Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på vad jag ska äta. Trots enorma mängder mat hemma så har jag inget att äta. Funderar på lite ramen nudlar. Upptäckte att jag har stora mängder som måste gå åt - och om jag inte sparar dem till när samhället brakar samman så kan jag lika bra äta upp dem nu.
 
Hunden känns ledsen... :( Han saknar favoritpersonen, dvs husse. Vi åkte tillsammans i morse, och när jag kom hem vid lunchtid hälsade hunden glatt på mig. Sedan satte han sig och tittade förväntansfullt mot dörren. Det var så tydligt att han trodde att maken var på väg in också.... Nu ligger han i makens rum. Han får vänta ända tills den 9 januari... :(
 
Prokrastrinerar och velar med att ringa farfar och säga att jag inte kommer ner till honom till jul. Känner mig som en svikare :(
Men jag hostar och snorar och har mig, och jag vill ju inte smitta. Sen känns 3 timmar i bil i morgon inte lockande alls.
Dumma dumma förkylning :rage:

Jag vet att jag inte borde åka, men jag sitter nog här och väntar på att jag mirakulöst ska bli superfrisk på kort tid för att jag så gärna vill åka...
 
Yay, svtplay visar små kronornas träningsmatcher. @LadyCovergirl om du är intresserad. Du brukar väl vara intresserad av det mesta i sportväg ;) I år spelar de dessutom i Sverige så man inte behöver sitta uppe hela natten. Plus att det är internationell is, vilket bör ge Sverige en fördel.

Första matchen börjar om en halvtimme.
 
😄😄

Fick upp sångaren i Arvingarna som vänförslag på facebook igår. Lyssnar absolut inte på dem 😄🤣
Tycker man mest får upp helt okända människor. "Hmm ... vem 17 är det där?"
För flera år sen fick jag upp min dåvarande boendestödshandläggare som vänförslag, antagligen för att han nog haft med sig sin privata telefon på ett hembesök. Kan inte se nån annan orsak.
 
Tycker man mest får upp helt okända människor. "Hmm ... vem 17 är det där?"
För flera år sen fick jag upp min dåvarande boendestödshandläggare som vänförslag, antagligen för att han nog haft med sig sin privata telefon på ett hembesök. Kan inte se nån annan orsak.
Ja och folk man inte haft kontakt med på evigheter. Sambon har någon teori om att man får upp folk som varit in och tittat på ens profil, men vet inte om det stämmer.
 
Ja och folk man inte haft kontakt med på evigheter. Sambon har någon teori om att man får upp folk som varit in och tittat på ens profil, men vet inte om det stämmer.
En fb-vän skrev att om folk går in och kollar på ens profil kan man få dem som vänförslag sen.

Edit: Vi skrev visst samtidigt :D
 
Dagen har gått i ett jehu i dag! Vaknade i morse och insåg att jag försovit mig. Skulle egentligen ta bussen 30 minuter senare, men inte skulle jag hinna ut med hunden, duscha, äta och klä på mig på den tiden. Så tog bussen en timme senare så kom en timme sent till jobbet än tänkt. Jag som redan från början i dag började en timme senare än vanligt! Men tja, tiden mellan 6.15 och 7.50 sov jag väääääldigt gott på måste jag erkänna, och vaknade utvilad.

Jobbade,sedan läkarbesök som kan beskrivas som taggigt pga botox (förstås) och så hämtade jag ut mina nya hörapparater. Måste erkänna att jag sett fram emot det, och också blev imponerad! Uppladdningsbara, kopplas med blue tooth till här och där, app i telefonen, gjutna öronproppar i titan, ja helt klart en rejäl uppgradering! Och DE KLIAR INTE! De andra har ALLTID kliat och de här känns ju inte ens när jag har i dem. På riktigt alltså. Nu förstår jag audionomerna som sagt "Du måste använda hörapparaterna så att du vänjer öron och hjärna vid dem", det gick aldrig med de andra, men med dessa lär jag kunna vänja mig helt.

Glad över det. Kanske inte lika glad över att jag i morgon när jag rotar fram ett diktat från herr eller fru doktor att skriva och då får ta mina gamla hörapparater istället eftersom mina hjälpmedel inte går att koppla med blue tooth....:D Det ska ju ordnas det med, men allt går inte med det samma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 087
· Visningar
30 709
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp