Har lagt lite tid ikväll på att fixa en hemgjord julklapp, packat den ordentligt, och imorgon går den iväg med posten ! Det låter säkert så himla fånigt, men jag ÄLSKAR verkligen att ge bort något gott som jag har pysslat ihop........
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fått det nya försäkringsbeskedet på hästen och de har höjt premien men frågan är om jag ska ta bort livvärdet eller om det ska höjas.
Nu varande livvärdet täcker inte ens en avlivning, därför jag funderar på att höja.Känns spontant sällan värt med livförsäkring. Vi har alltid haft endast veterinärvård på våra. På äldre hästar inte ens veterinärvård. Vi köpte en gång en häst som var livförsäkrad för 500 000. Jävligt dyr premie (och säljaren hade fler hästar som troligen hade samma typ av försäkring).
Har även negativ erfarenhet av att försäkringsbolagen inte är så villiga att betala ut en högre livförsäkring vilket innebär att det finns risk att hästar utsätts för onödigt lidande tex plågsamma och långdragna behandlingar där man som ägare hellre hade avlivat för hästens skull men kanske väljer att inte göra det om försäkringsbolaget inte betalar ut premien.
Nu varande livvärdet täcker inte ens en avlivning, därför jag funderar på att höja.
Och hon skulle ligga och sova med städerskan där..... ??Grannen knackade just på och ville ge mig hennes nyckel för att JAG skulle släppa in städerskan kl 08.00 imorgon bitti. Jag bara LOL på den.
Och hon skulle ligga och sova med städerskan där..... ??
Så gosigt !Vi byggde koja under matsalsbordet med ungarna förut och då kom dom på att dom skulle sova där. Och jag är inte riktigt föräldern som säger nej till sånt utan barn ska få göra sånt kul så länge dom har lust till det, så nu ligger dom där och snarkar ikapp och sover som grisar Jag kryper dock ner i vanliga sängen för min rygg orkar inte med att ha för hårt underlag