Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Heja Skogsstyrelsen!
Efter att Stihl (motorsågstillverkare) publicerat sin kalender med lättklädda kvinnor beslutade Skogsstyrelsen sluta köpa deras grejor.
"Enligt generaldirektör Herman Sundqvist krävs det ett tydligt och kompromisslöst avståndstagande mot sexismen inom skogsbranschen. "
Men typiskt. Är ju en Stihl jag har
Det verkar fint på sjukhuset med läkaren som uppförde sig som ett as, tog väck min medicin sen 10 år och gjorde sig okontaktbar etc.
Chefen skulle ringt min pitbullpappa för en månad sen. Och ingen har gått att nå. Ingen har ringt. Nu gjorde de bort sig igen och jag har jagat dem. Då säger de att läkaren som skulle hålla i mig tills jag får komma tillbaks till min gamla mottagning, i början av feb, inte är på plats. "Han är borta". Synd iom att han var helt normal och trevlig.
De tyckte jag då skulle få tillbaks as-läkaren. Jag vägrade iom att denne är anmäld och helt rubbad. Och vi har haft en massivt krig för att slippa människan.
Jag kände att ingen lyssnar på en och ingen tar ansvar. Och man kan inte få tag i någon. Så jag kopplade in pitbullpappan igen.
Chefen hade varit på semester några veckor och glömt överlämna till någon.
Tydligen har då den här läkaren som jag nu skulle ha slutat. Och as-läkaren är sjukskriven. Det var ju iofs skönt iom att jag då slipper denne.
Den vettiga läkaren verkar ha slutat pga hur katastrofalt sjukhuset sköts. Så nu är det krig och faderskapet är så jävla förbannad över att just psyk uppför sig så här. Jag klarar mig ju iom att jag har min krigarfarsa och en sambo som annars skulle kunna rycka in om jag blir sämre och inte orkar. Men någon annan kan ju faktiskt ta livet av sig av att inte få sin medicin, sjukskrivning eller vad det nu kan vara.
Så jag hejar på pappan och hoppas ingen annan råkar ut för de där dårarna.
Själv pratade jag min ena handläggare igårHoppas på att få tag i handläggaren på FK imorgon. Hon har varit sjuk och när hon inte varit det så här jag lyckats med att bara ringa när hon är iväg
Börjar kännas jobbigt att gå och vänta, förra gången så tog det lite mer än ett halvår innan jag fick besked.
Men för övrigt så mår jag oförskämt bra just nu! Har så mycket att se fram emot.
Kanske fler som kan relatera.. Mörker, dimma, regn, snöslask, mer mörker, lite is, mörker och sa jag mörker?
Visa bifogad fil 41519