Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi firat svärmor, hon blev förtjust i sjalen hon fick. Världens finaste personal som pysslade runt oss utan att vara störande. ❤ Vi hade även med makens faster som saknar sin svägerska så det var fint att se dem tillsammans.
 
På väg till frissan för att fixa håret. Hoppas att hon blir nöjd med sin julklapp jag har med mig. Alltid svårt med presenter när man inte är så nära. Har gått hos henne flera år men vi umgås inte privat och har ganska (väldigt 😅) olika stil.
Det blir hon SÄKERT :) ! De flesta människor blir glada av att någon har tänkt på dem helt enkelt...... "Det är tanken som räknas" må vara en kliché, men det är verkligen sant :) !
 
Dagen går i mötets tecken. Förmiddagsmöte om terminsrapporter och bemanning, eftermiddagsmöte om omfattningar, behörigheter och intyg. Nu kvällsmöte med utvärdering. Chezus christ.

Höll på att begå självdråp medelst polkagris idag också - en stavformad. Det hängde ett helt gäng i lunchrummet så jag snodde åt mig en och sög på vid datorn. Bet av en stor flisa, tjoade i hälsning på en kollega och drog in hela flisan i halsen som vred sig fast jag höll på att få bli heimlich:ad av kollegan. Illröd i ansiktet, hostande och skakande.

Death by polkagris. ... finns ju mer ärofulla vägar att gå hädan. :cautious:




Dödsredskapet maskerat till godis.

1576685962738.png
 
Senast ändrad:
Äsch det blir nog fint ändå serru :sneaky::D
Jag skulle ha tagit vinet FÖRE... färg-🤬 :rage::arghh:
Imorgon blir det till Colorama och fråga vad dom sålt till mig :meh:
Jag kommer att få slipa om den del av väggen som jag målade innan jag gav upp :banghead:

Lessnade ur fullkomligt på den här dagen gick en låååååång promenad med vovvarna istället. Solen kom fram och det var underbart i skogen :love:
Maken fixade tvättmaskinen, så nu tvättar den igen :up:
Dessutom så hade han varit och handlat på thai-vagnen till middag :d
Han ligger på pluss... ;):heart
 
Jag skulle ha tagit vinet FÖRE... färg-🤬 :rage::arghh:
Imorgon blir det till Colorama och fråga vad dom sålt till mig :meh:
Jag kommer att få slipa om den del av väggen som jag målade innan jag gav upp :banghead:

Lessnade ur fullkomligt på den här dagen gick en låååååång promenad med vovvarna istället. Solen kom fram och det var underbart i skogen :love:
Maken fixade tvättmaskinen, så nu tvättar den igen :up:
Dessutom så hade han varit och handlat på thai-vagnen till middag :d
Han ligger på pluss... ;):heart
Man ska alltid lyssna på mig, nästa gång tar damen vinet innan, så blir allt fint serru :up::D
 
Hade dåligt samvete över att jag var hemma från jobbet i dag. Huvudvärken är ju nästan helt borta. Men sen gick jag på promenad 40 minuter för att känna hur jag mår, fick någon host och nysattack, och huvudvärken gjorde sig väldigt påmind. Dåliga samvetet borta.
Nu ska jag äta något och sen vila lite till.

Fattar inte, brukar man inte bli väldigt mycket förkylnings-sjukare när man har bihåleinflammation?
 
Har ätit middag och beställt från Skincity (hoppas på att både det paketet och det som är på väg från Lush kommer imorgon! I princip alla mina dusch- och hudvårdsgrejer är på väg att ta slut, samtidigt, prima tajming :cautious:. Men ändå, så kul att få prova nytt!). Nu ska jag värma ett par bullar och krypa ner under min filt!
 
Ur de "gamla böckerna" i kort sammanfattning:

En kvinna i Stockholm gifter sig med en man år 1893. De får en son år 1893. De lever - förhoppningsvis - lyckliga i 4 år. År 1897 dör maken av dementia paralytica (google säger att det var en sjukdom som orsakades av syfilis). Han blev 34 år. 1902 flyttar kvinnan till Amerika. Sonen blir samtidigt fosterbarn hos en farbror. År 1907 flyttar även sonen till Amerika (till mamman får man förmoda).

Det finns MÅNGA sådana här livsöden där man kan förstå att det bakom de "torra" anteckningarna om namn, datum och platser ligger många känslor, mycket gråt och hårt SLIT för att överleva......
 
Har just slagit in ett regntäcke för hunden åt mamma, hade tänkt ge den i julklapp men med tanke på hur hemskt vädret har varit och hur miserabel hunden har varit så får hon istället den imorgon då hon fyller år :D Den är så fin! :love:
 
Ska strax dra till bion för att se den nya Star Wars filmen.
Börjar ångra lite att jag valde att se den idag. Är helt slut efter jobbet, så trött. Men sla nog gå bra. Bara hoppas filmen är bra sen så. 😁👍🏻
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 246
· Visningar
34 704
Senast: Enya
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 731
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp