Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förhoppningsvis blir det lite go övertid imorgon :banana: Håller tummarna för det, vore riktigt gött! Får besked under dagen. En kollega som sjukat sig idag men inte gett besked på om hon kommer imorgon.
 
Cook off med sambon!
Vi fick 1.5 kg fiskfilé (wahoo, ingen aning vad den firren heter på svenska) av en vän som varit ute och fiskat i barriärrevet.

Sambon gjorde ströbröds-fritterad fisk med pommes och remouladsås (och färsk tomat och rödlök) medan jag gjorde ugnsbakad i en grädd-tomat-ost-färskkryddad sås serverat med ris!

Yum yum yum båda två :up: och resultatet blev att han gjorde en toppen lunch-rätt medan min är en bättre middags-rätt :D

IMG_20191207_194438_172.jpg
 
Nej, vad hemskt att hemmet var borta sen! 😔

Min morfar stred också i det kriget. Han var kavallerist. Vilka historier han har berättat! Som tur är skadade han sig inte mycket.
Hans riktiga armehäst försvann eller dog(minns ej). Så han fick beslagta någon bondes häst.
Han sökte värme av hästen då det skulle sovas. Till slut insåg han att han inte kunde ge hästen mat nog och släppte honom fri. Han hade så dåligt samvete över att inte lyckats finna mer mat och tyckte så synd om hästen.
Morfar fortsatte dit han skulle och stred där ett tag, tills kriget var över.
Han hade inte kunnat sluta tänka på hästen och tog sig tillbaks till trakterna den släppts på. Och hittar den!
Vilken grej! Morfar hade alltid fotot av den hästen bredvid sin säng. ❤
Vilken fin historia ändå mitt i allt elände :love:!
 
Vaknade för 1,5 timme sedan, har ännu inte tagit mig upp ur sängen. Barnet tjuter om frukost från andra rummet, har eventuellt i ett svagt ögonblick lovat scones. Behöver dock först diska innan jag kan baka, behöver dessutom tvaga mig själv, men göra detta före eller efter scones? Har alltså spenderat 90 minuter åt detta dilemma och är fortfarande i fasen *borde duscha först men då tar det så lång tid innan frukosten är färdig men vill inte baka scones i pyjamas och så skönt att vara ren och klädd när man äter men är hungrig nu och barnet tjuter* osv osv :rofl: :o
(Ja, jag har guldmedalj i beslutsångest och prokrastinering 🥇🏆)
 
Ska väl ta mig upp ur sängen snart. Ska hänga hos en kompis idag och lär väl sova där.
Fick i uppdrag av min psykolog att läsa en bok endast för nöjes skull, så gör det nu.
 
Hemkommen från loppis. Fyndade sovrumslampor för 60 kr och en mycket söt kyrka (som behöver lite kärlek) för 25 kr. Inte illa fyndat alltså :D ! Jag var där när de öppnade - det var FULLT med folk :eek: !

Men det är så kul att folk har börjat shoppa secondhand-prylar i stället för att köpa allt nytt. I detta fallet går pengarna dessutom till välgörande ändamål (Lions), så det är dubbelt bra :) !
 
Jag har diskat och tycker som vanligt att jag förtjänar en medalj.

Snart lunch och sen göra mig klar för Lucia ikväll :). Så kommer en kompis in o hämtar en grej, hoppas vi hinner fika en snabbis...
 
Ska kila till Coop och posta brev, hämta paket och handla. Bäst att passa på innan mörkret faller så man får lite dagsljus.
 
Fått mycket gjort på traktorgaraget idag! Nu blir det lunch och sen skogspromenad med familjen då det var det som stod på dagens lucka i ungarnas julkalender som jag gjort åt dom :) Sen ska jag rida två hästar innan det blir lite städning och lördagsmys.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 534
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 552
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp