jag ser ut att vara 20. När jag påpekar att jag är 30+ får jag höra att jag får ta det som en komplimang. Men vem vill se ut att vara 20, när man är 30? :rage:
Jag klär mig betydligt mer moget nu än vad jag tidigare har gjort.. Trött på mitt baby face.
 
Jag känner jag behöver "ranta" av mig och tror det är bästa tråden. :angel:
Är SÅ trött på höra att jag ser ut att vara 20. När jag påpekar att jag är 30+ får jag höra att jag får ta det som en komplimang. Men vem vill se ut att vara 20, när man är 30? :rage:
Jag klär mig betydligt mer moget nu än vad jag tidigare har gjort.. Trött på mitt baby face.

Det går över med åldern :angel: :laugh:

Men ja, jag förstår dig. Senaste 11+ åren har jag jobbat med män och ofta yngre sådana... som trott att den där flicksnärtan är väl bara att köra över. Tyvärr grabbar, "snärtan" är äldre och betydligt elakare än vad ni är men att ha den där dansen VARENDA GÅNG jag haft ett nytt gäng är så drygt.

Nu som 46-åring är jag dock ganska glad för mina gener... sista leggningen på Bolaget skedde väl i höstas :D upp till 40 var det dock mest drygt att se yngre ut.

Min klädstil är dock inte ett dugg mogen och kommer nog aldrig att bli :D
 
Senast ändrad:
Läste just på Facebook om en bekant som på ut på Facebook.

Ååhhh känt varann i över 20 år vi älskar bara varann mer och mer Älskar dig Xxx

Sambons kommentar -Yäy vi har varit tillsammans i snart ett halvår och jag är nog nykter halva tiden. Tjoho Vi sticker iväg och köper 2 ascoola grymne hundar som ser tuffa ut att ha i garaget. Blir sketabra att ha hundskit att gå i på vårt älskade bröllop nästa vecka!

Inte det minsta sarkastisk nej. Jag skrattade så jag nästan kissa på mig.

Humorn är hög idag....
 
Sitter på jobbet sedan drygt en timme. Åkte tidigare då de varnat för blixthalka men det var bra väglag och helt underbart att vara ute den korta stunden jag hann känna den klara, friska luften och det lilla frostbitet i kinderna, för att inte tala om stjärnorna som varit dolda i regntunga moln hela hösten. :love:
 
Sitter på jobbet sedan drygt en timme. Åkte tidigare då de varnat för blixthalka men det var bra väglag och helt underbart att vara ute den korta stunden jag hann känna den klara, friska luften och det lilla frostbitet i kinderna, för att inte tala om stjärnorna som varit dolda i regntunga moln hela hösten. :love:

Jag var ut till frysen nyss och det är stjärnklart här också :love:
 
Det bästa är när man ser hur människor växer och börjar tänka lite mer själva och inte bara väntar på att få nästa instruktion. När man märker att de börjar lyssna mer och bli mer Ett.
Självklart är det bra att de lyssnar på mig givetvis men ännu bättre är det när de ser och tar egna beslut.
Det behöver verkligen inte vara stora saker. Men små detaljer som gör så mycket för helheten.
Jag känner mig ändå väldigt glad idag i och med fina människor oavsett vart de ligger, vilken erfarenhet osv.
Och även om jag kanske inte säger det så direkt så lär jag mig också av dem om hur jag ska bemöta.
Något som är glasklart för mig kan vara rena labyrinten för någon annan. Och hur då på smidigaste sättet komma ut denna labyrint -gemensamt. Det som funkar på en person är grekiska för någon annan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 247
· Visningar
34 704
Senast: dobbis
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 731
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp