Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja! Vi brukar skämta om att det känns som att sitta på en båt när man sitter där uppe och läser :D Mormor köpte ett litet hus här för 18 000 kr år 1953, som mina föräldrar senare byggt om, så jag är till stora delar uppväxt här. Tyvärr tar havet mer och mer av kustremsan för varje år som går, så vi får njuta av det medan vi kan innan hela tomten hamnar i Östersjön om ett par decennier eller så.
 
Ja! Vi brukar skämta om att det känns som att sitta på en båt när man sitter där uppe och läser :laugh: Mormor köpte ett litet hus här för 18 000 kr 1953, som mina föräldrar senare byggt om, så jag är till stora delar uppväxt här. Tyvärr tar havet mer och mer av kustremsan för varje år som går, så vi får njuta av det medan vi kan innan hela tomten hamnar i Östersjön om ett par decennier eller så.
Åh :(
Jag har undrat hur de med såna tomter gör sedan, de får ju inte tillbaka sina pengar som de investerat i huset/tomten. Måste de spara på nytt? :confused:
 
Åh :(
Jag har undrat hur de med såna tomter gör sedan, de får ju inte tillbaka sina pengar som de investerat i huset/tomten. Måste de spara på nytt? :confused:
Ja, det känns väldigt sorgligt att nästa generation förmodligen inte kommer att kunna njuta av det här stället som vi andra har fått göra. Jag vet faktiskt inte alls hur det funkar med ekonomisk ersättning osv, men jag gissar att man inte har mycket att hämta där. Vi hoppas dock att kommunen ska ta tag i saken ordentligt snarast, för det är inte bara oss det drabbar, så förhoppningsvis kan de hitta ett sätt att bromsa processen i alla fall.
 
Ja, det känns väldigt sorgligt att nästa generation förmodligen inte kommer att kunna njuta av det här stället som vi andra har fått göra. Jag vet faktiskt inte alls hur det funkar med ekonomisk ersättning osv, men jag gissar att man inte har mycket att hämta där. Vi hoppas dock att kommunen ska ta tag i saken ordentligt snarast, för det är inte bara oss det drabbar, så förhoppningsvis kan de hitta ett sätt att bromsa processen i alla fall.
Storbritannien har ju sina problem av sånt på olika ställen och olika lösningar de provar på, gör kommunen ingenting?
 
Kul jul. Det har ösregnat jag menar ÖSREGNAT hela natten. Gissar att vår takterrass är i miserabelt skick trots att det pumpas vatten därifrån i detta nu.
Utanför mitt fönster kämpar en båt i sista andningen...

3AA70DEC-B9B2-4442-AF1E-ABA87799C375.jpeg
 
Jag har gått en PW, hämtat ut ett paket, duschat och tvättat håret, hängt upp tvätt, satt igång en ny maskin, packat lite inför fjällresan, bäddat om i mitt sovrum, ätit lunch och pratat med 25-åringen.
Nu ska jag pausa lite i soffan i väntan på att mamma och dotter ska komma hem så vi kan åka till stallet :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 254
· Visningar
34 842
Senast: Sel
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp